Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Vad det hela handlar om är givetvis inte "anonyma troll" och liknande tramsiga bortförklaringar, utan helt enkelt att mrphonk är en helt oduglig och usel debattör, och i brist på logiska svar och överlägsna argument, väljer han att lämna Flashback eftersom han helt enkelt inte kan försvara dumheterna som emanerar från SvP/Motgift.
För ett tag sedan postade mrphonk något inlägg i den här tråden eller SvP-tråden om en artikel någon hjärndöd SvP:are hade skrivit om svensk populationsgenetik på Realisten; den var helt usel, och författaren ifråga försökte få det till att svenskar skulle ha typ 10,000 års genetisk närvaro i Sverige, att proto-svenskar hade etniskt rensat någon litauisk-liknande befolkning (när litauer i själva verket är genetiskt mer nordeuropeiska än svenskar,[
1][
2] och för den delen har högre frekvens av Y-DNA R1a) och liknande dumheter. Det sedvanliga etnocentriska nationalisttramset helt enkelt, att man försöker överdriva hur länge ens folkgrupp har funnits i ett område i syfte att kunna hävda att "vi är minsann inte invandrare som alla andra" osv. Hur som helst kritiserade jag den artikeln, och direkt efter rapporterade någon mitt inlägg som off topic i syfte att kväva min kritik, förmodligen mphonk själv eftersom jag minns att han postade direkt efter mitt inlägg. Mitt inlägg raderades inte vad jag minns, men det är rent principiellt fegt och omanligt av mphonk att hålla på så om det nu var han som rapporterade.
Det här är för övrigt typiskt "white nationalist" beteende, att rörelsen som sådan är livrädd för kritiska ståndpunkter från deras egna (uppfattas ofta som illojalitet, polemik osv). Säga vad man vill om Alex Linder men där är han faktiskt bättre än de flesta vita nationalister, att han tillåter kritik och yttrandefrihet.
Det är Martin Ekedahls artikel
Sagan om »den svenska genen« du tänker på. Dan Eriksson är ingen censurivrare så jag tror inte att det var han som rapporterade inlägget ditt. Du får gärna länka till inlägget ditt som du skrev, eller kritisera artikeln på nytt i tråden
(FB) Tråden om svenskhet/svensk etnicitet. Jag skulle knappast kalla Martin Ekedahl för hjärndöd; han har skrivit många bra artiklar på Realisten. Jag misstänker att du kallade honom för iPhone-ägare och dylika invektiv som någon fann provocerande samt att du nämnde det du just nu nämnde angående att letter och litauer är mer nordeuropeiska än svenskar.
Citat:
Hur som helst: mrphonk gör en stor sak av att han inte är anonym, och lipar om anonyma troll osv. Detta är bara billiga undanflykter eftersom vad det egentligen handlar om är att på senare tid har allt fler Flashbacknationalister börjat tröttna på dumheterna från Motgift, och då känner sig inte phonk lika hemma här när han inte får ständiga ryggdunkningar för hans podcast, och han lämnar Flashback eftersom han dels inte orkar eller kan debattera tillbaka (och det är ärligt talat inte lätt för någon att försvara Svoboda's/SvP:s pro-ZOG linje; jag kanske hade klarat det men jag är ju jag

), och dels eftersom hans podcast inte är lika populär numera.
Visst är det så. Jag hade haft mer respekt för phonk om han sade som det egentligen är, eller att han helt enkelt bara inte orkar lägga ner tid på Flashback (vilket ärligt talat jag inte heller orkar så mycket nuförtiden). Det finns goda skäl att lämna Flashback, bland annat att admin är inkompetent och att hans moderatorer är efterblivna ärthjärnor hela bunten, men "anonyma troll" och "infiltratörer" är enbart intelligensförnedrande trams, och mrphonk bör skämmas om han tror att vi går på det skitpratet. I slutändan handlar det inte om anonyma eller offentliga medlemmar här på Flashback eller något annat forum, utan det handlar om hur bra och korrekta argumenten är. Vill mrphonk ha en likriktad
agreement club kan han regga sig på Stormfront, där de har en specifik forumsektion för "opposing views", och där man helt enkelt måste hålla sig till olika åsiktsramar. Flashback är ett neutralt forum; här får du räkna med kritik och att du klarar av att bemöta argument. På den punkten är faktiskt M.Skillt en av de bättre Flashbacknassarna.
Deras podcast har minskat något i antal nerladdningar på grund av att de blev borttagna från iTunes. Sedan så vet jag inte om folk som är kritiska till Ukraina-spektaklet har slutat att lyssna på grund av det. Enligt min uppfattning så är podcasten alltjämt bra, åtminstone när de inte diskuterar Ukraina och Ryssland, men de har faktiskt påtalat problemet med chauvinism i Östeuropa, vilket enligt min uppfattning tyder på att de inte är helt förtjusta i ukrainsk nationalism (hoppas jag i alla fall).