En engelsk talkshow eller liknande som gick i repris på svt i början av 90-talet, är från 70 eller 80-talet, med en gul smiley i bakgrunden(blå bakgrund har jag för mig). Smileyn var i profil och med svart hår. Trodde själv att det var dave allen, men kollat några klipp på youtube och inte sett den där gula smileyn. Nån som vet vilket program?
Söker en barnserie jag kollade på när jag var liten.
Den utspelar sig i storbrittanien, en ungdom som är väldigt bright är detektiv tillsammans med en halvt avdankad b-skådis(i serien)
Det jag kommer ihåg från serien är att den äldre gubben var skådis i någon serie som innehöll en jaguar ,typ e-type eller d-type, som hette bullet eller något liknande.
Tillsammans löser dom gåtor på olika ställen.
Nu vet jag att det var relativt lite att gå på, men om någon känner igen beskrvningen så får ni mer än gärna svara!
En serie som sändes -06/07, troligtvis på tv6
Hur som helst..
Av vad ja kan minnas så handla de om 3 killar och en tjej.
Tjejen börjar träffa en kille, som i sin tur verkar vara en legend inom musikbranschen..
Efter att dom har snacka ett tag så bjuder killen tjejen på en konsert.. Tjejen tar med sig 2 av sina killkompisar för att kolla på konserten. Sitter snällt vid ett bord inne på en bar och väntar på att de ska börja. Då kommer killen upp på scenen, musiken börjar spelas, och han börjar spela luftgitarr.. Tjejen blir sjukt besviken, och vill minnas att hon inte träffa den killen igen...
Den tredje killen i kompisgänget är samtidigt på en dejt. Dom sitter och har de trevligt oh pratar en massa. Killen får ett samtal på sin mobil och lämnar bordet, samtidigt som tjejen tar av sig sin tröjja. När killen kommer tillbaka går han förbi hennes rygg, och ser att hon har nått på ryggen, en hudutväxt, som ser ut som en räka.. Och då bestämmer han sig för att han ska försöka rycka bort den från henne.. oh han lyckas.. tjejen blir jätte ledsen och börjar gråta en massa, för hennes mormor/farmor sa att de va en liten ängel-vinge som hon hade back på ryggen..
En serie som sändes -06/07, troligtvis på tv6
Hur som helst..
Av vad ja kan minnas så handla de om 3 killar och en tjej.
Tjejen börjar träffa en kille, som i sin tur verkar vara en legend inom musikbranschen..
Efter att dom har snacka ett tag så bjuder killen tjejen på en konsert.. Tjejen tar med sig 2 av sina killkompisar för att kolla på konserten. Sitter snällt vid ett bord inne på en bar och väntar på att de ska börja. Då kommer killen upp på scenen, musiken börjar spelas, och han börjar spela luftgitarr.. Tjejen blir sjukt besviken, och vill minnas att hon inte träffa den killen igen...
Den tredje killen i kompisgänget är samtidigt på en dejt. Dom sitter och har de trevligt oh pratar en massa. Killen får ett samtal på sin mobil och lämnar bordet, samtidigt som tjejen tar av sig sin tröjja. När killen kommer tillbaka går han förbi hennes rygg, och ser att hon har nått på ryggen, en hudutväxt, som ser ut som en räka.. Och då bestämmer han sig för att han ska försöka rycka bort den från henne.. oh han lyckas.. tjejen blir jätte ledsen och börjar gråta en massa, för hennes mormor/farmor sa att de va en liten ängel-vinge som hon hade back på ryggen..
Söker ett program som gick på tv för ett tag sen
Ett trolleri program. Då olika trollkarlar utmanade varandra och 1 åkte ut och till slut var bara Sveriges bästa trollkarl kvar. Vad hette de programmet?
Söker ett program som gick på tv för ett tag sen
Ett trolleri program. Då olika trollkarlar utmanade varandra och 1 åkte ut och till slut var bara Sveriges bästa trollkarl kvar. Vad hette de programmet?