2013-05-16, 15:02
Medlem
Ska söka ett jobb och således skriva ett cv men vet inte riktigt hur jag ska göra med en utbildningspost. kommer till hösten att läsa en 15p kurs på universitet som kommer vara positiv för jobbet jag söker. Det kommer inte påverka arbetet. självklart kan jag ju int skriva upp en kurs jag ännu inte gått men kan man skriva någonstans att man under hösten kommer att läsa denna eller ska man bara lägga det därhän och möjligen nämna det om man får intervju?
Citera
2013-05-16, 15:28
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Skriv att du kommer läsa den i höst men att det inte kommer att gå ut över arbetet.
Citera
2013-05-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Skriv att du kommer läsa den i höst men att det inte kommer att gå ut över arbetet.

Tack som jag tänkte då. Skönt att få en liten bekräftelse på att man tänkte rätt.
Citera
2013-05-17, 12:57
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Tack som jag tänkte då. Skönt att få en liten bekräftelse på att man tänkte rätt.

Jag personligen tycker man kan skriva det mesta i ett personligt brev, dock skulle jag undvika att kalla mig "laidback" och sånna saker.

Flera som granskat mina personliga brev säger att jag skriver på ett väldigt personligt sätt men de tycker inte att det är dåligt och det funkar för mig. CVt däremot är mer standard.
Citera
2013-05-17, 13:38
Medlem
eradicos avatar
Jag har hittat en tjänst jag är väldigt intresserad av (http://admin.lu.se/o.o.i.s?id=22598&Dnr=544049&Type=S)

Enda problemet är att mitt personliga brev till tjänsten suger. Någon som kan hjälpa mig förbättra det?
Citera
2013-05-17, 18:17
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Jag hade inte skrivit med lönekraven sen hade jag tryckt mer på mötet med personer.
Citera
2013-05-17, 18:28
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag har hittat en tjänst jag är väldigt intresserad av (http://admin.lu.se/o.o.i.s?id=22598&Dnr=544049&Type=S)

Enda problemet är att mitt personliga brev till tjänsten suger. Någon som kan hjälpa mig förbättra det?

Jag tappade nästan direkt intresset när jag läste "många bollar i luften", det är ett uttryck jag verkligen skulle undvika. I meningen som jag har citerat här under misstänker jag att du har med ett "jag" för mycket. Jag har inte studerat brevet i detalj, men det ser väl överlag ganska bra ut. Lycka till!

Citat:
I annonsen efterfrågar ni stresstålighet och noggrannhet vilket jag är två egenskaper jag gärna tillskriver mig själv i såväl rollen som student som i en yrkesroll.
Citera
2013-05-17, 20:09
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Jag hade inte skrivit med lönekraven sen hade jag tryckt mer på mötet med personer.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinfoiltroll
Jag tappade nästan direkt intresset när jag läste "många bollar i luften", det är ett uttryck jag verkligen skulle undvika. I meningen som jag har citerat här under misstänker jag att du har med ett "jag" för mycket. Jag har inte studerat brevet i detalj, men det ser väl överlag ganska bra ut. Lycka till!

Tack för all input, ska finslipa det lite till!
Citera
2013-05-17, 20:26
Medlem
eradicos avatar
Fixade till det lite nu:
Citera
2013-05-17, 20:52
Medlem
eradicos avatar
Hur viktigt är det egentligen att nämna personliga intressen om de inte är relevanta för tjänsten? Många verkar göra det i sina personliga brev men det är rätt sällan folk har intressen som sticker ut.
Citera
2013-05-17, 21:40
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Hur viktigt är det egentligen att nämna personliga intressen om de inte är relevanta för tjänsten? Många verkar göra det i sina personliga brev men det är rätt sällan folk har intressen som sticker ut.

På senaste tiden (har börjat söka några jobb nu på sistone då jag ska sluta på det jag har) så har jag inte skrivit med något om intressen.
Citera
2013-05-17, 21:46
Medlem
eradicos avatar
Citat:
På senaste tiden (har börjat söka några jobb nu på sistone då jag ska sluta på det jag har) så har jag inte skrivit med något om intressen.
Jag har med mina intressen på CV:et under "fritid" eller något sådant, tänker att det i kombination med mina studier borde ge en adekvat bild. Du som verkar ganska insatt i jobbsökarsvängen, vad tycker du om mina personliga brev jag skriver? Tror du det är möjligt att få komma på intervju via dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in