Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 18:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
LL har inte haft någon relation med JN, LL har varit ihop med JA, jag har nyss fått veta att JA och JH tydligen var tillsammans.
LL övernattar i JA:s lägenhet natten mot onsdagen, han åker till jobbet på morgonen.
JH kommer till JA:s lägenhet på onsdagen någon gång och hittar LL där, vad som sedan händer slutar i tragedi.
JH ringer JN och ber honom komma dit och hjälpa henne forsla bort LL.
Eftersom polisen kommer till JA:s lägenhet på kvällen så har allt hänt under dagen/eftermiddagen.

Dagsljus motiverar kanske en transportstyckning?
Citera
2014-06-22, 18:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Ja man behöver ju inte känna varandra för att göka, men kan ju vara praktiskt att känna till varandras existens!
Man kan bo under samma tak utan att göka, men nog känner man till varandras existens. "Vem fan är på toaletten?"
Citera
2014-06-22, 18:41
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man kan bo under samma tak utan att göka, men nog känner man till varandras existens. "Vem fan är på toaletten?"
Haha, jag saknar gilla-knapp här.
Men för att vara lite seriös då: Jag har tidigare lutat åt att tro på vad "bekanta" till de inblandade påstått sig veta men jag börjar vackla mer och mer. Allt, från alla håll, känns tveksamt. Som sagt, varför är polisen så förtegen i just det här fallet där de enligt egen utsago har bilden ganska klar för sig?
Citera
2014-06-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dagsljus motiverar kanske en transportstyckning?
Låter troligt ja.
Citera
2014-06-22, 18:46
Bannlyst
JH facebook är borta. Är detta hon: http://dayviews.com/gemigenevighet/ ?
Citera
2014-06-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
JH facebook är borta. Är detta hon: http://dayviews.com/gemigenevighet/ ?

Ja, det där är JH.
Citera
2014-06-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Sånt här sorterar under "skitsnack" och ska inte tas på så stort allvar. Folk kallar varann för allt möjligt bakom ryggen och ska inte tas för sanningar.

Fråga hennes "riktiga" vänner och hennes familj om hon var psykopat istället. Tror ni att de har gått omkring och varit rädda i alla år? Nej, knappast.

Jag tror att det rör sig om en helt vanlig tjej med temperament eller kanske lynnighet. Det gör henne nödvändigtvis inte till psykopat. Hon skulle nog knappast själv ha kunnat tro att hon en dag skulle sitta häktad för styckmord.

En situation som gick överstyr förstörde hennes och många andras liv. Tragiskt.

Skitsnack? Nej jag skulle inte tro det! denna J*nna lät knappt J*nte göra ett skit själv med sina vänner. hon var grymt svartsjuk & hatisk mot många! Sen om hon haft vänner som tyckt annat är väl bara bra för hennes egna del. Jag menar, en person kan ha fler sidor. Precis som när män misshandlar kvinnor. Hur ofta gör dom det utanför hemmet? Hur många förvånas inte utav att just den mannen slog den kvinnan osv? Vad är skillnaden här?
Citera
2014-06-22, 18:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Haha, jag saknar gilla-knapp här.
Men för att vara lite seriös då: Jag har tidigare lutat åt att tro på vad "bekanta" till de inblandade påstått sig veta men jag börjar vackla mer och mer. Allt, från alla håll, känns tveksamt. Som sagt, varför är polisen så förtegen i just det här fallet där de enligt egen utsago har bilden ganska klar för sig?
Rent generellt berättar polisen inte mer än den behöver för att få allmänhetens hjälp. Så, ju mer polisen vet, desto mindre berättar den.

Men antag att tidningarna har fått allt om bakfoten, och det är JA som är häktad. Då kan det vara sant det advokaten säger, att han inte känner BO.
Citera
2014-06-22, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Skitsnack? Nej jag skulle inte tro det! denna J*nna lät knappt J*nte göra ett skit själv med sina vänner. hon var grymt svartsjuk & hatisk mot många! Sen om hon haft vänner som tyckt annat är väl bara bra för hennes egna del. Jag menar, en person kan ha fler sidor. Precis som när män misshandlar kvinnor. Hur ofta gör dom det utanför hemmet? Hur många förvånas inte utav att just den mannen slog den kvinnan osv? Vad är skillnaden här?

Kan ha varit ett motiv till separationen och en anledning till en växande svartsjuka från JH sida. Hon kände sig övergiven, brädad av en annan brud. Det var LL fel att JN gjorde slut. Så tror jag att upprinnelsen såg ut.
Citera
2014-06-22, 18:57
Medlem
"Men antag att tidningarna har fått allt om bakfoten, och det är JA som är häktad. Då kan det vara sant det advokaten säger, att han inte känner BO."

Men LL och JA har ju haft ett förhållande..
Senast redigerad av specialnos 2014-06-22 kl. 19:00.
Citera
Medlem
wasteofspaces avatar
Finns det någon bild på JA? Har inte hittat något i tråden
Citera
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rent generellt berättar polisen inte mer än den behöver för att få allmänhetens hjälp. Så, ju mer polisen vet, desto mindre berättar den.

Men antag att tidningarna har fått allt om bakfoten, och det är JA som är häktad. Då kan det vara sant det advokaten säger, att han inte känner BO.
Jonas och Lollo har känt varandra hela livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in