Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 22:19
  #1201
Medlem
Har pratat med släkt till JA nu iaf. Han ÄR fri och chockad över vad som hänt.
__________________
Senast redigerad av Joker1978 2014-06-22 kl. 22:24.
Citera
2014-06-22, 22:21
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Rätt, frågan är bara varför man kör kroppen 4 mil från mordplatsen, bara för att dumpa den 1km ifrån JN:s arbetsplats, JH som tänkte försöka lägga över skulden på JN kanske? Finns mängder av skog omkring som de annars kunde dumpat av kroppen i

"Brukligt" är att man dumpar någonstans där man känner till omgivningen.

För mig känns det som om GM har dödat (och kanske styckat och paketerat) men att någon annan har placerat ut delarna (eller möjligen även hjälpt till att stycka/paketera) på plats som är bekant för denne.
Citera
2014-06-22, 22:23
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbody
Det är många som verkar tro att mordet skedde lite oväntat (från GM's sida) och att hon inte menade att döda LL. Jag kan dock inte släppa känslan av att detta istället är ett mord likt det som skedde i Stureby. Inte att JA eller JN mördat åt JH men att JH ändå tänkt på det här ett tag och tillslut stred till verket. JH känns inte som någon girl next door direkt.

Sen undrar jag om vi fått reda på hur hon hittades och av vem?!

Jag undrar när hon la ut annonsen på hästarna och om hon fått en köpare? Tror hon var ganska pressad där eller desperat.

Någon som vet när annonsen lades ut?
Citera
2014-06-22, 22:25
  #1204
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag undrar när hon la ut annonsen på hästarna och om hon fått en köpare? Tror hon var ganska pressad där eller desperat.

Någon som vet när annonsen lades ut?

http://www.hastnet.se/marknad/annons...0638&marknad=3
Citera
2014-06-22, 22:26
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Rätt, frågan är bara varför man kör kroppen 4 mil från mordplatsen, bara för att dumpa den 1km ifrån JN:s arbetsplats, JH som tänkte försöka lägga över skulden på JN kanske? Finns mängder av skog omkring som de annars kunde dumpat av kroppen i

Platsen är väldigt bra belägen, det enda som finns i direkt närhet är "trafikcenter", där man bedriver gymnasieutbildning och yrkesutbildning. Men just nu så är trafikcenter stängt under semestern. Möjligt att det är öppet en viss tid under dagtid då man även har halkbanan där.

För övrigt så är det nästan 1km till närmaste företag, och ännu längre till närmsta bostadshus. Knapp någon trafik alls på denna sträckan.
Citera
2014-06-22, 22:30
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
http://www.hastnet.se/marknad/annons...0638&marknad=3


Tack! Så det var på foder dom skulle. Om ingen nappade på den annonsen, vad skulle hon då göra av hästarna tro?

EDIT. Mordet skedde TIO dagar senare.

Jag har en känsla (= noll värde) att hon skulle gå långt för att få behålla sina hästar. Vilken betydelse ett mord på LL skulle innebära för detta, vet jag inte.
__________________
Senast redigerad av Remark 2014-06-22 kl. 22:41.
Citera
2014-06-22, 22:42
  #1207
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
Det är JN som är släppt, han har varit på gården utanför Åbytorp efter att han blev släppt
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
Det är iallfall JN som är släppt då det är flera som sett han och pratat med han på gården utanför Åbytorp där han bor!
Och tänker ni lite mer logiskt så står det ju även på AF nu ser jag, han är skäligen misstänkt för skyddande av brottsling, efterson JN och JH bor tillsammans så blir det inte skyddande av brottsling
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
JN har iallfall varit på gården och matat djuren, vilket han fick göra trotts att gården är avspärrad. Han pratade då bla med några grannar och tro mig att grannarna har blivit nerringda av alla reportrar från höger och vänster, dom har slutat svara i telefon tom.

Trollade du, hörde du i syne, är du mytoman eller umgås du med mytomaner? Ditt nick ligger nu permanent på svarta listan.
Citera
2014-06-22, 22:43
  #1208
Medlem
Det är många meningar om vad som har hänt. Antar att det spekuleras friskt i trakterna kring det inträffade och att många av de som säger sig ha koll på läget i själva verket har hört sin story från någon som känner någon. Det är ju inte så ovanligt att en sanning får 1000 nya sanningar när berättelser cirkulerar runt.
Lite märkligt att det skall vara så svårt att få grepp om vad som har hänt, man kan ändå tycka att det borde ha framkommit en något klarare bild av situationen vid det här laget.
Bara en sån sak som att det har varit oklart vem av männen som är häktad. Att det inte har framkommit skulle ju kunna indikera på att det inte finns några säkra eller nära källor här inne på tråden.
Samtidigt kan jag inte sluta fundera på om den frigivne mannen finns i tråden...

Kraftig spekulation beträffande händelseförloppet;
JH och JN har avslutat sin relation sedan en tid tillbaka men bor fortfarande tillsammans. JH inleder därefter någon form av relation med JA. De träffas oftast hemma hos JA eftersom JN fortfarande delar bostad med JH.


LL är sedan länge bekant med JA, de har varit ett par men är inte tillsammans. Nya känslor har blossat upp mellan dem och de ligger lågt ett tag.
JA har bestämt sig för att styra av med JH men försök till detta har inte gått så bra eftersom hon reagerat genom att bli hysterisk och aggressiv.
Han fortsätter att inleda relationen med LL.

JH är svartsjuk och lyckas ta reda på hur det ligger till med LL. (läser JA:s sms osv.)
Hon får inte tag på JN på Tisdagkvällen och svartsjuketankarna börjar spinna igång. Hon åker till lägenheten där hon ser LL:s bil.
Bestämmer sig för att vänta tills LL kommer ut, när hon inte gör det bestämmer hon sig för att vänta tills det sker. Det visar sig att LL inte kommer ut, däremot lämnar JA lägenheten på morgonen.
JH beger sig mot lägenheten. JA har inte låst dörren och JH kliver in.
I lägenheten får hon utlopp för all vrede/ilska/hat/svartsjuka hon har byggt upp under natten.

Vad som händer sen vågar jag inte spekulera i..för då kan jag inte sova inatt.
Citera
2014-06-22, 22:47
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Dum fråga...

Stycka dem naturligtvis.

Man styckar inte "kompisar"

Allvarligt. JH har ridit och tävlat med dom hästarna sedan tonåren. Man växer ihop. Det är inte som att lämna in en bil på service direkt.
Citera
2014-06-22, 22:55
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man styckar inte "kompisar"

Allvarligt. JH har ridit och tävlat med dom hästarna sedan tonåren. Man växer ihop. Det är inte som att lämna in en bil på service direkt.

Precis. Man styckar väl inte ens ovänner? Så uppenbarligen har hon lyckats med det otroliga att stycka en människa, är det konstigt om hon då kan stycka hästar? Nja.

Nu var hen förvisso på skämthumör och ville lajja till det lite med sin kommentar, men ändå.
Citera
2014-06-22, 22:56
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
Det är iallfall JN som är släppt då det är flera som sett han och pratat med han på gården utanför Åbytorp där han bor!

Jo, tjena!

Citat:
Ursprungligen postat av Joker1978
Har pratat med släkt till JA nu iaf. Han ÄR fri och chockad över vad som hänt.

Saxat från na.se:
Citat:
Citat:
Under torsdagskvällen släpptes en av de två män som är misstänkta för medhjälp till mordet, men paret från Kumla är fortsatt anhållna.

Citat:
– Det här inte ett spaningsmord, utan det finns information som pekar mot en eller flera personer. Däremot är jag lite osäker på om ynglingen som blev frigiven fortfarande är misstänkt på något sätt. I vart fall räckte det ju inte för att ha honom frihetsberövad
Citera
2014-06-22, 23:01
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Precis. Man styckar väl inte ens ovänner? Så uppenbarligen har hon lyckats med det otroliga att stycka en människa, är det konstigt om hon då kan stycka hästar? Nja.

Nu var hen förvisso på skämthumör och ville lajja till det lite med sin kommentar, men ändå.

Jo, jag fattade galoppen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback