2014-06-22, 19:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
har heller ingen t6 gubbe än.
kämpar ju me min wiz men de lär dröja innan jag får t6 gear.
visst, kanske kan snubbla igenom t6, dö då och då, men då är det ingen t6 char imo.
att knappt använda sin potion och aldrig dö - DET är den torment man skall köra på. IMHO.

viktigaste e att ha kul.
många verkar glömma bort det i jakten på gear och effektivitet. diablo 3 är ett spel där man kan leka väldigt mkt med sina skills och ändå göra ok ifrån sig. visst, kör man en "dålig" men rolig build kanske man inte kan köra en högre torment, men man har iaf kul.'

edit: kan du länka din babbe? har kört barb ca 100h i vanilla, då var den rätt rolig. (perma WOTB) men nu tycker jag det är olidligt segt i t2. dör aldrig men dödar å andra sidan helt för långsamt.
iofs inte spelat babben mer än 1h i ros.

Min barb: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/14540329

Hatade barb i vanilla, lvlade upp en till 60 bara för att jag ville ha en lvl 60.

Nu är den dock rätt skoj måste jag erkänna.
någon som kan tipsa om en ROLIG build att köra? skitsamma om det bara är T1.
Citera
2014-06-23, 09:32
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Min barb: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Eaz-2218/hero/14540329

Hatade barb i vanilla, lvlade upp en till 60 bara för att jag ville ha en lvl 60.

Nu är den dock rätt skoj måste jag erkänna.
någon som kan tipsa om en ROLIG build att köra? skitsamma om det bara är T1.

Låter väll dryg nu men jag tycker 6p mara sentry DH är det bästa som finns. Sätt ut sentrys, spring omkring, undvik dmg, lägg ett mark på gulingen, titta på när saker dör och loota. Det var inte så faceroll som det låter innan men nu kör jag med unity så..

Försökte farma ihop 4p Vyr's till min fire archon wiz innan jag la d3 på hyllan och den builden tyckte jag var riktigt kul. Hade runt 45-50% cdr och körde med mirrorball mm conf när archon va nere. Måste säga att det var en speciell känsla att blinka in -> archon -> boom och då hade jag som sagt inte 4p Vyr's. Tyckte det var kul också att kunna stacka 130-140%+ fire dmg. Det tråkiga men wiz är att dom inte är i närheten så bra solo i högre torment som varken dh eller speciellt wd.
Citera
2014-06-23, 10:47
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
EE e värdelös om du inte kör alla 4 elementen.
kör du fire så ger den bara 5% extra skada.

Familiar och Magic Weapon kan du skippa helt. Prismatic är livsviktig iaf för mig.
Byta
familiar-> Dubbla hydra
magic weapon-> någon mer defensiv tex Slow Time (Time Stretch) eller Frost Nova.
Slow Time är imba mot elites med Elecrtified samt alla andra som skjuter saker mot dig. Hur jävla bra som helst.

Sen är teleport+illusionist livsviktig också. Den är i princip hela tiden av cooldown så du kan ta dig bort från jobbiga situationer..
Men visst, en smaksak.
Vilken runa på meteor kör du?
Ifall du kör Meteor Shower skall du inte använda Magic Missile. Då är Meteor Shower din main dmg istället.
Kör du Molten Impact är det en trevlig buff till din dmg.

Men eftersom du kör Prodigy antar jag du kör Meteor Shower. Då är magic missile rätt onödig.. Prodigy är också rätt värdelös..
Kör istället Astral Presence isåfall (o skippa helt Signature spell), och sätt + AP och + RCR i dina paragon, samt 3 set bonus från tal rasha.
Har du ändå inte tillräckligt med AP regen så kör FAmiliar (arcanot). Då bör du ha +16 AP i sekunden

edit: har du inte dubbla hydra kan du köra in familiar (arcanot) eller magic weapon (deflection) där.

edit:
passives som är värt i en fire build är

Evocation (snabbare teleport, black hole, + eventuellt Molten Impact)
Illusionist (livsnödvändig för att kunna teleporta hela tiden ifrån farliga affixes)
Blur
Dominance

sen beroende på build, om du kör Meteor Shower så kan du skippa Evocation och köra Astral Presence istället.

edit: och såklart Conflagration. Isåfall bytar du bort blur. Dominance e bättre än Blur.

hmm, ser intressant ut. Får hem och testa ikväll. Har en fire wiz med mirrorball. Men känner inte helt att jag fått klokt tryck i honom. börjar gå för trögt runt T3. Så perfekt att få lite input på builden. Jag kör en del annat än det du tipsar om...

min char:
http://www.diabloprogress.com/hero/leanmachine-2953/FireFredde/43925318
Citera
2014-06-23, 11:01
Medlem
Hur är det med t ex 4-setbonusen på IK-settet?

Kan man köra 3 delar och en RroG när man framkallar petsen för att sedan byta till en annan ring? (Dvs ha 4sets-bonusen när man summonar petsen och då lever de tills de dör men sedan byta gear så man inte har 4sets-bonusen)

Jag såg att detta var möjligt innan men funkar det fortfarande?

Har också sett att många swappar till vapen med hög attackspeed när de summonar Cota för att Attackspeeden består. Gäller detta även Wotb? (+25% Attackspeed)
Citera
2014-06-23, 11:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
hmm, ser intressant ut. Får hem och testa ikväll. Har en fire wiz med mirrorball. Men känner inte helt att jag fått klokt tryck i honom. börjar gå för trögt runt T3. Så perfekt att få lite input på builden. Jag kör en del annat än det du tipsar om...

min char:
http://www.diabloprogress.com/hero/leanmachine-2953/FireFredde/43925318

Här är min wizard: http://www.diabloprogress.com/hero/eaz-2218/Sengrelle/8550809
Mycket som inte är rollat, har extrem brist på gula/blå materials just nu, så är en del saker som ska rerollas lite.

Letar just nu efter mirrorball, är även lite sugen på att skaffa staffen som lockar vanliga mobs till min meteor för att testa den, då skulle man kunna skippa black hole.

http://www.diablohub.com/database/item/the-smoldering-core/information/

Fast, frågan är om man ens kan tradea bort en slot stats.
Citera
2014-06-23, 11:17
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
synd att det inte betyder något mer än tid spenderat och dum tur :/
känns lite som att tävla med någon om att kasta tärning eller nåt.
den som får flest sexor vinner sjukt spännande och intressant

Jag tror de känns mer spännande tävla emot folk som lirar på samma villkor. Spela non-ladder där folk har miljarder guld känns inte för mig lika spännande. Dessutom så droppas de nya Legendarys, i Ladder vilket man minns ifrån D2 tid, ägde något hejdlöst i stats =)).. Men valet är fritt, man skall spela de man tycker roligaste.
Senast redigerad av Opilus5500 2014-06-23 kl. 11:22.
Citera
2014-06-23, 11:57
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Låter väll dryg nu men jag tycker 6p mara sentry DH är det bästa som finns. Sätt ut sentrys, spring omkring, undvik dmg, lägg ett mark på gulingen, titta på när saker dör och loota. Det var inte så faceroll som det låter innan men nu kör jag med unity så..

Försökte farma ihop 4p Vyr's till min fire archon wiz innan jag la d3 på hyllan och den builden tyckte jag var riktigt kul. Hade runt 45-50% cdr och körde med mirrorball mm conf när archon va nere. Måste säga att det var en speciell känsla att blinka in -> archon -> boom och då hade jag som sagt inte 4p Vyr's. Tyckte det var kul också att kunna stacka 130-140%+ fire dmg. Det tråkiga men wiz är att dom inte är i närheten så bra solo i högre torment som varken dh eller speciellt wd.
Hej. Jag kör också DH ibland och jag har precis fått Marauders full set med RoRg. Det jag dock undrar är, hur överlever du egentligen? Jag kör med awareness, perfectionist, ambush och ballistics. Det känns som man måste få tur med rolls på sin chest, legs, shoulders bl.a. för att överleva hyfsat i alla fall. Det känns som jag måste antingen offra ganska mycket skada för att få toughness eller försöka få nya marauders delar genom Kadala eller ha tur med dropps när jag farmar.
Citera
2014-06-23, 13:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm

Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Hej. Jag kör också DH ibland och jag har precis fått Marauders full set med RoRg. Det jag dock undrar är, hur överlever du egentligen? Jag kör med awareness, perfectionist, ambush och ballistics. Det känns som man måste få tur med rolls på sin chest, legs, shoulders bl.a. för att överleva hyfsat i alla fall. Det känns som jag måste antingen offra ganska mycket skada för att få toughness eller försöka få nya marauders delar genom Kadala eller ha tur med dropps när jag farmar.

Jag har aldrig gillat DH's, har en 70 naken DH (drog upp den till 60 för läääänge sedan, och sen gav jag bort allt gear till en newbie i chatten, och nu lvlad till 70 genom att byta char innan man stänger rifts så helt naken).

Vet inte vad det är med DH's och mig, men dem och monks är klasser jag aldrig gillat (håller på att dra munken till 70 nu genom att byta char vid rift stängning).
Citera
2014-06-23, 13:17
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaelladu
Heeeeeejhallå. Hur får jag tag i någon så jag kan gå med i FB-klanen?
Det är väl bara att söka upp Flashback i Clanfönstret och ansöka där? Så gjorde jag iaf, och det gick alldeles utmärkt.

Notera att clanen sorteras efter "British" i språkfiltret.
Citera
2014-06-23, 13:20
Medlem
snaelladus avatar
Citat:
bara sök på flashback bland klanerna så bör du hitta oss.
Så är det bara att skicka en request på att joina så kommer någon acceptera dig mer eller mindre direkt!

Ah hittade inte var man kunde söka efter klaner, men det var ju för att jag var i en redan. Har skickat en request, tack!
Citera
2014-06-23, 13:29
Medlem
Lanoos avatar
Ang Fire Wiz

Va hemma på lunchen nu och testade lite olika skills snabbt. Bäst för mig atm tror jag är:

MM - Conflagrate
Black Hole - Blazar
Energy Armor - Pinpoint Barrier
Magic Weapon - Force Weapon (alt Ignite, ska testa mer ikväll)
Familiar - Sparkflink
Archon - Combustion

Blur
Evocation
Conflagration
Unwavering Will

Jag blir då helt oberoende av arcane. mitt gear ligger på runt +90% fire och har runt +35% i attackspeed. Facerollar T3 utan problem. Testade att köra med Meteor men då ryker arcanen direkt så känns inte effektivt nog. Enklare elit-packs låter jag omringa mig, slår igång Archon och allt stendör vid explosionen, +3700% fire-dps gör den så det smäller rätt bra. Rift guarden på T3 var nere väldigt snabbt, halva livet försvann vid exlposionen. Blir att testa högre torment ikväll!
Citera
2014-06-23, 14:48
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ang Fire Wiz

Va hemma på lunchen nu och testade lite olika skills snabbt. Bäst för mig atm tror jag är:

MM - Conflagrate
Black Hole - Blazar
Energy Armor - Pinpoint Barrier
Magic Weapon - Force Weapon (alt Ignite, ska testa mer ikväll)
Familiar - Sparkflink
Archon - Combustion

Blur
Evocation
Conflagration
Unwavering Will

Jag blir då helt oberoende av arcane. mitt gear ligger på runt +90% fire och har runt +35% i attackspeed. Facerollar T3 utan problem. Testade att köra med Meteor men då ryker arcanen direkt så känns inte effektivt nog. Enklare elit-packs låter jag omringa mig, slår igång Archon och allt stendör vid explosionen, +3700% fire-dps gör den så det smäller rätt bra. Rift guarden på T3 var nere väldigt snabbt, halva livet försvann vid exlposionen. Blir att testa högre torment ikväll!

skippa archon om du inte har minst 50% cdr samt 4 set vyr.
archon e riktigt seg dps från 1-20 kills. sen e den kraftfull.
så mao helt värdelös när man inte fått en massa kills på den.
magic missile gör mer skada i sekunden än archon utan kills.

har dessutom svårt att tro att halva livet på RG dog när du använde din archon på t3. 1/3 kanske..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in