Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Kvällstidningsuppgifter (Expressen) att det funnits blod i trappjuset. Jag länkade en bild igår (sry, ids inte söka) som visade en fläck, öppen för tolkning. Inne i lgh kan jag inte minnas att varken polis eller media sagt något.
"Hål i magen" är en uppgift från användare i tråden, se bl. a. inlägg på föregående sida.
Edit:
(FB) 2014-06-21 Misstänkt mord i Örebro, misstanken avskriven 2014-06-23
Tack! Det var ungefär så som jag uppfattat det också.
Frågan är vad "hon fick hjärtstillestånd för att hon hade hål i magsäcken" kan stå för.
Min misstanke är att hon kan ha haft hål från en "ventrikel" till en annan, som någon översatt med hål i magsäcken. Ventriklar finns inte bara i mag-tarmkanalen. Det finns både i hjärtat och hjärnan, vilket kan ge upphov till felaktiga slutsatser när man försöker använda en medicinsk ordbok.
Hade hon t exempel en medfödd missbildning med ett hål i hjärtats kammarskiljevägg, kan det vid en påfrestning ha gett upphov till akut hjärtsvikt och död, faktiskt.
Det är inte helt ovanligt hos yngre vuxna.
Enligt min mening är det i alla fall inte helt otänkbart om man nu skall spekulera.
Det kunde gå samman med prat om hål i magsäcken, häftigt sex på nattkröken evt under påverkan av centralstimulantia och alkohol, inget eller lite synligt blod.
Rättspatologen skulle se det direkt, vilket också verkar ha skett. Denne levererade sitt utlåtande direkt och utan tveksamheter. Inget behov av ytterligare undersökningar och analyser, konsulterande av kollegor med expertkunskaper eller dylikt.
Svaret verkar ha kommit snabbt och rakt. - Ingen annans handaverkan.