Citat:
Ursprungligen postat av
Cruelladevil
Jag har nu läst igenom hela tråden,och tror mej fattat det mesta. Men jag undrar: Någonstans i tråden säger en polis i nåt uttalande att Lovisa mördats i sitt eget hem. Vad jag förstår bodde Jonas och hon i samma huslänga?. Rent logiskt,varför skulle hon då sova över hos Jonas...om dom inte var ett par...Eftersom larmet inte kom förrän på kvällen,så fanns det ju inga tecken på mord i Jonas lägenhet. Han kanske börja misstänka nåt när han inte fick tag på Lovisa. Han måste ju varit hemma några timmar innan han,om det var han,larmade polis.Jag vet ju inte hans arbetstider men utgår från att han slutar vid 16-17 tiden.
I så fall har ju Jonna åkt till hem till Lovisa för att konfrontera henne. Väldigt mycket motsägelsefulla uppgifter om detta.
Ja, det låter ju mer logiskt, och skulle förklara mycket. Är det en säkerställd uppgift, att LL och JA bor i samma huslänga? Det skulle förklara både JH:s business, att hon konfronterade LL direkt, istället för att hitta henne hos JA. Men det skulle också förklara tidsdiskrepansen mellan att JA kom hem från jobbet och att polisen larmades. Ja, det skulle förklara mycket. Går det att få nån klarhet i den här frågan?