Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 08:43
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Om jag minns rätt så stod det i första nyheterna att polisen fick in ett samtal om att ett mord kunde ha begåtts, när de sedan kontrollerade det hittade de kroppen, ett tag efter det grep de MGM JH, låter som att nån av de inblandade ringt polisen tycker jag.
Jag har fått ett PM av en person som i sin tur fått info från folk i JA:s närhet och enligt den infon tror jag det är JA som ringt polisen. Just att man skulle ha sagt att ett brott "kunde ha begåtts" stärker den tanken.
Citera
2014-06-23, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
: Någonstans i tråden säger en polis i nåt uttalande att Lovisa mördats i sitt eget hem. Vad jag förstår bodde Jonas och hon i samma huslänga?.

JA och LL bodde på två helt skilda order inom Askersunds Kommun
Citera
2014-06-23, 08:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte transporteras kroppsdelar på en gammal skraltig bagagekärra.
Tänkte jag också spontant, men vad kan det vara istället? Har ingen idé själv.
Citera
2014-06-23, 08:53
Bannlyst
Lite intressant att exet förnekar allt och hästbruttan erkänner.

Kan det vara frågan om att sanningen är precis tvärtom, hon försöker ta på sig ett dråp för sin olyckliga kärlek i löfte om att det kommer bli de två?

Vad vet vi om den inneboende?
Citera
2014-06-23, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reemka

Skoavtryck, grenar och pinnar som kanske använts vid dumpandet av kroppen, emballage för transport av kroppen, tex matta, sängkläder osv.
Citera
2014-06-23, 08:56
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Bår?
Då blir det ju uppenbart för fotografer/journalister och därmed omvärlden att det är ett styckmord...
Citera
2014-06-23, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet inte vad det kan vara, men jag har svårt att tro att man slår in kroppsdelar som om det vore kebabrullar eller julklappar. Det riktiga måste vara att lägga kroppsdelarna, så oskadade som möjligt på en bår och lägga ett täcke över. Möjligen en liksäck.
Citera
2014-06-23, 09:03
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Vad jag fått höra av en hyffsat säker källa så ska hon inte vara styckad, men väldigt illa tilltygad så att hon inte gick att känna igen och heller inte bli identifierad utan dna test av anhöriga.
En DNA-test tar ju hyfsat lång tid att få klar, och här visste man väldigt snabbt vem som var BO, så jag tror din källa fabulerar hejvilt.
Citera
2014-06-23, 09:10
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Ja, låt oss hoppas att det inte skett någon styckning. Det vore bättre för alla. För offrets familj precis som för förövarens familj. Dock är det förmodligen en hel del hatare som går miste om lite av sin livsluft...

Annars tycker jag att det där med att polisen skulle ha ställt sig att slå in kroppsdelar i papper och gjort paket av dem, faktiskt är ganska komiskt. Ja, förlåt, men det är ju oerhört naivt att tro nåt sånt.

Är det något som används i samband med att förvara och frakta kroppar/kroppsdelar och andra fynd, så är det väl plast. Papper suger åt sig vätska, går lätt sönder, släpper igenom lukt och fukt, påskyndar processer etc etc

Vad polisen har för materiel med sig till och från en brottsplats är det ingen här som vet, så sluta fantisera.
Kan ju faktiskt vara så att det är just dessa bilder som är anledning till antagandet att hon är styckad. Fotografer/journalister tog för givet att det var kroppsdelar och gjorde det till en sanning.

MEN... om det nu vore kroppsdelar, tänker åtminstone jag att plasten finns där under papperet. Naturligtvis.
Citera
2014-06-23, 09:20
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Då blir det ju uppenbart för fotografer/journalister och därmed omvärlden att det är ett styckmord...
Inte om man täcker allt på båren med ett skynke
Citera
2014-06-23, 09:22
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Jag vet inte vad det kan vara, men jag har svårt att tro att man slår in kroppsdelar som om det vore kebabrullar eller julklappar. Det riktiga måste vara att lägga kroppsdelarna, så oskadade som möjligt på en bår och lägga ett täcke över. Möjligen en liksäck.
Jag tänker att man hanterar bevismaterial på ett sånt sätt att man inte förstör för utredningen helt enkelt.
Citera
2014-06-23, 09:23
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Inte om man täcker allt på båren med ett skynke
Sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto