2014-06-15, 14:37
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det är aldrig en garanti för att det går bra nästa gång?
Det går bra tills det går dåligt.
Hur tror du det går till när folk överdoserar och dör? "Händer aldrig mig"

Kodein fungerar 72h efter senaste sub. Även fast jag tagit sub flera dagar i rad innan.
Min kropp jobbar snabbt.

äh glöm de, tog såklart inge sub, men hade jag haft tillgång till de så vet man aldrig, fyllan du vet, ska inte dricka när man vet gränserna suddas ut..

Ändå tacksam för svar & avrådan!!

Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Du frågade om råd & sen verkar du göra tvärt emot det enda råd du får?
Varför ens anstränga dig om att skriva inlägget?

Vet, men bättre höra sanningen & motsatsen till vad jag ville höra än att bli frestad kanske. blev inge sub alls. de ska inte blandas med någonting annat enligt mig, jag vet ju de. El ja möjligen lite fredligt röka då.
Citera
2014-06-15, 16:31
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calories
jag har gått på oxycontin några dagar nu tog det sista vid 15:00 idag, när kan jag ta subutexen så man inte blir dålig, tog ca 20mg oxy idag.

Vänta minst 24 timmar innan du tar sub.
Citera
2014-06-15, 17:17
Medlem
telepatis avatar
Fyfan vad xone smakar skit alltså. Usch, mår illa när jag tänker på det.

Upptäckte att det rådde mer korstolerans mellan tramadol och bup än jag trodde. Har käkat mellan 200-400mg tram om dagen två månader.

En 8a subuxone räcker vanligtvis minst en vecka, nu sög jag i mig den på två dagar utan att bli noddig eller helt väck. Benzo hjälpte förstås lite.

Överlag gillar jag ändå tramadol mer än sub. Mer energi och skönare rus.
Käkar hellre tram än oxy till och med. Just den energin och det välmående man får på tramadol spöar fan det mesta. Oxy är naturligtvis ett mer klassiskt opi-rus och har sina fördelar, men kort halveringstid (oxynorm 5 mg) och segheten gör det inte riktigt värt. Får i mig 98 kapslar 5mg på 7-12 dagar.

Lite off-topic om tramen, men frågan kring korstolerans är ändå intressant. Har käkat tram tillsammans med sub men upptäckte ingen boost direkt, beror säkert på tolerans.

PS. Hur länge bör jag vänta innan jag kan smälla i mig oxy igen efter tagit sub? Räcker 48 timmar?
Citera
2014-06-16, 00:41
Medlem
Är det lugnt att ta 0.2-0.3mg sub (tagit 0,3-0,8~ 2-4 dagar i veckan senaste månaden) om jag käkat totalt 4mg ikto (käkat 2-3 ggr i veckan, typ 10-15mg i veckan i 4 månader och z-analoger 1-2 dagar i veckan 6-7 år) tidigare under dagen. (mellan 5 på morgonen och 13-14 på dagen, slocknade 16 och vaknade nu)

Känner mig inte sänkt, blir aldrig det av ikto, lite trött pga sömnbrist/nyss vaknat. Ångestfri och lite avslappnad är jag bara. Vad tror ni? Mindre sub eller finns det en stor risk att kola?
Senast redigerad av Badomtss 2014-06-16 kl. 00:54.
Citera
2014-06-17, 03:12
Medlem
bluecars avatar
men fan då, hade glömt bort att man ibland måste skita också och har inte varit på apoteket o köpt sånt där hård i magen grejs. Aja, får skylla mig själv men detta kommer inte bli kul.

edit: gick hyfsat bra denna gång, fick dock ändå trycka ut skiten med handen & ont tog det. Så ni som läser detta glöm ej ha något tillgängligt mot förstoppning sket om er
Senast redigerad av bluecar 2014-06-17 kl. 03:48.
Citera
2014-06-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badomtss
Är det lugnt att ta 0.2-0.3mg sub (tagit 0,3-0,8~ 2-4 dagar i veckan senaste månaden) om jag käkat totalt 4mg ikto (käkat 2-3 ggr i veckan, typ 10-15mg i veckan i 4 månader och z-analoger 1-2 dagar i veckan 6-7 år) tidigare under dagen. (mellan 5 på morgonen och 13-14 på dagen, slocknade 16 och vaknade nu)

Känner mig inte sänkt, blir aldrig det av ikto, lite trött pga sömnbrist/nyss vaknat. Ångestfri och lite avslappnad är jag bara. Vad tror ni? Mindre sub eller finns det en stor risk att kola?
Det är helt lugnt om du bara hade tänkt att dra i dig så lite sub.
Citera
2014-06-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluecar
men fan då, hade glömt bort att man ibland måste skita också och har inte varit på apoteket o köpt sånt där hård i magen grejs. Aja, får skylla mig själv men detta kommer inte bli kul.

edit: gick hyfsat bra denna gång, fick dock ändå trycka ut skiten med handen & ont tog det. Så ni som läser detta glöm ej ha något tillgängligt mot förstoppning sket om er
Haha, fick använda skeden en gång. Ingen trevlig upplevelse.
Citera
2014-06-18, 15:10
Medlem
Varelsers avatar
Grabbs, det här är sida 911, illuminati, hjälp...

Nämen seriöst, once and for all vad fan är skillnaden om jag vill köra nasalt på subutex och suboxone, suboxone kan jag få tag på MYCKET billigare än subutex men jag har hört så mycket skit om oxonaren. Är den enda skillnaden nasalt mellan oxon och -tex att oxone kan behöva lite större dos? Ngn erfaren som vill svara? jag blir så jävla glad isf
Citera
2014-06-18, 15:25
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varelser

Nämen seriöst, once and for all vad fan är skillnaden om jag vill köra nasalt på subutex och suboxone, suboxone kan jag få tag på MYCKET billigare än subutex men jag har hört så mycket skit om oxonaren. Är den enda skillnaden nasalt mellan oxon och -tex att oxone kan behöva lite större dos? Ngn erfaren som vill svara? jag blir så jävla glad isf

För vissa behövs det större dos av subuxone än subutex men för andra funkar den lika bra, så du får väl testa helt enkelt och se om du behöver mera.
Citera
2014-06-19, 17:13
Medlem
Ojsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varelser

Suboxone innehåller Naloxone

http://en.wikipedia.org/wiki/Naloxone

Suboxone contains four parts buprenorphine and one part naloxone, while Subutex contains only buprenorphine.

Personligen tycker jag bättre om Subutex, får inte samma känsla på Suboxone..

Rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2014-06-20, 01:36
Medlem
helt rätt sämre effekt på suboxone pga av nalaxone, var länge sen jag såg såna nu tack o lov, det ska va vanliga subutex med bara buprenorfin.
Citera
2014-06-20, 19:47
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calories
helt rätt sämre effekt på suboxone pga av nalaxone, var länge sen jag såg såna nu tack o lov, det ska va vanliga subutex med bara buprenorfin.

Det kommer bli mer subuxone i framtiden för många mottagningar ger det först nu, det är bara dom som får för mycket biverkningar som får gå över till vanliga. Nu menar jag alla nya som börjar för vi som redan har sub byter dom inte till subuxone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in