2014-06-22, 16:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
De modererar efter ett regelverk och det har efterföljts, inlägget som det ordas så mycket om är minst sagt svårförstått och det finns stöd för radering av det.

Då har jag och alla andra fått svar på huruvida den aktuella raderingen var i enlighet med regelverket. Vi kan konstatera att så var fallet, och därmed har jag inget mera att tillföra i sakfrågan; inga belägg har framkommit för någon form av konspiration bland moderatorerna.

Att fortsätta kasta subjektiva åsikter fram och tillbaks ser jag som meningslöst när vi vet vad facit är, och jag lämnar därför denna debatt tills dess att ny information framkommer.
2014-06-22, 17:11
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Censur säger du, redan innan du sett de två inläggen?
Man behöver inte se andra inlägg för att försäkra sig om att aktuella inlägget inte censurerats.Den typen babbel hör hemma i papperskorgen.
2014-06-22, 17:13
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Man behöver inte se andra inlägg för att försäkra sig om att aktuella inlägget inte censurerats.Den typen babbel hör hemma i papperskorgen.
"Censur,glasklart!" Som ska vara i Papperskorgen?
2014-06-22, 17:18
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Då har jag och alla andra fått svar på huruvida den aktuella raderingen var i enlighet med regelverket. Vi kan konstatera att så var fallet, och därmed har jag inget mera att tillföra i sakfrågan; inga belägg har framkommit för någon form av konspiration bland moderatorerna.

Att fortsätta kasta subjektiva åsikter fram och tillbaks ser jag som meningslöst när vi vet vad facit är, och jag lämnar därför denna debatt tills dess att ny information framkommer.
Ingenstans i regelverket kan motivera åtgärden.Facit är allt annat än mörkläggningen här!
2014-06-22, 17:37
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
"Censur,glasklart!" Som ska vara i Papperskorgen?
Varför då? Hade inlägget varit OT eller bilder på bilar hade jag gått med på raderingen.Nu var det inte så!Mysteriet bakom raderingen var bernad_law.
IR5 har tidigare påpekat nackdelarna med bernad_law som moderator.Jag tror utan minsta tvekan att moderatorn har kört med sin egen agenda.
Kände på mig att något var på tok!
Senast redigerad av Literal 2014-06-22 kl. 17:41.
2014-06-22, 17:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Varför då? Hade inlägget varit OT eller bilder på bilar hade jag gått med på raderingen.Nu var det inte så!Mysteriet bakom raderingen var bernad_law.
IR5 har tidigare påpekat nackdelarna med bernad_law som moderator.Jag tror utan minsta tvekan att moderatorn har kört med sin egen agenda.
Kände på mig att något var på tok!

Intressant.

Inlägget var från den 19 mars, och jag blev utsedd till moderator den 17 april, menar du jag telepatiskt har påverkat de vid tidpunkten aktiva moderatorerna att radera inlägget? Eller att jag har varit moderator i smyg genom att hacka mig in på FB mitt i natten?

Lugna ner konspirationsteorierna nu.
2014-06-22, 17:56
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du har synpunkter på ordet konspiration och vem som använder det för att sedan krydda hela din inlägg med tysta ned, censur och mörka hörn.

Ja om det nu är så energikrävande att hålla på med petitesser varför inte lägga den energin på att lära sig av det som hänt och göra bättre inlägg istället för att gnälla.

5200 inlägg och 3 raderade vilket oerhört uselt försök till att tysta ned någon, kanske dags att se till propotionerna på det hela.
För diskussionens skull så är det fler än tre inlägg som blivit raderade, speciellt i Syrien-tråden.

Dessutom ska man lägga till att det raderade inlägget svarar på det första stycket i detta inlägg: (FB) Konflikten i Syrien

Man kan även notera att de tre raderade inläggen är alla svar på inlägg som står kvar i tråden.
2014-06-22, 18:09
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Intressant.

Inlägget var från den 19 mars, och jag blev utsedd till moderator den 17 april, menar du jag telepatiskt har påverkat de vid tidpunkten aktiva moderatorerna att radera inlägget? Eller att jag har varit moderator i smyg genom att hacka mig in på FB mitt i natten?

Lugna ner konspirationsteorierna nu.
Vet du vad konspiration betyder? Det är inga konstigheter med att anta att det var du!Titta på dina tidigare inlägg.

Förlåt mig om det inte var du.
Vem var det då?
Senast redigerad av Literal 2014-06-22 kl. 18:20.
2014-06-22, 18:27
Moderator
Citat:
Vet du vad konspiration betyder? Det är inga konstigheter med att anta att det var du!Titta på dina tidigare inlägg.

Förlåt mig om det inte var du.
Vem var det då?
Du kan lika gärna lägga ner det här nu. Du var inte särskilt trovärdig tidigare och nu är det helt omöjligt att ta dig på allvar.
2014-06-22, 18:38
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
För diskussionens skull så är det fler än tre inlägg som blivit raderade, speciellt i Syrien-tråden.

Dessutom ska man lägga till att det raderade inlägget svarar på det första stycket i detta inlägg: (FB) Konflikten i Syrien

Man kan även notera att de tre raderade inläggen är alla svar på inlägg som står kvar i tråden.
Jodå,moderatorn särbehandlar just IR5.Det var ingenting med inlägget alls.
2014-06-22, 18:41
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben

Ja rätt ska vara rätt, var nog att otydlig att det gällde tre specifika, ett som vi alla kan se nu och två andra. Men även om det är fler raderade och är svar på det inlägget du länkar till förändrar det inte min syn på det, det inlägget som varit på tapeten är svårbegripligt även i ljuset av det som den svarar på.

Hade förhållandet hade varit x antal kvar och 5200 raderade skulle det kunnat tyda på en unken moderatorkultur men nu är ju så inte fallat.
2014-06-22, 18:53
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Du kan lika gärna lägga ner det här nu. Du var inte särskilt trovärdig tidigare och nu är det helt omöjligt att ta dig på allvar.
Nej det hade ingenting med saken att göra!
Att jag skulle vara trovärdig har ingenting med det publicerade inlägget att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in