Citat:
Ursprungligen postat av
Skrev
Som sagt så är Aftonslasken en oseriös hatsajt som gjort det till sin affärsidé att ljuga för sina läsare för att få så många "klick" som möjligt. Tänkande människor har väldigt lite förtroende för det som skrivs i Aftonslasken.
Men om vi nu kan lita blint på
allt som står skrivet på någon sajt tillhörig gammelmedia, så kan vi ju anse det som ett faktum att båda de tidigare anhållna männen släppts – det skriver Höglandsnytt –
och att det är JA som släppts medan sambo-"paret" begärts häktade, eftersom det står så i Expressen.
Ingen av de två hatsajterna har rätt.
Mer seriösa källor än hatsajten Aftonslasken säger att kroppen som hittades är "svårt sargad".
Din terminologi säger tyvärr mer om dig själv än vad den säger om aftonbladet och de andra tidningarna du nämner.
Förutom artikeln om detta fall så skriver AB bl.a om:
Citat:
- "Sportbar övertänd i Alvesta"
.
- "Nioårig flicka försvunnen i Stockholm"
- "194 evakuerade från fartyg"
Tror du på
något av ovanstående påståenden från AB eller är de samtliga
lögner och hatpropaganda, de också?
Om du möjligen tror att någon eller samtliga av dessa 3 exempel
kan vara sanna, vad är det då som gör att artiklarna kring
just detta fallet upprör dig så mycket??
Man kan med gott fog misstänka att dina åsikter om AB och övrig traditionell media bottnar i något helt annat än det faktiskt skrivna. Jag återger i mina länkar och citat
vad AB skriver kring detta fallet och sen får folk själva göra bedömningen vad man väljer att tro på och vad man inte vill ta till sig.
Ingenstans påstår jag att man måste tro på just AB:s version och jag är ingen megafon till tidningen utan läser och länkar från de flesta tidningar.
Tyvärr framstår du som någon som kommit vilse någonstans mellan ett ideologisk sökande och lusten att delta i detta ämne. Lägg för din egen skull bort politik och ideologi i denna diskussionen för jag tror bara ditt förvirrade svammel misskrediterar dig själv i långa loppet.
Det kan mycket väl komma att visa sig inom en snar framtid att hon inte alls är styckad i ordets rätta bemärkelse, eller är det precis vad hon är. Det vet vi inte än.
Sök din information kring fallet där det behagar dig och känns bra för dig, och tillsammans tror jag vi kan skapa en någorlunda rättvis bild av vad som har hänt och det är väl det vi är upptagna av allihopa, eller hur?