2014-06-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Okej, det var så länge sen jag såg mods filmerna så jag mindes fel där tror det är Spelning för utsatta du menar.

Gjorde en googling på det namnet, och då hittade jag det jag sökte. Mot alla odds var det den heter
Citera
2014-06-17, 10:14
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Söker även ett annat barnprogram, tecknat. Eller rättare sagt en kort saga i ett barnprogram. Det är väldigt gammalt tror jag och sagan handlade om jesus födelse/julen. Det var stillbilder som visades tror tror jag och det såg mer ut som målningar än tecknat.
Jag har för mig att det visades i samma avsnitt som A Cowboy Needs A Horse, det visas ju olika delar av ett tecknat hus mellan "inslagen" i det programmet och jag är nästan bombsäker att det är i det. Men jag kan inte hitta någonting om vad programmet eller sagan hette

Fanns en julkalender som gick 1987 som hette "Marias barn",kan det vara den?
Citera
2014-06-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Fanns en julkalender som gick 1987 som hette "Marias barn",kan det vara den?

Nej tyvärr är det definitivt inte den. Det var nog bara ett högst 10 minuters klipp och det var mycket mörkare målningar. Det visades mest "knubbiga" barn i bruna kläder.
Citera
2014-06-18, 21:26
Medlem
Vad heter den där serien/programmet som gick på 1 för någon/några månader sen där det är en farbror som är homosexuell och åker runt delvis till Botswana för att ta reda på deras syn om homosexuallitet??
Citera
2014-06-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayman
Vad heter den där serien/programmet som gick på 1 för någon/några månader sen där det är en farbror som är homosexuell och åker runt delvis till Botswana för att ta reda på deras syn om homosexuallitet??
Du tänker antagligen på Stephen Fry: Out There.
Citera
2014-06-18, 22:44
Medlem
Hur skall jag kunna tacka dig? TACK TACK TACK TACK!!!!
Citera
2014-06-21, 23:34
Medlem
MartinStLouiss avatar
Söker en tv-serie tror jag. I ett av avsnitten så berättar ett par fångar om hur de har gömt en massa pengar under ett W. Så alla försöker såklart hitta pengarna men misslyckas. Men sen så har jag för mig att polischefen hittar skattgömman och sticker med pengarna. Jag vet att det finns ett Simpsons avsnitt med liknande tema.
Citera
2014-06-22, 08:29
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Söker en tv-serie tror jag. I ett av avsnitten så berättar ett par fångar om hur de har gömt en massa pengar under ett W. Så alla försöker såklart hitta pengarna men misslyckas. Men sen så har jag för mig att polischefen hittar skattgömman och sticker med pengarna. Jag vet att det finns ett Simpsons avsnitt med liknande tema.
Storyn är hämtad från It's a Mad, Mad, Mad, Mad World iaf.
Citera
2014-06-22, 11:48
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lina
Här får ni en svår att bita i, jag har så länge funderart på vad serien hette och har försökt komma på lite mer om vad den handlade om men det står still, kommer bara ihåg att jag verkligen älskade den.

Jag TROR att den var med på sommarlovsmorgon antingen på 70 eller 80-talet, utspelar sig nog i australien och handlar om några små människor som lever i skogen och några barn upptäcker dem. Jag kommer ihåg att de åkte igenom röntgen på flygplatsen, de låg i nån väska.

Tyvärr är det allt jag kommer ihåg så jag förstår om ingen vet vad jag är ute efter men ni är mitt sista hopp känns det som så jag håller tummarna för att nån känner igen och kommer ihåg nått :-)
Jag har ett minne av en sådan serie(Farsan i familjen var forskare). När dom tagit sig hem så fick dom slåss mot katten, dom fastnade i spindelväv etc.. Tror det var i samma veva som Det stora skogsäventyret(Brendon Chase) sändes dvs 1980-1984 nånting.
Citera
2014-06-22, 20:08
Medlem
perhammars avatar
I ett svenskt tvprogram så körde två tanter runt med en husvagn, sen när dom skulle backa med den på en statoil mack eller liknande så svarade den ena tanten "håll käften" så fort den andra sa något.
Förmodligen Böda camping eller ullared eller liknande. Någon som vet exakta avsnittet?
Citera
2014-06-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag har ett minne av en sådan serie(Farsan i familjen var forskare). När dom tagit sig hem så fick dom slåss mot katten, dom fastnade i spindelväv etc.. Tror det var i samma veva som Det stora skogsäventyret(Brendon Chase) sändes dvs 1980-1984 nånting.

Men jaa du har helt rätt, jag känner igen det du skriver helt klart Tänk om man nu bara kunde komma på vad den hette nu också >.<
Citera
2014-06-23, 14:31
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen

Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lina
Men jaa du har helt rätt, jag känner igen det du skriver helt klart Tänk om man nu bara kunde komma på vad den hette nu också >.<

Jag tyckte också att denna efterlysning kändes bekant efter lite googlande har jag kommit fram till att måste vara Minikinfolket och det sändes 82....
Lyckades hitta det på IMDB också http://www.imdb.com/title/tt0431549/
Hoppas det stämmer tog lite tid det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in