Citat:
Ursprungligen postat av
reemka
Nej jag menar inte att folk på orten skulle få sin info från polisen, utan att de vet saker och ting "av sig själva". Som att någons föräldrar har pratat med JH:s och JN:s granne som säger att JN är hemma och är chockad och djupt bedrövad. Om det inte stämmer kan man undra hur den storyn öht uppstod? Och av vilken anledning? Jag är nog mer benägen att tro på såna "vittnesmål" än vad som står i tidningarna många gånger, men i det här fallet är ju uppgifterna fullständigt motstridiga och det verkar som att tidningarna faktiskt vet vem som är släppt. Om inte polisen medvetet ljugit för pressen då, eller uttryckt sig på ett sånt sätt att de missförstår.
Såhär funkar verkligheten. Folk nära en Polis får alltid info, dom håller nästan aldrig igen för bekanta, familjen, eller dom nära och kära. Sen när personen gått ifrån festen, sammankomsten så går dom ut och skriver, redigerar en hel del för att inte åka dit utav den pratglade farbror blå. Sen kan jag även garantera att aina sitter själva här och skriver för dom är ju inte mer än en människa, och vi alla vet ju hur mycket man vill prata, påstå eller rentav snacka skit....
Detta är verkligheten...