2014-04-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Källa?

Dan själv har talat om det i programmet förra året någon gång.
Dock var det väl inget regelrätt "stryk" han fick nått slag och nån spark har jag för mig varpå Dan´s polare jagade angriparna på flykten.
Citera
2014-04-01, 20:11
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
nu lyssnade jag klart avsnittet och måste ångra mig. Att lojalitet och intresse för kyrkan alltid utmärkt landsbygdsbefolkningen som jonas säger, är lögn. Tvärtom så var bönderna ointresserade av kyrkan och och fick tvingas dit för att lyssna på mässa på latin. När tvånget upphörde slutade också bönderna att komma. Inte heller har kyrkan varit någon altruistisk organisation som Jonas påstår. Tvärtom levde många höga präster gott på sitt tionde som fattiga bönder fick betala. Påven och de andra högsta kyrkofunktionärerna i rom och på andra håll blev med tiden OFANTLIGT rika. Många katolska kätterier handlar just om reaktioner på denna världsliga prakt och luxuösa och vidlyftiga, ibland rent hedonistiska, leverne som dessa präster la sig till med. Själva protestantismen kan ju ses som en sådan reaktion, delvis.

Fullständigt häpnadsväckande påståenden och lögner från jdg. Man blir mållös.

Det som är riktigt illa att den där sortens fräcka beteende kan komma att förstöra det förtroendet som finns idag för alternativ media, och som också är en stor konkurrensfördel gentemot gammelmedia.
Citera
2014-04-01, 20:43
Medlem
Litteraturs avatar
Ni som klagar kan ju sluta lyssna bara, så slipper vi andra höra på ert gnäll. Ganska enkel lösning.
Citera
2014-04-01, 20:50
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Ni som klagar kan ju sluta lyssna bara, så slipper vi andra höra på ert gnäll. Ganska enkel lösning.
Tänkte skriva exakt samma sak. Tänk om tråden kunde handla om radion istället.
Citera
2014-04-01, 21:43
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Tänkte skriva exakt samma sak. Tänk om tråden kunde handla om radion istället.

Vad är ditt problem? Jag kommenterar programmeta innehåll. Det är liksom det som är poängen med flashback. Att man kan diskutera ämnen. Det är väl snarare ni som borde sluta läsa på flashback om ni inte tål det.
Citera
2014-04-02, 00:34
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Vad är ditt problem? Jag kommenterar programmeta innehåll. Det är liksom det som är poängen med flashback. Att man kan diskutera ämnen. Det är väl snarare ni som borde sluta läsa på flashback om ni inte tål det.
Du diskuterar inte. Ditt inlägg kan sammanfattas så här:
Citat:
Jag lyssnade nyss på ett avsnitt och det sög. Jonas har fel. Jonas ljuger.
Det ger liksom ingenting, utan bara bidrar till en tråkig stämning.
Senast redigerad av Litteratur 2014-04-02 kl. 00:44.
Citera
2014-04-02, 01:39
Medlem
Nyenskantzs avatar
Citat:
Nu bryr jag mig inte särskilt mycket om att Motgift inte är perfekt och att vissa uttalanden varit tveksamma... Men jag tror inte att de som kritiserar radion här gör det i syfte att förstöra utan de vill som alla andra som lyssnar på Motgift (förutom expo) att den förbättras. FB är ett diskussionsforum och jag ser inte problemet att diskussionen sker här anonymt.
Citera
2014-04-02, 03:37
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Nämnde han det eller? Har inte lyssnat på programmet.
Nix, inte ett ord om det, antingen var det ett slag sedan eller
så var det inte så allvarligt som det "psykopatiska rastaskinnhuvudet"
vill tillstå (vilket knappast förvånar).
Citera
2014-04-02, 08:45
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Du diskuterar inte. Ditt inlägg kan sammanfattas så här:

Det ger liksom ingenting, utan bara bidrar till en tråkig stämning.

Kan du inte läsa? Jag påvisar ju varför han har fel. Det är liksom ingen hemlighet att den katolska kyrkan blev extremt rik. Var tror du själv pengarna kom ifrån? Skyll inte din brist på bildning på mig liksom.

Här har du ytterligare två exempel på kätterska sekter som ifrågasatte kyrkan överdåd som de hade beskattat från fattiga svältande bönder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fraticelli

http://en.wikipedia.org/wiki/Dulcinian

Finns hur många som helst. Vad tror du det beror på om kyrkan var så snäll och altruistisk?

Gillar radio motgift i stort, men att jag och andra påpekar sakfel i en tråd som handlar om ett program får liksom du och motgift-gänget finna sig i. Precis så samma sätt som när man diskuterar andra program.
Senast redigerad av Tercio 2014-04-02 kl. 08:54.
Citera
2014-04-02, 09:14
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Det som är riktigt illa att den där sortens fräcka beteende kan komma att förstöra det förtroendet som finns idag för alternativ media, och som också är en stor konkurrensfördel gentemot gammelmedia.

Att någon som du håller med mig gör ju att jag undrar ifall det är jag som har fel ändå. Men det är inte så mycket en fråga om åsikter egentligen, jag har bara redogjort för sakläget.
Citera
2014-04-02, 11:52
Medlem
Blixtmannens avatar
Men du, nu får du fan ta dig i kragen. Pratar du om katolska kyrkan eller SvK? Du verkar blanda rätt så friskt mellan länder, trosinriktningar och århundraden. Sen vill jag fan ha en jävla källa på
Citat:
När tvånget upphörde slutade också bönderna att komma.

Du klagar på att Jonas snackar skit utan uppbackning, men du själv producerar bara en jävla massa text-diarré.
Citat:
Kan du inte läsa? Jag påvisar ju varför han har fel. Det är liksom ingen hemlighet att den katolska kyrkan blev extremt rik. Var tror du själv pengarna kom ifrån? Skyll inte din brist på bildning på mig liksom.

Här har du ytterligare två exempel på kätterska sekter som ifrågasatte kyrkan överdåd som de hade beskattat från fattiga svältande bönder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fraticelli

http://en.wikipedia.org/wiki/Dulcinian

Finns hur många som helst. Vad tror du det beror på om kyrkan var så snäll och altruistisk?

Gillar radio motgift i stort, men att jag och andra påpekar sakfel i en tråd som handlar om ett program får liksom du och motgift-gänget finna sig i. Precis så samma sätt som när man diskuterar andra program.
Citera
2014-04-02, 12:40
Medlem
Dorniers avatar
Utvandrarna.

http://www.youtube.com/watch?v=SIYBE1MZ1Ac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem