Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 19:20
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då har jag blandat ihop två personer, ber om ursäkt för det. Frågan kvarstår, hur väcker man döda till liv genom att banka i väggarna? Grannarna hade hört bankande i väggarna och enbart en mansröst skrika på hjälp, var det inte så?

Han hittade väl tjejen han gillade/tyckte om helt blodig och fick en chock. Sen blev han säkerligen frustrerad över situationen och uttryckte sig genom att banka på väggarna.

Jag läste hennes blogg och såg att hon skrivit angående aptitlöshet vilket är en vanlig symtom vid H.pylori infektion. Alkoholkonsumtionen gjorde hennes magsår värre tills magsäcken perforerades. Jag spekulerar vilt bara, har svårt att tro att någon skulle gå runt med ett magsår utan att göra ett besök hos läkaren.

Hon kan även ha utvecklat esofagus varicer (esofagusbråck som brustit kvällen hon dog) men då skulle det innebära att hon gått runt med leverproblem/ökat tryck i portaådern.
Citera
2014-06-23, 19:22
Medlem
Citat:
Obduktionen är inte slutförd, för tidigt att påstå det du gör, han är fortfarande formellt misstänkt oavsett utgången.

Oavsett utgången på vadå?
Citera
2014-06-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Han hittade väl tjejen han gillade/tyckte om helt blodig och fick en chock. Sen blev han säkerligen frustrerad över situationen och uttryckte sig genom att banka på väggarna.

Jag läste hennes blogg och såg att hon skrivit angående aptitlöshet vilket är en vanlig symtom vid H.pylori infektion. Alkoholkonsumtionen gjorde hennes magsår värre tills magsäcken perforerades. Jag spekulerar vilt bara, har svårt att tro att någon skulle gå runt med ett magsår utan att göra ett besök hos läkaren.

Hon kan även ha utvecklat esofagus varicer (esofagusbråck som brustit kvällen hon dog) men då skulle det innebära att hon gått runt med leverproblem/ökat tryck i portaådern.

Finns det någon möjlighet att hennes smärtreceptorer påverkat hennes upplevelse av smärta?
Citera
2014-06-23, 19:25
Medlem
Citat:
Obduktionen är inte slutförd, för tidigt att påstå det du gör, han är fortfarande formellt misstänkt oavsett utgången.

Han skulle inte ha släppts om det fanns kvar misstankar om att han dödat henne. Hon dog av naturliga orsaker men för anhöriga är det viktigt att veta exakt vad hon dog av. Han var osannolik som GM redan från början och hon var osannolik som BO. Kanske dags att acceptera detta nu. Trots hans hudfärg.
Citera
2014-06-23, 19:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Kvinnan/tjejen dog uppenbart inte av mord. Du sitter och läser kvällstidningar och tycks börja fundera på konspirationer, då du gått på snacket om "PK-media"..
Öh? Var har jag börjat fundera på konspirationer, eller gått på snacket om PK-media?

Citat:
Snälla!!! Kan du inte acceptera att en kvällstidning, är en kvällstidning, är en kvällstidning? Är du så urbota dum i huvudet att du på riktigt tror att obducent/rättsläkare avfärdar mord utan underlag?
Den tolkning jag gjorde av rättsläkarens fynd givet att man ska ta polisuttalandet at face value räcker i sig utmärkt för att avfärda mord, så det är återigen ytterst oklart vad det är du egentligen jiddrar om. Jag tycker mest att det verkar som du försöker klä på dig en intellektuell kostym som är en fyra-fem nummer för stor. Jag är inte heller säker på att det var i ditt intresse att så tydligt uppmärksamma mig på dina intellektuella, kunskapsmässiga och läskunnighetsmässiga tillkortakommanden, som jag skam till sägandes inte hade observerat så tydligt tidigare.
Citera
2014-06-23, 19:31
Medlem
Greenscouts avatar
Citat:

hur kan han vara "formellt misstänkt" om polisen gått ut med att alla misstankar mot honom är avskrivna?
Citera
2014-06-23, 19:31
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han skulle inte ha släppts om det fanns kvar misstankar om att han dödat henne. Hon dog av naturliga orsaker men för anhöriga är det viktigt att veta exakt vad hon dog av. Han var osannolik som GM redan från början och hon var osannolik som BO. Kanske dags att acceptera detta nu. Trots hans hudfärg.

Där har du fel, vet många fall där personer släppts även ifall misstankar kvarstår.
Citera
2014-06-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Där har du fel, vet många fall där personer släppts även ifall misstankar kvarstår.

Men det rör sig om fall där BO faktiskt bragts om livet men det inte finns tillräckligt för att få MGM häktad.
Citera
2014-06-23, 19:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Vad jag förstår så var flickan född 1996 vilket innebär att hon borde varit 18 år. Det har kanske ingen betydelse för din delning men men..
Nej, det har det inte. Men visst, rätt ska vara rätt.
Citera
2014-06-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo, men då skriver man antingen det ena eller det andra, inte det ena eller det andra. Eller-formuleringen ger oundvikligen ett intryck av osäkerhet somn är olämplig i sammanhanget.

Jag tolkar detta inlägg postat av dig så som att du misstror att det rättsläkare/obducenter är korrekt alternativt att deras resultat misstolkats av polisen. För oss normala människor med någorlunda bildning är det uppenbart att kvinnan dött av följd från sjukdom, eller annan akut kroppsligt fel.
Citera
2014-06-23, 19:45
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det rör sig om fall där BO faktiskt bragts om livet men det inte finns tillräckligt för att få MGM häktad.

Han är fortfarande formellt misstänkt. Även fast det såklart verkar som att han i detta fall, är oskyldig.
Citera
2014-06-23, 20:01
Medlem
Läs på numera rättade Tvärsnytt-webben:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/misstankt-mord-var-naturlig-dod

Mannen är INTE misstänkt. Åklagaren fick en muntlig dragning av rättsläkaren idag, då släpptes mannen omedelbart.
Innan obduktionsrapporten anländer i skriftlig form till Örebro kan fallet formellt inte avslutas. Det är en rent administrativ fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in