2014-06-21, 18:05
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Varsågod! Handkontroll gör klättring i Assassin's Creed mycket smidigare. Det är bara att köpa vanlig xbox 360 handkontroll med sladd och sätta på i PC så det funkar direkt (med trådlöst du ska ha speciell dongeln som kostar extra)

Velade faktiskt mellan trådlös och med tråd på de jag har tittat på. Då blir det en med sladd som man kopplar in. Tack igen.
Citera
2014-06-21, 18:06
Medlem
Erkan22s avatar
Citat:
Jag förstår.

1. Assassin's Creed
2. Assassin's Creed II och uppföljare Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations som är fortsättning på samma karaktären från AC2
3. Assassin's Creed III
4. Assassin's Creed IV: Black Flag

Själv jag spelade aldrig den första pga den saknade undertexter(är döv) och skippade båda uppföljare till AC2 och det var inget problem att komma in i storyn ändå.

Du kan kolla upp spoilers i spelet före den du tänker spela så du håller dig uppdated:
*varning spoilers!* http://www.primagames.com/games/assassins-creed-iv-black-flag/feature/assassins-creed-story-so-far *varning spoilers!*

Jag spelade så här: AC2>AC3>AC4

Assassin's Creed serien är grymt! Jag kommer absolut att spela Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations senare. AC2 och uppåt har svenska undertexter förresten, och är mycket handkontrollvänligt (xbox handkontrollen till PC).

Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Tackar! Ska kanske skaffa AC2 och AC3 då, plus de här andra Brotherhood och Revelations. Det här med handkontroll till PC känns ganska okonventionellt men efter att ha prövat Farcry 3 litegrann så verkar det vara det smartaste valet. Blir för jobbigt att hålla på med tangentbordet.

Ska se vart man kan hitta någon bra handkontroll efter att man beställt spelen.

Tack än en gång!

Jag tänkte nog köpa AC1-3 plus Brotherhood och Revelations då det är inte är så mycket pengar det handlar om! Black Flag kostar fortfarande en del pengar så det kan man köpa i höst när man klarat av de andra spelen!

Hoppas förövrigt också på att Banished kommer på nästa rea!
Citera
2014-06-21, 18:09
Medlem
Treants avatar
Ni borde verkligen köpa Payday 2. Jag och en polare har skaffat det och kommer lira ikväll, den som köper är välkommen att lira med oss
Citera
2014-06-21, 18:28
Medlem
Yamals avatar
Köpte Worms Revolution med level design för 3,74€, lär bli Skyrim Legendary Edition senare ikväll
Citera
2014-06-21, 18:47
Medlem
BootyLuvs avatar
Snacka om att teamen verkar vara ojämnt fördelade - Team Red och Team Purple fullkomligt krossar idag.

Var lite sugen på AC: Black Flag, tills jag fick reda på att jänkarna får det för $20 medan vi i Europa får betala motsvarande $34. Så jag skippade det, i protest mot att Europa tvingas betala mer

Tröstar mig med att Casual Simulations vann omröstningen så jag kan köpa Banished.
Citera
2014-06-21, 18:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Ni borde verkligen köpa Payday 2. Jag och en polare har skaffat det och kommer lira ikväll, den som köper är välkommen att lira med oss

Problemet med det är att Payday 1 var så djävla dåligt.

Så känns inte som man vill betala för den skiten igen.

Och nästa BF verkar ju bli Payday galore.
Citera
2014-06-21, 19:08
Medlem
Erkan22s avatar
Nu börjar det komma bra grejer på rea!

Nu ska jag nog införskaffa Banished och Skyrim Legendary Edition! Även Terraria och AoE 2 intresserar mig!
Citera
2014-06-21, 19:30
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Köpte Worms Revolution med level design för 3,74€, lär bli Skyrim Legendary Edition senare ikväll
Och där kom Skyrim ut för 10,19
Citera
2014-06-21, 19:41
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Med strax över 500 spel i mitt library trodde jag inte att det skulle bli så mycket till köp för min del, men hittills har jag ändå plockat på mig Far Cry Collection, Euro Truck Simulator 2 och nu senast Wasteland 2. Är dock rätt skeptisk till att köpa Early Access-spel, men jag litar på att inXile gör ett bra jobb med Wasteland. Kommer dock inte spela det alls förrän det är fullständigt släppt, vill inte förstöra upplevelsen.
Citera
2014-06-21, 19:48
Medlem
DuckTales: Remastered och Banished blev det. Skön nostalgi med ducktales, lirade den på NES när jag var liten förut.

Spelet har även stöd för handkontroll också.
Citera
2014-06-21, 19:54
Medlem
chessjamts avatar
Skulle ha väntat en och en halv dag innan jag köpte Skyrim. Omkring 70 spänn åt helvete

Nåja, jag kan leva med det. Efter att ha shoppat loss AC spelen nu (i stort sett alla förutom Black Flag) så känner jag mig ganska nöjd hittills. Kanske att man håller utkik för Europa Universalis 4 på någon dagens erbjudande, flash rea. Är den och någon av de här Total War spelen som jag känner mig sugen på nu, typ Shogun 2 eller Rome 2.
Citera
2014-06-21, 20:01
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
DuckTales: Remastered och Banished blev det. Skön nostalgi med ducktales, lirade den på NES när jag var liten förut.

Spelet har även stöd för handkontroll också.

Såg den också. Verkar vara ett skönt spel att lira. Tror dock jag passar på den. Hade man kunnat fått svenskt tal så hade jag kanske ändrat mig. Legendarisk dubb på den serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in