Citat:
Ursprungligen postat av
CatoHectorian
En liten klick? Vi vet inte ens hur många flickor som blivit stympade i hela landet, stympade för livet! Detta är ett långt grövre brott än våldtäkter och det är en genuin kvinnofråga! Kvinnor som blivit gravt skändade i ung ålder och som aldrig kommer kunna uppleva ett normalt sexliv. Vi talar rimligtvis om tusentals flickor i Sverige, vilket är fullständigt groteskt! Ett parti som säger sig stödja transpersoner som är oerhört få, borde slå på stora trumman att små flickor som inte kan försvara sig får sina underliv sönderskurna och obrukbara för egen njutning? Fullständigt barockt försvar av F!.
Jag håller helt med om att det är ett för jävligt brott. Vi har dock bara 15% av sveriges befolkning som är invandrare och de som kommer från de områdena där detta är vanligast eritrea, somalia etc.
vet jag inte hur många de är kanske totalt 200 000 ( en vild höftning från min sida orkar inte kolla)
Och det är som sagt redan ansett som ett allvarligt brott. Så vad mer kan F! göra tycker du?
För VAD ska man slå på den stora trumman? Det är redan olagligt.
Om F! skulle behöva slå på den stora trumman och gå ut i media för allt vad som drabbar specifikt kvinnor i Sverige och världen i form av våldtäkter, misshandel, kränkningar, könstympningar, tvångsäktenskap av underåriga, stening av kvinnor, fängelse pga att man är ett våldtäktsoffer, syra attacker för att pappa inte betaltat tillräckligt för en, trafficking, prostitution av småflickor och you name it..
Skulle inte det lilla partiet F! : s personal syssla med något annat. Det ingår i själva konceptet femnism att man är emot just detta.