Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jonas och Lollo har känt varandra hela livet.
I så fall verkar advokatens uttalande knepigt.
Citera
2014-06-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ha varit ett motiv till separationen och en anledning till en växande svartsjuka från JH sida. Hon kände sig övergiven, brädad av en annan brud. Det var LL fel att JN gjorde slut. Så tror jag att upprinnelsen såg ut.

Är inne på den hypotesen själv.

JHs värld krackelerade allt mer - tror jag. Det krävs mycket innan en hästtjej som tävlat ger upp sin stora hobby och annonserar ut sina två hästar ...

Jag tolkar det som att en förutsättning för att ha 2 hästar, 3 hundar och ett antal katter byggde på att hon kunde fortsätta bo på gården.

Naturligtvis har jag ingen aning om hur huskontraktet såg ut dem emellan.

Men det kommer säkert fram så småningom.
Citera
2014-06-22, 19:08
Medlem
Skidaddles avatar
Om nu den teorin stämmer, JA lämnar LL för att sticka till jobbet, JH dyker upp, det blir bråk, LL dör, JH kallar på JN, de styckar kroppen och sticker iväg. Så är det väldigt troligt att det är JA som kallar på polisen när han upptäcker att flickvännen är borta och någon har styckat en kropp i lägenheten.

När slutade han jobbet? När kom larmet? När hittades kroppen?
Citera
2014-06-22, 19:10
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert-eagle
Aftonhoran säger att enl källor är kroppen är styckad,vilket nog kan tas med en nypa salt,AB är inte den mest pålitliga källan precis

AftonHORAN som du skriver är ingen källa. AftonHORAN får sina uppgifter från källor. I det här fallet en polis. Varför skulle en polis ljuga om att person blivit styckad? Det kommer ju komma ut i vilket fall som helst inom sin tid.
Citera
2014-06-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Om nu den teorin stämmer, JA lämnar LL för att sticka till jobbet, JH dyker upp, det blir bråk, LL dör, JH kallar på JN, de styckar kroppen och sticker iväg. Så är det väldigt troligt att det är JA som kallar på polisen när han upptäcker att flickvännen är borta och någon har styckat en kropp i lägenheten.

Finns dock tidiga uppgifter i tråden om att både JN och JA greps på jobbet, och då samma jobb "nybetong". Sen om de stämmer eller ej är ju ingen som vet.
Citera
2014-06-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle

Larmet kom in till polisen 21.30. Jag fattar det som att det var JA som ringde från sin lägenhet.
Citera
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall verkar advokatens uttalande knepigt.
Uppgiften att Jonathan och Lollo skulle ha varit ett par, är inget som jag har hört mer än här i tråden.
Det kan ju vara så att Jonathan inte alls kände Lollo.

Det har också sagts att Jonas och Jonna hade något ihop och att Lollo sov över hos Jonas natten mellan tisdag och onsdag.
När Jonna kom dit onsdag morgon och hittade Lollo i lägenheten fick hon ett spel.
Jonas var då redan på jobbet.

Det tycker jag låter som det funkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
JN's advokat:

"– Min klient känner överhuvudtaget inte offret även om han råkar veta vem det är."

http://na.se/nyheter/askersund/1.2536073-advokaten-han-kommer-slappas

Jag trodde att det var klarlagt att JN och LL hade en relation? Eller har jag fattat detta helt fel?

Min bild av det hela:

JN och JH bodde tillsammans, trots att dem bröt upp i vintras.
JN inleder ett förhållande med LL.
LL har tidigare haft ett förhållande med JA, men det var ett par år sedan.
JH blir arg/svartsjuk och mördar LL, som av någon anledning befinner sig i JA's lägenhet i Askersund.

Vart ifrån kommer uppgiften att JN och LL hade en "relation"? Kan någon bekräfta denna?

Det var någon längre bak som påstod sig känna till hur relationerna mellan de inblandade såg ut och verkade komma från samma ort.
Citera
2014-06-22, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
AftonHORAN som du skriver är ingen källa. AftonHORAN får sina uppgifter från källor. I det här fallet en polis. Varför skulle en polis ljuga om att person blivit styckad? Det kommer ju komma ut i vilket fall som helst inom sin tid.

Varför skulle en polis nämna ordet ritualmord när inga belägg fanns för det?

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16844909.ab

Nä, media är inte att lita på helt okritiskt.
Citera
2014-06-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
LL har inte haft någon relation med JN, LL har varit ihop med JA, jag har nyss fått veta att JA och JH tydligen var tillsammans.
LL övernattar i JA:s lägenhet natten mot onsdagen, han åker till jobbet på morgonen.
JH kommer till JA:s lägenhet på onsdagen någon gång och hittar LL där, vad som sedan händer slutar i tragedi.
JH ringer JN och ber honom komma dit och hjälpa henne forsla bort LL.
Eftersom polisen kommer till JA:s lägenhet på kvällen så har allt hänt under dagen/eftermiddagen.

Elma: Kan du förklara en sak för mig? Vad skulle JH hos JA och göra mitt på dagen? Misstänkte hon någonting?

Kan ju knappast vara för att träffa JA då hon bör känna till att han jobbar om dagarna. ??
Citera
2014-06-22, 19:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Larmet kom in till polisen 21.30. Jag fattar det som att det var JA som ringde från sin lägenhet.

Vet vi vad JA arbetar med. Vad jobbar JN och JH med?
Citera
2014-06-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet vi vad JA arbetar med. Vad jobbar JN och JH med?

JN jobbar på Nybetong, som ligger bara ngn kilometer ifrån den plats där man hittade "delar" av LL.
Vad jag har fattat det som, så jobbade även JA på samma ställer som JN, och att de båda greps på arbetsplatsen. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in