Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Läsa på om religion...jag tror inte på det i stort. Inte som det t.ex. står i bibeln. Det är inget jag behöver läsa på om för att bilda min uppfattning om.
Vilket påvisar hur korkad du är. Du sitter här och försöker dumförklara och kritisera någonting som du inte förstår dig på eller tänker lära dig någonting om. Nu vet jag att det inte går att få idioter att inse hur dumma de är, men kom igen. Någon måtta får det väl ändå vara..
Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Jag har ingen direkt agenda...för vad? Tror du jag vill förbjuda religion? Varför är så många religiösa rädda för frågor och mothugg? Ta det lugnt.
Haha, jaså? Är jag religiös nu bara för att jag inte stryker dig medhårs och håller med dig i dina idiotiska kommentarer och tankesätt? Jag är inte kristen. Din agenda är att du vill förlöjliga och trycka ner andra människors livsval och spiritualitet. Vilket säger mer om dig än om någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Så du menar att nunnor är ego och vill ha Gud för sig själv i tankarna? Varför finns det då andra nunnor som uppenbarligen hjälper andra?
Eh, va? Citera mig när där jag säger att nunnor är egoistiska och vill ha Gud för sig själv. Snälla, citera mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Du går i ett extremt försvar...varför?
För att jag har svårt för korkade och ignoranta människor. Du sitter här och försöker kritisera och förlöjliga någonting som du inte vet någonting om och dessutom erkänt att du inte vill lära dig om ämnet. Du har med andra ord medgivit att du är ignorant. Jag försvarar inte mig själv, då jag inte är kristen. Utan jag försvara människor mot självgoda, obildade och ignoranta personer som dig. Vad är ens din poäng med tråden om du inte vill lära dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Jag tycker barn ska bilda sig en egen uppfattning om världen. När det kommer till politik, vilken (om) sport/hobby/yrke man vill syssla med. Men...det handlar inte om de här, varför drar du upp det?
Okej, vad bra för dig. Det var
du som började prata om det, inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Anser inte heller att det är nåt fel att man dyrkar personer, om det är nån vettig. Sen är det ju tragiskt med vilsna ungdomar som säger att de älskar nån popidol mer än sin egen familj, och t.om. säger det i TV, inför andra. Men, som sagt, det är en helt annan fråga.
Okej, vad bra...
Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Hon har väl varit yngre än 19? Hennes lillebror var ju lika förstörd/hjärntvättad. Pratade redan om livet efter döden, då han äntligen kunde få träffa sin syster fritt. Det är för mig inte friskt.
Haha, ja, alla har nog varit yngre än 19. Ypperlig analys.
När man läser den här forumdelen så är det inte religiös indoktrinering som skrämmer mig, utan den allmänna okunskapen och föraktet mot religion. Någon egen tankeverksamhet tycks inte existera, utan man förlitar sig helt på den stora klungans åsikter - som förövrigt inte tillkommit av en opolitisk slump. TS erkänner till och med att han inte vill eller kommer att läsa någonting som går emot hans åsikter, så något svar på hans "fråga" kommer han alltså aldrig att få - eftersom han egentligen inte ville ha den. Ja ja, den siste idioten är ännu inte född.
Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Läsa på om religion...jag tror inte på det i stort. Inte som det t.ex. står i bibeln. Det är inget jag behöver läsa på om för att bilda min uppfattning om.