Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 21:33
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Hur var det egentligen med blod i lägenheten? Jag orkar inte lusläsa hela tråden igen, men är det inte en "trådsanning" att det var blodigt i lägenheten o s v?

Ett brustet aortaaneurysm ger vanligen inte en synlig blödning. Det gör däremot åderbråck i matstrupen och magblödningar.

En akut hjärtsvikt med lungödem kan ge blodfärgat skum, men det blir knappast stora pölar av blod och stänk på väggar och golv.

Var kommer uppgiften om "hål i magen" ifrån? Det låter som en tredjehandsuppgift från någon med vaga medicinska kunskaper, tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kvällstidningsuppgifter (Expressen) att det funnits blod i trappjuset. Jag länkade en bild igår (sry, ids inte söka) som visade en fläck, öppen för tolkning. Inne i lgh kan jag inte minnas att varken polis eller media sagt något.

"Hål i magen" är en uppgift från användare i tråden, se bl. a. inlägg på föregående sida.

Edit: (FB) 2014-06-21 Misstänkt mord i Örebro, misstanken avskriven 2014-06-23

Örebropolisens presstalesman har sagt att det var mycket blod. Så det är 100% säkert. Även om nu Örebropolisen är ena jävla lallare.
Citera
2014-06-23, 21:35
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Örebropolisens presstalesman har sagt att det var mycket blod. Så det är 100% säkert. Även om nu Örebropolisen är ena jävla lallare.

OK. I så fall var det väl så.
Citera
2014-06-23, 21:46
Medlem
Eftersom det inte längre finns något BO eller GM så är det kanske OT att spekulera vad som egentligen kan ha hänt. Men jag tänkt på uppgifterna i media om att AF var på McDonalds på natten när han fick meddelande från AA och cyklade iväg för att möta henne. Det stod faktiskt att AFs kompisar hade sagt att han skulle MÖTA AA, inte åka hem till henne. Kanske cyklade han inte alls hem till henne utan mötte henne för att hon mådde dåligt och ville att en kompis skulle följa henne hem. På vägen hem, i närheten av sin bostad klagar kanske AA högljutt, AF tror att hon bara är full eftersom hon kanske är det liksom AF själv, och AF gör sitt bästa att hjälpa henne hem. En granne ser detta och rapporterar sent omsider till Expressen om bråk och högludda röster utanför huset redan klockan två på natten I trapphuset spyr AA, men AF uppfattar inte att det är så allvarligt och att hon spyr blod. Väl inne i lägenheten blir AA hastigt sämre, börjar spy ännu mera blod, kanske även blöda ur anus. AA förstår ingenting, grips av panik, ringer till en kompis och ropar på hjälp från fönstret. När han inser att AA är död dunkar han knytnäven på väggen i ren desperation och ringer sedan 112.
Senast redigerad av nantale 2014-06-23 kl. 21:51.
Citera
2014-06-23, 21:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom det inte längre finns något BO eller GM så är det kanske OT att spekulera vad som egentligen kan ha hänt. Men jag tänkt på uppgifterna i media om att AF var på McDonalds på natten när han fick meddelande från AA och cyklade iväg för att möta henne. Det stod faktiskt att AFs kompisar hade sagt att han skulle MÖTA AA, inte åka hem till henne. Kanske cyklade han inte alls hem till henne utan mötte henne nr hon mådde dåligt för och ville att en kompis skulle följa henne hem. På vägen hem, i närheten av sin bostad klagar kanske AA högljutt, AF tror att hon bara är full eftersom hon kanske är det liksom AF själv, och AF gör sitt bästa att hjälpa henne hem. En granne ser detta och rapporterar sent omsider till Expressen. I trapphuset spyr AA, men AF uppfattar inte att det är så allvarligt och att hon spyr blod. Väl inne i lägenheten blir AA hastigt sämre, börjar spy ännu mer blod, kanske även blöda ur anus. AA förstår ingenting, grips av panik, ringer till en kompis och ropar på hjälp från fönstret. När han inser att AA r död dunkar han knytnäven på väggen i ren desperation och ringer sedan 112.

Var har du fått det fetade från? Spy blod förstår jag.
Citera
2014-06-23, 21:54
Medlem
Citat:
Var har du fått det fetade från? Spy blod förstår jag.

Om man har fel i mag- tarmkanalen kan man faktiskt blöda ur anus också, och det kan bli ganska mycket blod.
Citera
2014-06-23, 21:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Om man har fel i mag- tarmkanalen kan man faktiskt blöda ur anus också, och det kan bli ganska mycket blod.

Aha, du är ännu en självutnämnd medicinsk expert? Men tack för förklaringen.
Citera
2014-06-23, 21:59
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jasså, okej. Om man har hemorrojder i anus kan man säkert få dem att blöda också om man kräks och tar i riktigt mycket.
Citera
2014-06-23, 22:13
Medlem
Gäller det både invärtes och utvärtes hemorojder ??

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså, okej. Om man har hemorrojder i anus kan man säkert få dem att blöda också om man kräks och tar i riktigt mycket.
Citera
2014-06-23, 22:14
Medlem
fontanellknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyFifaPacks
Varför då?
Han slapp ju undan, bevisen mot honom räckte ju inte.
Tråden handlar inte om honom ditt jon.
Citera
2014-06-23, 22:16
Medlem
Citat:
Aha, du är ännu en självutnämnd medicinsk expert? Men tack för förklaringen.

Nej, expert är jag inte. Men jag vet att en person som håller på att dö pga av magblödning även kan ur blöda ur anus. Jag tänkte att det kunde vara en bidragande förklaring till varför AF anhölls. Kanske trodde polisen att hon hade våldtagits och sedan dödats. Det har även här cirkulerat uppgifter om att AA.s underliv var förstörd och att hon dog till följd av våldtäkt eller t.om gruppvåldtäkt.
Citera
2014-06-23, 22:22
Medlem
barnets avatar
Jahapp, då har Örebro-polisen (aka Kling & Klang) gjort bort sig igen, den här gången mer än man ens kan förvänta sig av svensk landsortspolis. Att gå ut i media och skrika om mord, utan att offret har några som helst tecken på av våld tillfogade skador, borde innebära sparken. Men i Örebro kan vem fan som helst bli polis, så några konsekvenser lär vi inte se. Heja Kling, Kämpa Klang!

Citera
2014-06-23, 22:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Den man i 20-årsåldern som har suttit anhållen misstänkt för mord är nu släppt och alla brottsmisstankar är avskrivna.
– Efter resultat från obduktionen har det visat sig att det inte är någon misstanke om brott utan någon form av naturligt dödsfall, säger Mats Nylén, kommunikationschef vid Örebropolisen.
http://www.expressen.se/nyheter/inget-brott-bakom-unga-kvinnans-dod/

Naturligt dödsfall -- och för dem som diskuterat det i tråden så innebär termen att personen inte dött genom plötsligt trauma, olycka, bragts om livet, tagit sitt liv etc...

Död till följd av sjukdom, ålder etc är naturliga dödsfall - även i de fall dödsfallet kommer plötslig.

Killen är inte längre misstänkt för någonting. Naturliga orsaker till att döden inträffat ... inget brott har skett och inga misstankar kvarstår alltså mot den utpekade killen.

Case closed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in