2014-06-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om du syftar på moderatorer som grupp så svarar jag nu, och jag svarar bara för mig själv som moderator och användare:

Det är vi alla användare som är skyldiga att anpassa oss till forumets regler och dess tillämpning.
Det är endast någon procent av alla aktiva användare som är konspiratörer och uppviglare.
I detta avseende har tråden startats med ett syfte. Det finns tydligen en del som känner att deras inlägg tas bort pga deras åsikter och inte efter reglerna.
Det har konstaterats att vissa moderatorers åtgärder leder till censur. Vidare så har VI kommit under fund med ledningens märkliga inställning till kritik.

Regler måste vara rimliga och domaren rättvis. Ni är varken rationella eller rättvisa.Ni har skapat en lös cyber vänskapskrets som kan vara bra i flera sammanhang men inte här.

Det är väldigt lätt för en moderator att komma undan och väldigt svårt för en användare att bevisa något alls med tanke på hur reglerna är formulerade.Vidare har vi admins som kommer med konstiga inlägg istället för att jobba upp forumet.
Ja,man kan ifrågasätta FB:s verkliga motiv bakom verksamheten här.
2014-06-19, 23:56
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har aldrig påstått att filmen skulle vara oäkta. Jag har inte ens kommenterat det. Det jag kommenterade var påståendet att han inte hängde ut någon, vilket är exakt vad han gör.
Visst, du har rätt. Det kändes mest som att han för en gångs skull hade något intressant och att det omedelbart skulle skjutas ner.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Väldigt svenskt sätt att hantera situationen på, nämligen att förneka så långt det bara går. Systemet har rätt och människorna fel, eller hur?
Det är en ära för mig att vara en dåre i dina ögon.

Kul att det är en ära för dig. För övrigt har jag ingen aning om vad du menar med att jag förnekar någonting, kan du förklara det? Och ja, jag anser att du har fel nästan jämt, knappast särskilt konstigt. I den här situationen försvarade jag dig och gjorde en poäng av att du för en gångs skull hade något vettigt att tillföra.
2014-06-20, 00:09
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
I detta avseende har tråden startats med ett syfte. Det finns tydligen en del som känner att deras inlägg tas bort pga deras åsikter och inte efter reglerna.
Det kommer alltid att finnas några, i en så stor och brokig skara som flashbackanvändargruppen är så länge trådar har en topicbegränsning.

Citat:
Det har konstaterats att vissa moderatorers åtgärder leder till censur. Vidare så har VI kommit under fund med ledningens märkliga inställning till kritik.
Du måste lyckas med att framstå som relevant och trovärdig om du ska få gehör hos forumledningen.

Citat:
Regler måste vara rimliga och domaren rättvis. Ni är varken rationella eller rättvisa.Ni har skapat en lös cyber vänskapskrets som kan vara bra i flera sammanhang men inte här.

Det är väldigt lätt för en moderator att komma undan och väldigt svårt för en användare att bevisa något alls med tanke på hur reglerna är formulerade.Vidare har vi admins som kommer med konstiga inlägg istället för att jobba upp forumet.
Ja,man kan ifrågasätta FB:s verkliga motiv bakom verksamheten här.
Konstaterandena är dina personliga.

Du har 5200 oraderade oredigerade inlägg efter fem år. Men din yttrandefrihet är ändå kränkt av forumet?
Du har 83 oraderade oredigerade inlägg på tre månader i det delforum vi är i nu. Var annars kan du få så många chanser att framföra dina synpunkter?

2014-06-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Och ja, jag anser att du har fel nästan jämt, knappast särskilt konstigt. I den här situationen försvarade jag dig och gjorde en poäng av att du för en gångs skull hade något vettigt att tillföra.

Och vad har varit fel? Att moderatorn bedriver en anti-iransk agenda? Nej det är inte fel det framkommer tydligt och andra användare har redan konstaterat detta.. Sen ska du veta att det inte är slut där.. det finns mer..
Nej, det är dina gelikar som inte är uppmärksamma. Ni är inte heller insatta i olika situationerna som uppkommit i olika trådar men ändå försöker ni utan en granskning misskänna en användare av olika anledningar.

Nej, du försvarade inlägget för att du inte hade något annat val än att acceptera. Som jag skrev så förnekar många verkligheten så gott det bara går. Men där gick det inte längre..

Ingenting jag har skrivit här gällande modereringen har varit fel. Det är snarare en taktik från er sida för att på så vis dämpa kritiken.
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du måste lyckas med att framstå som relevant och trovärdig om du ska få gehör hos forumledningen.

Konstaterandena är dina personliga.

Du har 5200 oraderade oredigerade inlägg efter fem år. Men din yttrandefrihet är ändå kränkt av forumet?
Du har 83 oraderade oredigerade inlägg på tre månader i det delforum vi är i nu. Var annars kan du få så många chanser att framföra dina synpunkter?

Att jag skrivit så många inlägg betyder inte att moderatorer inte censurerat mina inlägg.
Jag kan likväl skrivit så många inlägg efter fem år, och? Vad menar du med det? Faktum är att om bara ett enda inlägg censurerats så har jag censurerats,eller hur?
Du har missat poängen här.. Allt detta är till för att NI ska inse att det förekommer.
Nej det handlar inte om trovärdighet, det handlar snarare om förnekelser och misskännanden.

Nej, jag tror det inte är något ni ska prisas för. Grejen med ett diskussionsforum är att diskutera och framföra sina åsikter. Vadå chanser? Ni ska ha fler besökare och då ska ni tillåta människor framföra sina åsikter. Det är som att gå in i en affär och höra försäljaren göra reklam för sin affär. Du ska vara tacksam att min affär finns, så därför får du endast köpa mjölk idag och inget annat. Andra dagar har du redan fått köpa många saker ..

På vilket sätt skulle FB erbjuda användare annat än det som erbjuds på andra diskussionsforum?Vad har du här?Visst FB är en av Sveriges främsta.. men säger mer om vanor,rutiner och rykten än verkligheten. Svenskar gillar rutiner och vanor, utöver det har du inget speciellt med FB.
Senast redigerad av IR5 2014-06-20 kl. 02:42.
2014-06-20, 10:33
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Och vad har varit fel? Att moderatorn bedriver en anti-iransk agenda? Nej det är inte fel det framkommer tydligt och andra användare har redan konstaterat detta.. Sen ska du veta att det inte är slut där.. det finns mer..
Nej, det är dina gelikar som inte är uppmärksamma. Ni är inte heller insatta i olika situationerna som uppkommit i olika trådar men ändå försöker ni utan en granskning misskänna en användare av olika anledningar.

Nej, du försvarade inlägget för att du inte hade något annat val än att acceptera. Som jag skrev så förnekar många verkligheten så gott det bara går. Men där gick det inte längre..

Ingenting jag har skrivit här gällande modereringen har varit fel. Det är snarare en taktik från er sida för att på så vis dämpa kritiken.

Du och dina gelikar.. Hela tiden jämställer du mig med andra därför att vi råkar ha liknande åsikter gällande dina uppfattningar. Hur vet du vad jag har läst och inte? Hur vet du om jag har granskat något eller inte? Min personliga uppfattning är att du inte har bevisat ett dugg, förutom att ett PM existerar. Där försvarade jag vad du gjorde. Jag "accepterar" gladeligen när jag anser att någonting är rätt, alternativt att någonting bevisas som korrekt.

Taktik från "er" sida? Jag är fullständigt ointresserad av att dämpa kritik mot moderatorer. Ofta är det däremot som så att jag inte håller med, då mycket kritik som riktas mot moderatorerna kommer ifrån stackars kränkta gnällspikar som inte förstår hur saker och ting fungerar. I ditt fall känns det snarare som att du baserar din kritik på att du ogillar vissa moderatorer, inte som att den faktiskt är relevant.

Vad andra medlemmar har konstaterat och inte ger jag blanka fan i. Efter mängder med sidor i bland annat den här tråden har du ändå inte åstadkommit någonting med substans. Att du och T-80U avskyr varandra har vi förstått, och att du hyser konspirationsteorier har vi också förstått. I slutändan är det ändå som så att du inte har bevisat någonting av vad du påstår om modereringen här. Du påstår att du har helt rätt i allt du säger, jag, med andra, påstår att det har du inte alls det. Tills du kommer med bättre belägg kommer det att förbli på det viset.
2014-06-20, 10:59
Medlem
Louises avatar
Citat:
Nej, jag tror det inte är något ni ska prisas för. Grejen med ett diskussionsforum är att diskutera och framföra sina åsikter. Vadå chanser? Ni ska ha fler besökare och då ska ni tillåta människor framföra sina åsikter. Det är som att gå in i en affär och höra försäljaren göra reklam för sin affär. Du ska vara tacksam att min affär finns, så därför får du endast köpa mjölk idag och inget annat. Andra dagar har du redan fått köpa många saker ..
En liten, men inte oväsentlig, detalj som gör att din liknelse faller platt är att du inte behöver betala ett öre för att använda dig av Flashback. Mjölkförsäljaren, däremot, tar betalt.

Det som skiljer Flashback från andra diskussionsfora är den relativa graden av yttrandefrihet och rättsäkerhet här, vilken överträffar alla andra fora jag har stött på. Om du har några exempel på fora som fungerar bättre i det avseendet får du gärna komma med dem.

Nej, yttrandefriheten är inte total här, och ja, du har fått inlägg borttagna. Du kan kalla det censur om du vill. Men den censuren är genomskinligare här än någon annanstans: Regelverket är tydligt, och om en moderator missbrukar sina befogenheter går det att få rätt mot honom/henne. Jag vet inte var annars detta ens är möjligt.

Som redan konstaterats har du skrivit väldigt många inlägg i den här tråden, men det är fortfarande högst oklart vari moderatorernas dolda agenda skulle bestå (såvida du inte menar att alla som gör något som inte faller dig i smaken har en dold agenda riktad mot dig).
2014-06-20, 11:42
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det är som att gå in i en affär och höra försäljaren göra reklam för sin affär. Du ska vara tacksam att min affär finns, så därför får du endast köpa mjölk idag och inget annat. Andra dagar har du redan fått köpa många saker
Men med den liknelsen så framgår det ju inte att du förstår hur det hela fungerar.

Istället är det ju så att vi har ställt oss ute på stan och vi ger bort mjölk utan att det kostar någonting. Det enda vi kräver i motprestation är att vissa regler följs, t ex att stå i kö och att inte kasta mjölken i ansiktet på någon annan i kön. Det finns inget som helst tvång att ta emot vår mjölk.

Vi är tydliga med hur saker och ting fungerar och vilket regelverk som gäller. Om man accepterar det regelverket och de förutsättningarna är man fri att utnyttja Flashbacks forum. Det finns ingen annan agenda eller konspiration bakom det hela. Så enkelt är det.
2014-06-20, 13:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag blir faktiskt lite nyfiken på det här och undrar därför om någon kan berätta

- Vilka moderatorer är det som brukar censurera medlemmars inlägg på grund av åsiktsinnehåll etc.?

- Vilka moderatorer raderar inlägg på grund av att de ogillar skribenten i fråga?

- Vilka frågor och ämnen är särskilt utsatta för moderatorernas censur?

- I vilka delforum löper man störst risk att bli censurerad?

Sjung ut nu eller fortsätt framstå som lättkränkta bölande fjollor.
2014-06-20, 16:35
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Taktik från "er" sida? Jag är fullständigt ointresserad av att dämpa kritik mot moderatorer. Ofta är det däremot som så att jag inte håller med, då mycket kritik som riktas mot moderatorerna kommer ifrån stackars kränkta gnällspikar som inte förstår hur saker och ting fungerar. I ditt fall känns det snarare som att du baserar din kritik på att du ogillar vissa moderatorer, inte som att den faktiskt är relevant.
Faktiskt finns det bevis som tyder på det omvända.Finns moderatorer som ogillar IR5 av ideologiska skäl.Detta kan förklara bristen på intellektuella muhammedaner på forumet.
Jag har följt snubben vid flera tillfällen på utrikes och vågar påstå att han utsattes för censur vid minst ett tillfälle.
Senast redigerad av Literal 2014-06-20 kl. 16:57.
2014-06-20, 17:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Faktiskt finns det bevis som tyder på det omvända.Finns moderatorer som ogillar IR5 av ideologiska skäl.Detta kan förklara bristen på intellektuella muhammedaner på forumet.
Jag har följt snubben vid flera tillfällen på utrikes och vågar påstå att han utsattes för censur vid minst ett tillfälle.

Då förmodar jag att du klart och tydligt kan presentera dessa bevis på ett nyktert och seriöst sätt. Det är allvarliga anklagelser, och jag misstänker att du inte slänger dig omkring med sådana utan seriös uppbackning av fakta.

Inga svårtydda insinuationer, utan enbart konkreta fakta.
2014-06-20, 18:06
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal

Att det finns moderatorer som ogillar IR5 tvivlar jag inte en sekund på, ett uppenbart fall har ju redan diskuterats. Någon censur finns det dock fortfarande ingenting som tyder på. Lösa påståenden är jag inte mycket för.
2014-06-20, 19:05
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Då förmodar jag att du klart och tydligt kan presentera dessa bevis på ett nyktert och seriöst sätt. Det är allvarliga anklagelser, och jag misstänker att du inte slänger dig omkring med sådana utan seriös uppbackning av fakta.

Inga svårtydda insinuationer, utan enbart konkreta fakta.
IR5s inlägg om Irish Sam i Syrien raderades direkt.
Det var censur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in