2014-06-23, 14:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hur är det med t ex 4-setbonusen på IK-settet?

Kan man köra 3 delar och en RroG när man framkallar petsen för att sedan byta till en annan ring? (Dvs ha 4sets-bonusen när man summonar petsen och då lever de tills de dör men sedan byta gear så man inte har 4sets-bonusen)

Jag såg att detta var möjligt innan men funkar det fortfarande?

Har också sett att många swappar till vapen med hög attackspeed när de summonar Cota för att Attackspeeden består. Gäller detta även Wotb? (+25% Attackspeed)

vet ej men det är möjligt ja, har fortfarande inte fått den satans ringen så kan inte testa
Citera
2014-06-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Ang Fire Wiz

Va hemma på lunchen nu och testade lite olika skills snabbt. Bäst för mig atm tror jag är:

MM - Conflagrate
Black Hole - Blazar
Energy Armor - Pinpoint Barrier
Magic Weapon - Force Weapon (alt Ignite, ska testa mer ikväll)
Familiar - Sparkflink
Archon - Combustion

Blur
Evocation
Conflagration
Unwavering Will

Jag blir då helt oberoende av arcane. mitt gear ligger på runt +90% fire och har runt +35% i attackspeed. Facerollar T3 utan problem. Testade att köra med Meteor men då ryker arcanen direkt så känns inte effektivt nog. Enklare elit-packs låter jag omringa mig, slår igång Archon och allt stendör vid explosionen, +3700% fire-dps gör den så det smäller rätt bra. Rift guarden på T3 var nere väldigt snabbt, halva livet försvann vid exlposionen. Blir att testa högre torment ikväll!

Testade din build precis genom en rift.. Jag har på tok för dålig gear för att den ska vara effektiv, framförallt vad gällande Archon, tar ju nästa en evighet med cooldownen, rätt schysst i övrigt, lite svårt med MM när jag inte har konstant blackhole så kommer ju minions lite väl nära.. Funderar på att byta ut den mot Arcade Torrent med Disruption för bättre träffsäkerhet? Visst den är Arcane istället för fire men med kass gear, precis levlat till 70 samt att jag inte kan kliva upp på T1 än utan kör på master så borde det kanske inte göra något?
Citera
2014-06-23, 15:17
Medlem
snaelladus avatar
Hur snabbt borde man göra en rift för att det ska vara "effektivt"? Av ren nyfikenhet. Tog tid på en T6-rift nyss, och gjorde den på dryga 7 minuter. Då var det en halvbra rift med stora öppna ytor och utspridda mobs, så kan nog komma ner mot 5-6 minuter i en bättre.
Citera
2014-06-23, 15:19
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
skippa archon om du inte har minst 50% cdr samt 4 set vyr.
archon e riktigt seg dps från 1-20 kills. sen e den kraftfull.
så mao helt värdelös när man inte fått en massa kills på den.
magic missile gör mer skada i sekunden än archon utan kills.

har dessutom svårt att tro att halva livet på RG dog när du använde din archon på t3. 1/3 kanske..

ja det var lite kaosartat och RG var upptryckt i ett hörn när jag kickade igång archon. men mer än väntat försvann i alla fall och tror det var närmare 50% alltså, men men, viktigaste är att det gick fort
Tack för tips, får hem o kika på det ikväll efter fotbollen.
Gick från 1,5mille elemental dps till lite över 2mille på lunchen. Så tror jag har något på gång här. Så som sagt, tack för fina tips på hur man kan utveckla ytterligare
Citera
2014-06-23, 15:21
Medlem
SuperBlaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaelladu
Hur snabbt borde man göra en rift för att det ska vara "effektivt"? Av ren nyfikenhet. Tog tid på en T6-rift nyss, och gjorde den på dryga 7 minuter. Då var det en halvbra rift med stora öppna ytor och utspridda mobs, så kan nog komma ner mot 5-6 minuter i en bättre.
5-6 minuter är väldigt effektivt enligt mig, jag kör en crusader och rensar en rift på 7-8 minuter på T3, det tycker jag är helt okej.
Så 7 minuter för T6 är nog inget att vara missnöjd över.
Citera
2014-06-23, 15:22
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

det skulle jag vilja påstå är mer än godkänt alltså!
Så är det ju så svårt säga tycker jag. Vissa rifts är mer eller mindre tomma och man springer bara runt och letar. Nästa kan istället vara helt proppfull med eliter och på ett par min är man klar.
Jag anser att så länge det flyter på bra och man inte fastnar vid elit-packs så är man på rätt nivå.

Men ligger man runt 10min utan helt tomma lvls är det kanske läge att hoppa ner ett snäpp
Citera
2014-06-23, 15:26
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Testade din build precis genom en rift.. Jag har på tok för dålig gear för att den ska vara effektiv, framförallt vad gällande Archon, tar ju nästa en evighet med cooldownen, rätt schysst i övrigt, lite svårt med MM när jag inte har konstant blackhole så kommer ju minions lite väl nära.. Funderar på att byta ut den mot Arcade Torrent med Disruption för bättre träffsäkerhet? Visst den är Arcane istället för fire men med kass gear, precis levlat till 70 samt att jag inte kan kliva upp på T1 än utan kör på master så borde det kanske inte göra något?

Ja jag är absolut ingen expert på det här spelet, så det går säkert att tweaka "min" build massa och göra den mer effektiv. Finns garanterat dem som är bättre på wiz här på forumet än mig
Personligen gillar jag bara inte att behöva bygga upp och va beroende av arcane/wrath/mana osv. Så därför är den här builden guld, dock behövs mycket cooldown för att den ska va riktigt bra.

Här är min char. Har helt ok gear, så det kan säkert gå att göra en bättre fire wiz om man har mer kunskap än mig
http://www.diabloprogress.com/hero/leanmachine-2953/FireFredde/43925318

edit: btw, någon som vet om critical mass funnits till pc versionen?
drog igång min wiz på ps3an och spanade in den för första gången på typ 8mnd.
Var inga problem att hålla permanent Archon uppe med Crit mass. tiden nollställdes konstant och när jag till slut föll ur archon så hade cooldownen gått ut så kunde kicka igång den igen. RIKTIGT KUL!
Senast redigerad av Lanoo 2014-06-23 kl. 15:33.
Citera
2014-06-23, 15:32
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Hej. Jag kör också DH ibland och jag har precis fått Marauders full set med RoRg. Det jag dock undrar är, hur överlever du egentligen? Jag kör med awareness, perfectionist, ambush och ballistics. Det känns som man måste få tur med rolls på sin chest, legs, shoulders bl.a. för att överleva hyfsat i alla fall. Det känns som jag måste antingen offra ganska mycket skada för att få toughness eller försöka få nya marauders delar genom Kadala eller ha tur med dropps när jag farmar.

Hade ungefär 13m toughness innan jag gick över till unity, det i kombination med pets + follower som tankar samt en massa vaultande. Med sentrys behöver man aldrig stå still och kan i princip bara fokusera på att undvika dmg. Men visst, vissa affix och gubbar (corrupted angels t ex.) går inte att överleva som dh. Ärligt talat så tappade jag modet rätt ofta i början av t6-grinden men till slut så vande jag mig och när förändringen till awereness kom så blev det lättare. Kollade varje dag på philosophios också och han dog nog nästan mer än mig vilket gjorde det lättare att bita ihop.

Min dh om du är intresserad. Har i vanliga fall på mig unity och mara gloves när jag spelar solo, spelade lite med en polare i helgen. Provade unity efter att Philos erkänt att taskers var överskattade och nu är det omöjligt att dö. Necken på min templar är väldigt trevlig också.
Citera
2014-06-23, 15:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
edit: btw, någon som vet om critical mass funnits till pc versionen?
drog igång min wiz på ps3an och spanade in den för första gången på typ 8mnd.
Var inga problem att hålla permanent Archon uppe med Crit mass. tiden nollställdes konstant och när jag till slut föll ur archon så hade cooldownen gått ut så kunde kicka igång den igen. RIKTIGT KUL!

CM togs bort i 2.0, var PS3 står patchmässigt jämfört med PC har jag dock ingen aning om.
Citera
2014-06-23, 15:57
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
CM togs bort i 2.0, var PS3 står patchmässigt jämfört med PC har jag dock ingen aning om.

haha ok, jag lirade ju inte på pc, startade när 2.0 kom :P
Men ja, det patchas väl inte alls på ps3an. utan allt kommer till ps4an i augusti. *suck* då blir det att starta på noll igen haha
Citera
2014-06-23, 16:24
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Vad är effektivt? Spela för att det är kul!
Citera
2014-06-23, 16:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Vad är effektivt? Spela för att det är kul!

Fast, man vill ju bli bättre och man kan säga att man har nått till slutet (gear/build combo) när man flyger igenom T6.

Så, visst är det ok att fråga om det ses som effektivt.

T.ex, min Crus kan klara T6, men då dör jag nog några gånger, och då är det inte effektivt, då spelar jag hellre på T5 där jag mer eller mindre flyger igenom, en rift tar <10 minuter.

Det är ju därför man kör normal när man farmar RRoG/Nycklar, inte för att det är kul att spela på normal, utan för att det är effektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in