Citat:
Tar du DNA på en spottloska kommer det också visa DNA från en människa. Anser du att en spottloska har samma rätt som dig och är lika utvecklad som du?
Nej, faktiskt inte .. men det är fel tråd för att vältra i det...
Ni kvinnor?
Verkligheten hallå!!!
Det finns kvinnor som gör abort - ja, säkert med goda skäl.
Överens där.
Nej, jag räknar liv där det föreligger liv -- och precis som du skriver ovan, ett foster som inte kan överleva utanför kvinnans kropp är inte eget liv - och inte en "människa" utan en ofärdig människa=foster.
Om pragmatisk skall ha samma betydelse som egoist så ger jag dig rätt - du är pragmatiker. I ordets rätta bemärkelse är det svårt att se det kan användas på dig.
Du skulle rädda din hund därför att du på det hela taget har ett skevt förhållande till andra människor.
Nej, faktiskt inte .. men det är fel tråd för att vältra i det...
Ni kvinnor?
Verkligheten hallå!!!
Det finns kvinnor som gör abort - ja, säkert med goda skäl.
Överens där.
Nej, jag räknar liv där det föreligger liv -- och precis som du skriver ovan, ett foster som inte kan överleva utanför kvinnans kropp är inte eget liv - och inte en "människa" utan en ofärdig människa=foster.
Om pragmatisk skall ha samma betydelse som egoist så ger jag dig rätt - du är pragmatiker. I ordets rätta bemärkelse är det svårt att se det kan användas på dig.
Du skulle rädda din hund därför att du på det hela taget har ett skevt förhållande till andra människor.
Jag ser att du är en hycklande kärring som vanligt.

Jag resonerar som jag gör därför att mitt förhållande till andra människor skulle vara skevt säger du?
Får jag isåfall fråga varför du själv inte lever på existensminimum och skänker bort den del av lönen du inte behöver för att överleva själv till svältande barn på Afrikas horn?
Jag menar om jag nu har en "skev inställning" till andra människor för att jag hellre prioriterar och räddar något jag bryr mig om personligen, framför en totalt främmande individ, så borde väl du själv vara precis lika skev om inte ännu mer därför att du hellre gottar dig i lite vardagslyx som din lön ger dig möjlighet till när du KUNDE ha räddat livet på flera barn som i nuläget ligger för döden av svält. Varför anser du att jag då ska rädda barnet istället för min hund i det hypotetiska exemplet när du själv inte kan låta bli att köpa den där chokladkakan eller handväskan och istället rädda livet på några barn som du är fullt medveten om deras existens och lidande?
Du behövet förstås inte svara, för jag vet redan svaret: därför att du, liksom jag fungerar precis så som jag har beskrivit i tråden. Det är inte "skevt" att ge blanka fan i om en främlings barn dör eller ej. Det anses som "ofint" och politiskt inkorrekt kanske, men det är fan inte skevt, utan fullt normalt och mänskligt.
Är jag skev så är du själv precis lika skev, hoppas det känns bra din hycklande bitterfitta.