Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
http://na.se/nyheter/askersund/1.2538176-polisen-bekraftar-det-var-ett-styckmord

Vad betyder det att kroppen var illa tilltygad? Mer än att den var styckad alltså? Har hon försökt elda på den eller rör det sig om grov misshandel?

fullkomligt förskräckligt! Undra om den här tjejen verkligen gjort allt detta helt ensam i panik? Det låter ganska otroligt tycker jag!
Citera
2014-06-24, 14:20
Herregud, verkar ju som att denna JH är helgalen. Stycka en kropp, det gör inte vem som helst. Står att kroppen fördes från lägenheten till fyndplatsen i polisens meddelande, står inget om att kroppen mellanlandat för styckning i GMs stall. Iofs behöver inte polisen gå ut med all info de har. Men varför skulle kroppen styckats efter att JH fått ut den ur lägenheten? Om det är en transportstyckning - vilket jag utgår från - så borde det värsta momentet vara att få ut kroppen ur lägenheten, dvs den borde styckats där.
Citera
2014-06-24, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Min bekant bor vägg i vägg med lägenheten det hände i och har inte hört ett ljud, det verkar inte som att någon annan granne hört något heller, många äldre som bor där.

Mycket märkligt och många frågetecken kring det här makabra brottet ! !
Jag har gått igenom flera olika tänkbara scenarion ... Om nu JA och LL festat och tillbringat natten i hop ... LL sov kvar och JA gick och jobbade - kom hem igen till lgh efter jobbet och såg att LLs bil fortfarande stod kvar men ingen LL ... och en städad lgh eller alternativt väldigt " ostädad " lgh .. han ringer polisen !

Det talar ju för att det är JA som är släppt

Den andra varianten är att det är JH och JA som tillbringar kvällen / natten i hop i lgh och det är LL som dyker upp när JH är kvar ensam och när hon öppnar dörren blir det tumult.

Om någon känner JA - strulade han med båda två ?

Har de hittat JHs bil ? .. hon kan knappast ha gått till och från Askersund !
Har hon använt JNs bil ? eller ännu värre tagit LL s bil ? Det kanske är så att JN hjälpte till att köra bort någon av bilarna från Askersund ?
Citera
2014-06-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Herregud, verkar ju som att denna JH är helgalen. Stycka en kropp, det gör inte vem som helst. Står att kroppen fördes från lägenheten till fyndplatsen i polisens meddelande, står inget om att kroppen mellanlandat för styckning i GMs stall. Iofs behöver inte polisen gå ut med all info de har. Men varför skulle kroppen styckats efter att JH fått ut den ur lägenheten? Om det är en transportstyckning - vilket jag utgår från - så borde det värsta momentet vara att få ut kroppen ur lägenheten, dvs den borde styckats där.
Om den styckades i lägenheten så varför åka hela vägen till Hällabrottet och dumpa , när hon har hur mycket skog, gruvor, småvägar, vatten mm som helst straxt utanför Askersund . Tänker på Zinkgruvan och runtikring där! Nej, tror på att hon styckade kroppen hemma vid!
Citera
2014-06-24, 14:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Nja, det är något annat. Så brukar de inte uttrycka sig.

Kanske som jag redan sagt, JH mulade till LL med en gjutgärnspanna i skallen upprepade gånger, det lär tyga till offret så det heter duga.

Börjar vi snacka yxa så blir det än mer förståeligt.
Citera
2014-06-24, 14:30
Medlem
Citat:

Nej det är ju inte frågan om transportstyckning. Hon har alltså flyttat kroppen och där styckat den och sen flyttat kroppsdelarna.

Var kommer det här med motorsågen ifrån?
Citera
2014-06-24, 14:31
Medlem
Hur lyckas man stycka en kropp i en lägenhet utan några riktiga verktyg? iof vet inte jag vad JA har för saker hemma hos sig, men det låter mest troligt att LL fördes till fyndplatsen och styckades där.
Citera
2014-06-24, 14:38
Bannlyst
Citat:

Håller med ! Helt iskallt och galet !
Om LL och JH hade en dispyt och LL knuffar till JH som knuffar tillbaka eller klappar till henne så hon ramlar baklänges och slår i tinning mot bordskant eller bakhuvud och faktiskt tvärdör ! Sådant har ju hänt förut !
Men att sätta i gång och stycka kroppsdelar och köra runt dem i bilen ... får Norman Bates vibbar på det här ! Usch !
Hur vanligt är det att en kvinna mördar, dräper och styckar en annan kvinna ? Vad säger kriminologerna i tråden ?
Citera
2014-06-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Om du har grundläggande styckningskunskaper kan du med lätthet stycka en kropp med en vass kniv.

Med en vass kniv? Menar du att det går att skära igenom ben med en vass kniv?
Citera
2014-06-24, 14:42
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Nej det är ju inte frågan om transportstyckning. Hon har alltså flyttat kroppen och där styckat den och sen flyttat kroppsdelarna.

Var kommer det här med motorsågen ifrån?
ja, om uppgifterna från folket på bygden stämmer, ja. Men är det inte en transportstyckning utan en rituell styckning så är ju JH skvatt galen.
Citera
2014-06-24, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Hur vanligt är det att en kvinna mördar, dräper och styckar en annan kvinna ? Vad säger kriminologerna i tråden ?

Ca. 1 av 10 mord utföres av kvinnor.
Styckningen är extremt ovanligt i sig så någon säker statistik finns inte.
Citera
2014-06-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenstiven
Med en vass kniv? Menar du att det går att skära igenom ben med en vass kniv?

Vad menar du? Att skelettet är en enda del bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in