Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-22, 13:30
Medlem
brianmolkos avatar
Försvann mörderskans blogg eller kanske var på FaceBook jag läste ?
Citera
2014-06-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Problemet med det är att det spelar ingen roll om du kan göra det eller inte. Du måste tänka dig in hur en mördare tänker. Man är stirrig och tänker nog hela tiden på att det absolut värsta kan hända just när man bär ut kroppen. Det räcker som sagt att någon ser dig. Du behöver inte ens se den personen. Och att leva med den ovissheten när du försöker komma undan mord som du begått är nog alldeles för jobbigt. Tänk själv du sitter och nekar och ljuger och så kommer plötsligt det upp att någon sett dig bära ut en kropp. En risk nog ingen är värd att ta.

Jag hade dock nog hellre gjort det än att börja skära i någon men det är lätt att säga när man är så långt ifrån att hamna i den situationen överhuvudtaget.

Jag ska testa att bära ut en kompis över axeln mitt i natten, jag får svar på om någon ser mig ifall polisen kommer till platsen.
Citera
2014-06-22, 14:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
AB Live, JH erkänner misshandel och vållande till annans död.
Citera
2014-06-22, 14:47
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag ska testa att bära ut en kompis över axeln mitt i natten, jag får svar på om någon ser mig ifall polisen kommer till platsen.

Suck, du fattar ingenting

Den som just har mördat är desperat. Han/hon måste bli av med kroppen utam att bli upptäckt. Du kan aldrig sätta dig in i den personens sinnestillstånd! Styckning är det säkraste sättet att få bort kroppen.

Det är ointressant om du när du har festat lite, kan bära ut en kropp över axeln utan att bli upptäckt. Varför skulle polisen komma då??? Inget mord har ju skett!!!

Det är först när polisen börjar knacka dörr som folk berättar vad dom sett. Efter att ett mord har skett! Inte för att ett par snillen som du och din kompis kånkar omkring på varann i fyllan. Försök att fatta det!
Citera
2014-06-22, 14:49
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
AB Live, JH erkänner misshandel och vållande till annans död.

Precis som jag tror att det gått till: En misshandel som gått för långt. JH hade förmodligen aldrig för avsikt att döda. Sen, i ett desperat tillstånd, styckar hon kroppen.
Citera
2014-06-22, 14:54
Medlem
Radikalatoms avatar
Aftonbladet "bekräftar" att det är JA som är släppt och således JN som är misstänkt för skyddande av brottsling!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19098426.ab

"Paret köpte gården i slutet av augusti förra året. En granne berättar att även mannen, som begärts häktad för skyddande av brottsling, var omtyckt och snäll.
– Jag känner hans familj mycket väl. De är fina människor, säger han."
Citera
2014-06-22, 15:06
Medlem
Kvinnan begärs på sannolika skäl häktad för mord.
Citera
2014-06-22, 15:10
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet Live: Kvinnan är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord.
Citera
2014-06-22, 15:10
Medlem
Maloms avatar
Paret utanför Kumla äger en Volkswagen av 2001 årsmodell.
Är det någon som vet vilken modell och vilken färg bilen har?
Citera
2014-06-22, 15:20
Moderator
OYs avatar
Finns det bild på den misstänkta mördaren?
Citera
2014-06-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Paret utanför Kumla äger en Volkswagen av 2001 årsmodell.
Är det någon som vet vilken modell och vilken färg bilen har?

Det står en VW utanför huset i Åbytorp, antar att det är den. I så fall tror jag att det är en Passat, grå/gråbrunaktig.
Citera
2014-06-22, 15:23
Medlem
Det är så från början att JH var tillsammans med JA, LL och JA har varit ett par tidigare.
LL sov hon JA natten till onsdagen, JA åker till jobbet, JH kommer till JA och hittar LL där, blir då förbannad på LL och så slutar det med tragedi. JH var tydligen väldigt svartsjuk av sig trots att hon inte var ihop med JA längre.
JH kanske hade förhållande med både JA och JN i smyg, vad vet man? med tanke på att hon var svartsjuk på LL:s vänskap med JA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in