Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-22, 01:20
Medlem
[quote=ophiaghushannah|49294644]Bra ide! Det är ju över huvud taget inte misstänkt om 2 personer kommer och kånkar på en stor ihoprullad matta mitt i natten. Tänkte inte på det...
Jag tänkte lite tidigare på dagen förstås, man kan ju skylla på att man ska slänga den eller så.
Citera
2014-06-22, 01:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
fortfarande finns inga skyldigheter att delge främlingar vad man vet eller inte. ni är ju så duktiga att lösa brott själva räcker inte det?

Ja det kommer ju en FUP förr eller senare. Men då har du inget att dementera iaf i denna tråd? Sen undrar jag ännu vad ditt syfte i tråden är om du inte tänker dela med dig av det du "vet"? Jag bryr mig inte om (tolka det som är inte intresserad av att luska) anhöriga. Jag vill bara få klarhet vad som hänt. Det är som sagt högst ovanligt att en kvinna är GM i ett styckmord. Om det nu är bekräftat att så är fallet. Jag hoppas det inte är ett styckmord. Vet du det iaf?
Citera
2014-06-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Okej, har jag förstått det hela rätt? Nämligen att:

1. JA har tidigare varit ihop med LL, samt JN har tidigare varit ihop med JH?

2. Enligt obekräftade uppgifter i tråden ska eventuellt LL (JA:s f.d.) ha börjat träffa JN (JH:s f.d.)?

3. JH är nu misstänkt för mordet på LL, samt JA är misstänkt för skyddande av brottsling?

Frågor:

A. Tidigare har det angetts att JH och JN skulle fortfarande bo ihop, även om de inte längre är (i alla fall officiellt) i ett förhållande? Anses den här uppgiften fortfarande gälla?

B. Är det i JA:s bostad som man nu misstänker att dråpet/mordet ska ha begåtts (som det står i sammanfattningen i början av tråden)? Eller är det frågan om JN:s och JH:s bostad? Eller bor JH ens fortfarande hos JN? Jag har helt enkelt glömt vad som skrevs om det i tråden, men minns att någon skrev att JN skulle eventuellt bo där mordet misstänks ha skett...

1. Stämmer, JA:s och LL:s förhållande ska dock ligga flera år bakåt i tiden.
2. Ja, det finns även obekräfade uppgifter att JH och JA har börjat träffas.
3. JH är misstänkt, vem mer som är misstänkt är oklart, flashback användare har angett att JN är släppt, och således JA misstänkt. Tidningsartiklar anger tvärtom, JA släppt, JN misstänkt.

A. Såvitt jag vet, ja.
B. I JA:s bostad, som det verkar.
Citera
2014-06-22, 01:31
Medlem
Här är länk till LL's Instagram, till alla er som inte har eller orkar skriva i mobilen.

http://instagram.com/lindhlovisa

Bild nummer 2, "If I actually 'spoke my mind,' I'd be in deep shit." är olustig. Speciellt när hon sedan förklarar bilden med texten "Hoppas inte karma hör mina tankar "

Någon som har någon aning om vad det kan vara, och om det hör till mordgåtan?
Citera
2014-06-22, 01:35
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Bra ide! Det är ju över huvud taget inte misstänkt om 2 personer kommer och kånkar på en stor ihoprullad matta mitt i natten.

Räcker med 1%, så är det kört.

Återigen, utan att veta om L blev styckad.
Har man haft ihjäl någon i en bostad, i ett bostadsområde så sitter man på ett problem som måste lösas, i det fall man tänker sig komma undan med det. Problem har man oavsett, givetvis.
Kroppen måste väck. Hur konstigt det än låter så väljer en del då att stycka kroppen för att det helt enkelt är lättare att frakta undan den i delat skick. Punkt.

Absolut, men det är fortfarande en risk många är villiga att ta.
Citera
2014-06-22, 02:26
Medlem
Citat:
Skulle du bedöma risken för upptäckt som liten om man "slänger" kroppen "över axeln" och ger sig på att i helt skick hantera denna från bostad till bil i ett bostadsområde?

Vid vilken tidpunkt skedde mordet/styckningen, respektive dumpningen?

Jag kan garantera dig att jag hade (bor på 1:a våningen) kunnat bära ut en kropp mitt i natten utan att någon märkt det.
Citera
2014-06-22, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Skulle vilja påstå att det är näst intill omöjligt att "slänga någon över axeln" och knalla ut utan att någon ser, såvida det inte är mitt i becksvarta natten, även då skulle det vara svårt, möjligen mitt på landet.

Nästa gång jag festar med en kompis ska jag testa, ska slänga honom över axeln mitt i natten och bära ut i trapphuset och vidare ut till bilen.
Citera
2014-06-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
1. Stämmer, JA:s och LL:s förhållande ska dock ligga flera år bakåt i tiden.
2. Ja, det finns även obekräfade uppgifter att JH och JA har börjat träffas.
3. JH är misstänkt, vem mer som är misstänkt är oklart, flashback användare har angett att JN är släppt, och således JA misstänkt. Tidningsartiklar anger tvärtom, JA släppt, JN misstänkt.

A. Såvitt jag vet, ja.
B. I JA:s bostad, som det verkar.

Har även stått på en del ställen i tråden att det hela skedde i LL:s bostad.
Citera
2014-06-22, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag kan garantera dig att jag hade (bor på 1:a våningen) kunnat bära ut en kropp mitt i natten utan att någon märkt det.

Du behöver inte garantera mig någonting. Helt egalt.

On topic--->
Aftonbladet
Citat:
Citat:
I går begärdes en kvinna häktad misstänkt för att ha mördat och styckat en 20-årig kvinna i Kumla.
Citat:
– "Styckmord är över huvud taget extremt sällsynt. Om det dessutom är en ung kvinna som gjort det här så är det ytterst, ytterst förvånande. Det är mycket få personer i låg ålder som skulle kunna tänka sig att göra något sådant här. Man förväntar sig oftast att människor som utför styckmord ska vara kring 30-50 år. Det är ofta de som har kunskap och verktyg att utföra ett styckmord."
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-22 kl. 03:35.
Citera
2014-06-22, 04:15
Medlem
lillaHedvigs avatar
Jag har mycket svårt att tänka mig att mordet var planerat. Som polisen sa i ett tidigt skede: "Det är ett relationsdrama som gått snett." Det betyder att avsikten inte var att döda. Det har på nåt sätt spårat ur och gått för långt. JH har då dödat LL utan att det var hennes avsikt.

Om man just har "råkat" döda en person så känner man sig nog inte särskilt avspänd. Man är nog inte så kaxig då. Nej, man är förmodligen ganska uppriven och panikslagen. Man är livrädd för vad som har hänt och för att åka fast. Vad gör man då?

Ja, man måste se till att få bort den döda kroppen från lägenheten. Hur gör man det utan att bli upptäckt? Jo, man styckar den. Man är inte så cool som ett par av er tycks tro, att man bara slänger upp kroppen på axeln och knallar ut till bilen. Även om man teoretiskt sett skulle klara att inte bli upptäckt, så innebär det alldeles för stora risker. Folk har ögon.

Den som styckar en kropp skulle nog inte ens själv ha trott sig vara kapabel att göra det, innan allt hände. Personen är i en mycket svår och panikartad situation och då är nog ganska många människor kapabla att genomföra en styckning. Hur fruktansvärt man än tycker att det är.

Jag är övertygad om att minst en av er som skriver i tråden skulle handlat likadant, om ni mot er avsikt hade dödat en människa i affekt.

Att JH sen fått med sig en av killarna på att forsla bort likdelarna (om detta nu stämmer), skulle jag gissa beror på att hon hade ett psykologiskt övertag över honom. JH kanske var så i ett så upprivet tillstånd att han inte vågade annat än att hjälpa henne.

Om det är JA som sitter häktad för skyddande av brottsling, så hade han ju dessutom ett eget intresse av att få bort kroppen från sin lägenhet. Alltså var han kanske inte så svårövertalad.
Senast redigerad av lillaHedvig 2014-06-22 kl. 04:40.
Citera
2014-06-22, 05:03
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Du behöver inte garantera mig någonting. Helt egalt.

On topic--->
Aftonbladet
Som sagt så är Aftonslasken en oseriös hatsajt som gjort det till sin affärsidé att ljuga för sina läsare för att få så många "klick" som möjligt. Tänkande människor har väldigt lite förtroende för det som skrivs i Aftonslasken.

Men om vi nu kan lita blint på allt som står skrivet på någon sajt tillhörig gammelmedia, så kan vi ju anse det som ett faktum att båda de tidigare anhållna männen släppts – det skriver Höglandsnytt – och att det är JA som släppts medan sambo-"paret" begärts häktade, eftersom det står så i Expressen.
Ingen av de två hatsajterna har rätt.

Mer seriösa källor än hatsajten Aftonslasken säger att kroppen som hittades är "svårt sargad".
Citera
2014-06-22, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Som sagt så är Aftonslasken en oseriös hatsajt som gjort det till sin affärsidé att ljuga för sina läsare för att få så många "klick" som möjligt. Tänkande människor har väldigt lite förtroende för det som skrivs i Aftonslasken.

Men om vi nu kan lita blint på allt som står skrivet på någon sajt tillhörig gammelmedia, så kan vi ju anse det som ett faktum att båda de tidigare anhållna männen släppts – det skriver Höglandsnytt – och att det är JA som släppts medan sambo-"paret" begärts häktade, eftersom det står så i Expressen.
Ingen av de två hatsajterna har rätt.

Mer seriösa källor än hatsajten Aftonslasken säger att kroppen som hittades är "svårt sargad".

Din terminologi säger tyvärr mer om dig själv än vad den säger om aftonbladet och de andra tidningarna du nämner.
Förutom artikeln om detta fall så skriver AB bl.a om:
Citat:
  • "Sportbar övertänd i Alvesta"
.
  • "Nioårig flicka försvunnen i Stockholm"
  • "194 evakuerade från fartyg"

Tror du på något av ovanstående påståenden från AB eller är de samtliga lögner och hatpropaganda, de också?
Om du möjligen tror att någon eller samtliga av dessa 3 exempel kan vara sanna, vad är det då som gör att artiklarna kring just detta fallet upprör dig så mycket??

Man kan med gott fog misstänka att dina åsikter om AB och övrig traditionell media bottnar i något helt annat än det faktiskt skrivna. Jag återger i mina länkar och citat vad AB skriver kring detta fallet och sen får folk själva göra bedömningen vad man väljer att tro på och vad man inte vill ta till sig.
Ingenstans påstår jag att man måste tro på just AB:s version och jag är ingen megafon till tidningen utan läser och länkar från de flesta tidningar.
Tyvärr framstår du som någon som kommit vilse någonstans mellan ett ideologisk sökande och lusten att delta i detta ämne. Lägg för din egen skull bort politik och ideologi i denna diskussionen för jag tror bara ditt förvirrade svammel misskrediterar dig själv i långa loppet.

Det kan mycket väl komma att visa sig inom en snar framtid att hon inte alls är styckad i ordets rätta bemärkelse, eller är det precis vad hon är. Det vet vi inte än.
Sök din information kring fallet där det behagar dig och känns bra för dig, och tillsammans tror jag vi kan skapa en någorlunda rättvis bild av vad som har hänt och det är väl det vi är upptagna av allihopa, eller hur?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-22 kl. 06:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in