Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 00:39
Medlem
FruGondols avatar
Vore det kroppsdelar borde de väl transporterats på bår (som Quarrel påpekar) till en
politi-bil.
Men vem vet … De tre paketens storlek och form stämmer väl överens med en torso i det stora
paketet och lemmarna i de två mindre.
Hur det verkligen förhåller sig, lär vi aldrig få veta (?) Det är ju ej heller fullt ut bekräftat
att BO är styckat.

Edit: Trots att jag jobbat många år som sjuksköterska på rättspsyk, finner jag detta mord
fullkomligt häpnadsväckande.
Citera
2014-06-23, 00:40
Medlem
Corrosives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Titta en gång till. Ovanpå alltihop ligger något som liknar en surfbräda. Så hanterar man inte kroppsdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, polisen har gått ut med att en kropp har hittats på platsen. Så, varför dölja en bår?

Så här såg det ut när Marina hittades i Spekeröd: http://www.svt.se/cachable_image/1394783315/svts/article578727.svt/alternates/large/MarinaJohanssonHittad.jpg
En bår, alltså.

Nu är du väl ute och cyklar?

Först o främst så är de juh uppenbart en rulle med papper som ligger högst upp på kärran.

Sedan var väl inte MJs kropp ens styckad, utan bara "gammal"?
Citera
2014-06-23, 00:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Vore det kroppsdelar borde de väl transporterats på bår (som Quarrel påpekar) till en
politi-bil.
Men vem vet … De tre paketens storlek och form stämmer väl överens med en torso i det stora
paketet och lemmarna i de två mindre.
Hur det verkligen förhåller sig, lär vi aldrig få veta (?) Det är ju ej heller fullt ut bekräftat
att BO är styckat.

Edit: Trots att jag jobbat många år som sjuksköterska på rättspsyk, finner jag detta mord
fullkomligt häpnadsväckande.

Vad är häpnadsväckande tycker du?
Citera
2014-06-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
Sant, men samtidigt så vill ju polisen inte ens bekräfta om kroppen har blivit styckad? Av någon anledning så vill de ju uppenbarligen hålla det hemligt tills vidare. Så kanske är det av den anledningen? Annars hade ju polisen kunnat bekräfta att det rör sig om kroppsdelar, utan att uttala sig mer än så och sedan transportera bort kroppsdelarna på en bår.

Vad jag fått höra av en hyffsat säker källa så ska hon inte vara styckad, men väldigt illa tilltygad så att hon inte gick att känna igen och heller inte bli identifierad utan dna test av anhöriga.
Citera
2014-06-23, 00:54
Medlem
Jag har nu läst igenom hela tråden,och tror mej fattat det mesta. Men jag undrar: Någonstans i tråden säger en polis i nåt uttalande att Lovisa mördats i sitt eget hem. Vad jag förstår bodde Jonas och hon i samma huslänga?. Rent logiskt,varför skulle hon då sova över hos Jonas...om dom inte var ett par...Eftersom larmet inte kom förrän på kvällen,så fanns det ju inga tecken på mord i Jonas lägenhet. Han kanske börja misstänka nåt när han inte fick tag på Lovisa. Han måste ju varit hemma några timmar innan han,om det var han,larmade polis.Jag vet ju inte hans arbetstider men utgår från att han slutar vid 16-17 tiden.
I så fall har ju Jonna åkt till hem till Lovisa för att konfrontera henne. Väldigt mycket motsägelsefulla uppgifter om detta.
Citera
2014-06-23, 00:58
Medlem
Corrosives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Vad jag fått höra av en hyffsat säker källa så ska hon inte vara styckad, men väldigt illa tilltygad så att hon inte gick att känna igen och heller inte bli identifierad utan dna test av anhöriga.
Hur fort går ett dna test egentligen?
Dom var otroligt snabba att plocka in misstänkta utan att ens veta ID på BO i såfall..
Citera
2014-06-23, 00:59
Medlem
Koksredskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a

Nog för att du verkar vara en riktig jävla idiot men här är jag faktiskt med dig. Styckningen verkar ju, inte direkt, vara bekräftad och kroppen är nog snarare mer "illa tilltygad" (kanske till oigenkännlighet?) snarare än styckad. Men det är bara mina spekulationer efter att ha följt media, snacket här samt min egen känsla.
Citera
2014-06-23, 01:09
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksredskap
Nog för att du verkar vara en riktig jävla idiot men här är jag faktiskt med dig. Styckningen verkar ju, inte direkt, vara bekräftad och kroppen är nog snarare mer "illa tilltygad" (kanske till oigenkännlighet?) snarare än styckad. Men det är bara mina spekulationer efter att ha följt media, snacket här samt min egen känsla.

Våld mot huvudet i vredesmod brukar ibland innebära att förövaren inte slutar slå ens när skallen är helt spräckt. Nu är detta så otäckt så det tycker jag att vi slutar spekulera i.
Citera
2014-06-23, 01:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Våld mot huvudet i vredesmod brukar ibland innebära att förövaren inte slutar slå ens när skallen är helt spräckt. Nu är detta så otäckt så det tycker jag att vi slutar spekulera i.

Är du känslig kanske ett annat forum vore lämpligare för dig?

Skadad till oigenkännlighet är inte en dum gissning om det handlar om ett raseriutbrott grundat på hat. Jag kan föreställa mig att kroppen var illa sargad och om en kniv har varit med i sammanhanget såg lägenheten ut som en slaktplats tror jag.
Citera
2014-06-23, 01:17
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är du känslig kanske ett annat forum vore lämpligare för dig?

Skadad till oigenkännlighet är inte en dum gissning om det handlar om ett raseriutbrott grundat på hat. Jag kan föreställa mig att kroppen var illa sargad och om en kniv har varit med i sammanhanget såg lägenheten ut som en slaktplats tror jag.

Det är sant. Jag får lära mig hantera otäcka saker istället för att gömma mig i ett hörn. Det skulle ju vara intressant att få veta hur själva mordet gick till såklart.
Citera
2014-06-23, 01:20
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Jag har nu läst igenom hela tråden,och tror mej fattat det mesta. Men jag undrar: Någonstans i tråden säger en polis i nåt uttalande att Lovisa mördats i sitt eget hem. Vad jag förstår bodde Jonas och hon i samma huslänga?. Rent logiskt,varför skulle hon då sova över hos Jonas...om dom inte var ett par...Eftersom larmet inte kom förrän på kvällen,så fanns det ju inga tecken på mord i Jonas lägenhet. Han kanske börja misstänka nåt när han inte fick tag på Lovisa. Han måste ju varit hemma några timmar innan han,om det var han,larmade polis.Jag vet ju inte hans arbetstider men utgår från att han slutar vid 16-17 tiden.
I så fall har ju Jonna åkt till hem till Lovisa för att konfrontera henne. Väldigt mycket motsägelsefulla uppgifter om detta.

Ja, det låter ju mer logiskt, och skulle förklara mycket. Är det en säkerställd uppgift, att LL och JA bor i samma huslänga? Det skulle förklara både JH:s business, att hon konfronterade LL direkt, istället för att hitta henne hos JA. Men det skulle också förklara tidsdiskrepansen mellan att JA kom hem från jobbet och att polisen larmades. Ja, det skulle förklara mycket. Går det att få nån klarhet i den här frågan?
Citera
2014-06-23, 01:45
Medlem
lillaHedvigs avatar
Ja, låt oss hoppas att det inte skett någon styckning. Det vore bättre för alla. För offrets familj precis som för förövarens familj. Dock är det förmodligen en hel del hatare som går miste om lite av sin livsluft...

Annars tycker jag att det där med att polisen skulle ha ställt sig att slå in kroppsdelar i papper och gjort paket av dem, faktiskt är ganska komiskt. Ja, förlåt, men det är ju oerhört naivt att tro nåt sånt.

Är det något som används i samband med att förvara och frakta kroppar/kroppsdelar och andra fynd, så är det väl plast. Papper suger åt sig vätska, går lätt sönder, släpper igenom lukt och fukt, påskyndar processer etc etc

Vad polisen har för materiel med sig till och från en brottsplats är det ingen här som vet, så sluta fantisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in