2014-06-22, 05:35
  #10933
Medlem
Hejsan! Ber om ursäkt ifall detta redan ha behandlats i tråden. Men iallafall, varje gång jag tar sub, så få jag någon gång under ruset domningar i händer och ben, nästan så att jag ej kan röra på fingrarna ibland. Är detta normalt? Brukar hjälpa att dricka lite vatten, men det är tillräckligt obehagligt för att ej kolla upp vad som orsakar det. Kan tilläggas att jag ligger på ytterst små doser.
Citera
2014-06-22, 08:03
  #10934
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teraopie
Hejsan! Ber om ursäkt ifall detta redan ha behandlats i tråden. Men iallafall, varje gång jag tar sub, så få jag någon gång under ruset domningar i händer och ben, nästan så att jag ej kan röra på fingrarna ibland. Är detta normalt? Brukar hjälpa att dricka lite vatten, men det är tillräckligt obehagligt för att ej kolla upp vad som orsakar det. Kan tilläggas att jag ligger på ytterst små doser.

det är normalt vid sub/zone intag. När jag blev stäld på subuxone så har jag lätt för att få armar och ben att somna, även när jag åker buss längre än 15min så somnar mina skinkor. Tydligen så flyter blodet långsammare, blir tjockare av medicinen har jag läst någonstans.
Citera
2014-06-22, 08:44
  #10935
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
det är normalt vid sub/zone intag. När jag blev stäld på subuxone så har jag lätt för att få armar och ben att somna, även när jag åker buss längre än 15min så somnar mina skinkor. Tydligen så flyter blodet långsammare, blir tjockare av medicinen har jag läst någonstans.
Jag undrade lite samma som teraopie då mina händer somnat den senaste tiden då jag tagit Buprenorfin, tack för svaret.
Citera
2014-06-23, 14:15
  #10936
Medlem
Drtyboys avatar
Som ny börjare har jag förstått att 1mg är okej men jag undrar det här med spyor? Brukar ni ibland bara spy rakt ut utan förvarning eller blir man lite illamående? Hur funkar det? Det kanske är bäst att ta sub när man är ifred och så..och är det lätt att nodda?
Citera
2014-06-23, 14:17
  #10937
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drtyboy
Som ny börjare har jag förstått att 1mg är okej men jag undrar det här med spyor? Brukar ni ibland bara spy rakt ut utan förvarning eller blir man lite illamående? Hur funkar det? Det kanske är bäst att ta sub när man är ifred och så..och är det lätt att nodda?
Det är individuellt, men själv blir jag illamående på 1 mg utan tolerans. Testa 0.5 mg och fyll på efter behov.
Citera
2014-06-23, 14:21
  #10938
Medlem
Drtyboys avatar
Okej, men enligt dig vad har jag förmodligen att förvänta i rusväg? Aldrig tagit förut och uppskattar svar enormt! Ha en bra dag
Citera
2014-06-23, 15:41
  #10939
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtyboy
Okej, men enligt dig vad har jag förmodligen att förvänta i rusväg? Aldrig tagit förut och uppskattar svar enormt! Ha en bra dag

Tar du 0.5mg så kommer du säkert nodda om det är första gången, du kommer må bra som fan fast det märker du så ta det lugnt för du vill inte fastna i ett beroende.
Citera
2014-06-23, 17:46
  #10940
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
När kommer peaken när man snortar subutex?
Vet ungefär hur det är när man tar under tungan men har svårt att uppskatta när effekten sätter in som bäst efter snortning. Vill inte fylla på för tidigt så det blir för mycket.

Diazepam intaget 10mg för ett dygn sedan, har tolerans på det då jag brukar ta 5-10mg/dag.
Skippar dock det i samband med sub. Men behöver man oroa sig då det finns kvar i kroppen?
Kommer inte upp över 0,8mg sub.
Citera
2014-06-23, 18:22
  #10941
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
När kommer peaken när man snortar subutex?
Vet ungefär hur det är när man tar under tungan men har svårt att uppskatta när effekten sätter in som bäst efter snortning. Vill inte fylla på för tidigt så det blir för mycket.

Diazepam intaget 10mg för ett dygn sedan, har tolerans på det då jag brukar ta 5-10mg/dag.
Skippar dock det i samband med sub. Men behöver man oroa sig då det finns kvar i kroppen?
Kommer inte upp över 0,8mg sub.

1,5 timme efter intag är effekten uppe på den goda nivå den sen håller flera härliga timmar. Ungefär. Om man höftar lite. Alla reagerar vi ju olika.

Stessen behöver du inte känna minsta bekymmer över, alltför liten dos intagen för alltför länge sedan för att det ska kunna påverka dig. Men bra att folk tänker till och inte blandar hejvilt.
Citera
2014-06-23, 18:33
  #10942
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
1,5 timme efter intag är effekten uppe på den goda nivå den sen håller flera härliga timmar. Ungefär. Om man höftar lite. Alla reagerar vi ju olika.

Stessen behöver du inte känna minsta bekymmer över, alltför liten dos intagen för alltför länge sedan för att det ska kunna påverka dig. Men bra att folk tänker till och inte blandar hejvilt.

Tack för svar, blir en liten påfyllning, började på 0,4mg efter att jag haft uppehåll. Dock ätit treo comp för min axelskada under dessa veckor.
Citera
2014-06-23, 20:56
  #10943
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtyboy
Som ny börjare har jag förstått att 1mg är okej men jag undrar det här med spyor? Brukar ni ibland bara spy rakt ut utan förvarning eller blir man lite illamående? Hur funkar det? Det kanske är bäst att ta sub när man är ifred och så..och är det lätt att nodda?
Har personligen aldrig varit i närheten av att spy. Tror allt för många sitter och oroar sig för allt som "kan" ske i onödan.
Citera
2014-06-23, 22:30
  #10944
Medlem
Drtyboys avatar
Snortade mer än 0,5 och kanske 1mg men det kickade inte bra alls. Har bara varit lite trött länge och någon gång då och då blivit väldigt glad. Är det möjligt att det kan ta ett par försök innan man börjar känna av eller hur funkar det? Blir så irriterad när jag inte får uppleva dessa må bra känslor alla pratar om på den här typen av drog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in