2014-05-27, 16:39
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
Det låter på dig som att bara han erkänner så är saken ur världen och han kan fortsätta med sitt liv som en helt normal medborgare om han vore under 18 eller 15.........Visst, han kanske inte skulle straffas särskilt hårt men i det här fallet skulle väl själva straffet vara hela hans sociala situation efteråt...Hur populär skulle han vara om han erkände detta även om han kanske är för ung för att dömas? Han skulle förmodligen få lov att fly för resten av sitt liv och knappast kunna leva normalt...

"Lättnaden" kommer nog således inte att vara enorm, skulle jag tro... "straffet" som han skulle dömas till formellt kommer nog inte vara något jämfört med den sociala utfrysningen han skulle få uppleva iallafall.

Givetvis kommer GMs liv aldrig kunna fungera helt optimalt. Skyddad identitet och en ny stad eller land löser delvis problemet.

Tror helt klart han har det värre nu med sin ständiga oro?

GM skulle ju dessutom kunna skriva en bok (massepojk medförfattare givetvis, 50/50 split som vanligt) och casha in hårt på denna.

2 fina år i Thailand kanske kan få GM att glömma sina tidigare vänner?

Dubbelmördare köper Trannybar i pattaya för sin egen hittelön.

Den storyn kan han säkert kränga till aftonhoran och få 25-50 k ytterligare för.

Jag inser nu att Gm är en potientiellt mycket potent intäktskälla för såväl honom som mig.

Stolt sponsor av Efterlyst: Massepojken.net, mäklar ditt erkännande!

Förövrigt tycker jag det är jävligt patetisk att företagen väljer att kalla sig stolt sponsor när dom sponsrar någon jävla skitserie typ spin City

Vad är det dom är så jävla stolta över?
Toktilt då..
Senast redigerad av massepojken 2014-05-27 kl. 17:03.
Citera
2014-05-27, 18:46
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Givetvis kommer GMs liv aldrig kunna fungera helt optimalt. Skyddad identitet och en ny stad eller land löser delvis problemet.
Nu får vi vidga vyerna lite. Vår GM är en van seglare sen barnsben och ligger sommaren lång i Egeiska havet bland sjörövare, pirater och pensionärer. Kleti och pleti på gator och torg i Svedala skiter han fullständigt i, då han inväntar de rätta vindarna som ska ta segelbåten till Söderhavet. En sväng om Danmarks stora härliga skärgård innan överfarten till Holland för rökat på vägen över Atlanten är självklart för honom och pengar har han som gräs redan
Senast redigerad av MossTrums 2014-05-27 kl. 18:49.
Citera
2014-05-27, 23:06
Medlem
Citat:
Om jag förstått saken rätt är GM i princip home free om han var under 18

Vad gäller mellan 15-18 enligt dig?

Vid ett sådant allvarligt brott som ett dubbelmord har jag svårt att tänka mig annat än att det blir ett antal år i fängelse om han var straffmyndig vid tillfället. Han får säkert straffrabatt, det blir inte livstid som det kan bli för en vuxen GM, men under fem år har jag mycket svårt att tänka mig. Han kan ju även dömas till rättspsykiatrisk vård om den bedömningen görs, och då skulle han ju faktiskt kunna bli inlåst för alltid även om han bara var 15 vid tillfället.
Citera
2014-06-03, 00:42
Medlem
MossTrumss avatar
Rubrik i kvällspressen: "En tioårig flicka har misshandlats i Linköping. Polisen misstänker hatbrott och söker nu en man i 20-30-årsåldern."

Platsen är bara några hundra meter från dubbelmordet. Inte otänkbart att dubbelmördaren är i farten igen efter tio år under en sten i skogen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18992497.ab
Citera
2014-06-03, 19:44
Medlem
Ja sättet att bete sig på är mycket konstigt och direkt avvikande. Åldern,hårfärgen, längden verkar ju stämma bra. Detta ser ju ut att vara en person som finns i det direkta närområdet oxo.. Möjligheten finns att det är samma person...riktigt längesen jag var inne på rasistspåret, men men. Vi måste försöka hitta ett motiv!!! någon i mohammeds närhet eller iaf av utländsk härkomst måste ha gjort något mot GM som är väldigt allvarligt iaf i GMs ögon...Någon som har en aning om vem denna snubben som gjorde detta igår är??
Citera
2014-06-03, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Ja sättet att bete sig på är mycket konstigt och direkt avvikande. Åldern,hårfärgen, längden verkar ju stämma bra. Detta ser ju ut att vara en person som finns i det direkta närområdet oxo.. Möjligheten finns att det är samma person...riktigt längesen jag var inne på rasistspåret, men men. Vi måste försöka hitta ett motiv!!! någon i mohammeds närhet eller iaf av utländsk härkomst måste ha gjort något mot GM som är väldigt allvarligt iaf i GMs ögon...Någon som har en aning om vem denna snubben som gjorde detta igår är??

Kanske är det du

Att ge sig på barn oavsett svartskalle eller ej så visar det att man inte vågar ge sig på någon som kan
Göra motstånd.

Fegt. Säkert en svag människa, klen, petit.
Citera
2014-06-10, 15:13
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Dom har ju namn på dig annars kan dom inte få tag i dig, så om dom har ett namn kan dom gå till PKU-banken/registret, dom behöver inte be dig komma till polisstationen och känna dig skyldig.
Om polisen i lugn och ro hade gått till PKU-banken, prickat av alla som dom redan kollat då dom har namn och sedan fortsatt, tillslut hade dom fått träff, ingen hade märkt någonting.

Mitt PKU-prov raderades för 5-6 år sen så där hade de inte hittat något... det hade väl dock bara höjt misstanken. :-D
Citera
2014-06-10, 18:13
Medlem
massepojkens avatar
Nytt spår!

Anna Lena var lärare och hade 2001-2004 ettårskurser i ämnet kreativ kommunikation.

Något av dessa år hade Anna Lena vår gärningsman som elev.

Det året han gick så var ett av huvudmålet att varje elev skulle skapa en egen reklamkampanj för ett Linköpingsföretag.

Vår gärningsman beslöt sig för att satsa på en kampanj för www.harrys.se klick: (Märsta)
Han tog uppgiften på allvar tillskillnad från de andra i klassen, och han vart besatt av att skapa något bra.

Han jobbade hårt om kom så småningom fram till en kampanj som skulle främja krogens business mellan lunchen och kväll "aka" after work.

Han kallade sin kampanj LEIF (Leave early its friday)

Kampanjen användes aldrig då trots att den låter jävligt bra, men sparades kanske "inhouse"

Intressant är att denna kampanj otroligt nog nu aktiverats av bla Harrys i Märsta! Förort Sthlm.

marsta@harrys.se /// kan vara en bra start om man vill forska i reklamkampanjen LEIFs uppkomst?
Hur kommer det sig att kampanjen dyker upp där?

Oklart för mig ännu om den drivs lokalt på denna Harrys eller om den ska rullas ut i hela landet.

Tror det finns 2 tänkbara motiv. Alternativ 2 är intressant då Mohammed och Anna Lena knyts ihop till varann av en ren slump.

Motiv 1. Inga konstigheter, Anna Lena var GMs lärare under 1 år och av någon anledning gick något i deras relation fel. Kan ju i princip vara vad som helst, men tillräckligt för att trigga i gång GMs bizzara ideer.

Med detta scenario var Anna Lena måltavla hela tiden och Mohammed störde GM då han väntade på sitt tilltänkta offer( Anna Lena)

Det första Anna Lena tänker på är det hon förknippar GM med, nämligen LEIF. Därför är det också det hon säger innan hon ska dö.

Motiv 2. (tror jag mer på)

När kampanjen LEIF är klar tar GM kontakt med Harrys i Linköping. Dom lär känna varann och GM får jobb på krogen som servitör eller diskare eller något annat i marginalen.

På Harrys lär GM känna vakterna.
Här blir det lite intressant.

Tidigare har en man åtalats för misshandel mot Ammouri i dennes dataaffär. Enligt rättegången så handlade det om en förstörd hårddisk.

Denna person eller personer i dennes närhet kan ev ha jobbat som vakt på Harrys i Linköping (tror mig ha läst detta någonstans, men innan jag finner källa är detta mina egna spekulationer).
Dessa personer är givetvis topsade och helt oskyldiga.

Men ev kan GM via sitt jobb ha kommit i kontakt med en krets av människor som hade ouppklarade affärer med fam Ammouri.

Kanske uppstod iden att hota Ammouris genom att skrämma något av barnen, Mohammed, men även systern kan ha varit målet?

Då det redan fanns en dokumenterad konflikt kunde ju inte en krets av (Anti Ammouri) agera själva direkt mot måltavlan.

Varför inte skicka en grön yngling som brinner av lust att vara till lags.

Allting gick jävligt snett och varningen blev till mord. Precis när han slaktat Mohammed så dyker det upp en kvinna. Till GMs förskräckelse så ser han att det är hans gamla lärare Anna Lena.

Han ser ingen annan utväg än att kniva även henne. Därför återvänder han för ytterligare hugg för att verkligen försäkra sig om att vittnet och läraren Anna Lena också helt säkert dör.

GM var troligtvis mellan 18-27 när morden begicks och nu gäller det bara att skaffa fram uppgifter vilka som tog denna kurs under dessa med Anna Lena som lärare.

Serverat på silverfat,,, men det är ju snart midsommar..

Eftersom polisen tyvärr snöat in på Ammouris så har dom slarvat med Anna Lenas liv och bakgrund.
Senast redigerad av massepojken 2014-06-10 kl. 18:55.
Citera
2014-06-10, 22:27
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Nytt spår!

Anna Lena var lärare och hade 2001-2004 ettårskurser i ämnet kreativ kommunikation.

Något av dessa år hade Anna Lena vår gärningsman som elev.

Det året han gick så var ett av huvudmålet att varje elev skulle skapa en egen reklamkampanj för ett Linköpingsföretag.

Vår gärningsman beslöt sig för att satsa på en kampanj för www.harrys.se klick: (Märsta)
Han tog uppgiften på allvar tillskillnad från de andra i klassen, och han vart besatt av att skapa något bra.

Han jobbade hårt om kom så småningom fram till en kampanj som skulle främja krogens business mellan lunchen och kväll "aka" after work.

Han kallade sin kampanj LEIF (Leave early its friday)

Kampanjen användes aldrig då trots att den låter jävligt bra, men sparades kanske "inhouse"

Intressant är att denna kampanj otroligt nog nu aktiverats av bla Harrys i Märsta! Förort Sthlm.

marsta@harrys.se /// kan vara en bra start om man vill forska i reklamkampanjen LEIFs uppkomst?
Hur kommer det sig att kampanjen dyker upp där?

Oklart för mig ännu om den drivs lokalt på denna Harrys eller om den ska rullas ut i hela landet.

Tror det finns 2 tänkbara motiv. Alternativ 2 är intressant då Mohammed och Anna Lena knyts ihop till varann av en ren slump.

Motiv 1. Inga konstigheter, Anna Lena var GMs lärare under 1 år och av någon anledning gick något i deras relation fel. Kan ju i princip vara vad som helst, men tillräckligt för att trigga i gång GMs bizzara ideer.

Med detta scenario var Anna Lena måltavla hela tiden och Mohammed störde GM då han väntade på sitt tilltänkta offer( Anna Lena)

Det första Anna Lena tänker på är det hon förknippar GM med, nämligen LEIF. Därför är det också det hon säger innan hon ska dö.

Motiv 2. (tror jag mer på)

När kampanjen LEIF är klar tar GM kontakt med Harrys i Linköping. Dom lär känna varann och GM får jobb på krogen som servitör eller diskare eller något annat i marginalen.

På Harrys lär GM känna vakterna.
Här blir det lite intressant.

Tidigare har en man åtalats för misshandel mot Ammouri i dennes dataaffär. Enligt rättegången så handlade det om en förstörd hårddisk.

Denna person eller personer i dennes närhet kan ev ha jobbat som vakt på Harrys i Linköping (tror mig ha läst detta någonstans, men innan jag finner källa är detta mina egna spekulationer).
Dessa personer är givetvis topsade och helt oskyldiga.

Men ev kan GM via sitt jobb ha kommit i kontakt med en krets av människor som hade ouppklarade affärer med fam Ammouri.

Kanske uppstod iden att hota Ammouris genom att skrämma något av barnen, Mohammed, men även systern kan ha varit målet?

Då det redan fanns en dokumenterad konflikt kunde ju inte en krets av (Anti Ammouri) agera själva direkt mot måltavlan.

Varför inte skicka en grön yngling som brinner av lust att vara till lags.

Allting gick jävligt snett och varningen blev till mord. Precis när han slaktat Mohammed så dyker det upp en kvinna. Till GMs förskräckelse så ser han att det är hans gamla lärare Anna Lena.

Han ser ingen annan utväg än att kniva även henne. Därför återvänder han för ytterligare hugg för att verkligen försäkra sig om att vittnet och läraren Anna Lena också helt säkert dör.

GM var troligtvis mellan 18-27 när morden begicks och nu gäller det bara att skaffa fram uppgifter vilka som tog denna kurs under dessa med Anna Lena som lärare.

Serverat på silverfat,,, men det är ju snart midsommar..

Eftersom polisen tyvärr snöat in på Ammouris så har dom slarvat med Anna Lenas liv och bakgrund.
Efter att gärningsmannen försvunnit från mordplatsen blir denne så förtvivlad över att ha huggit ihjäl sin älskade gamla lärare Anna-Lena. För att komma bort från sorgen, skulden och skammen går han till sjöss. Väl där arbetar han som däckssvabb och hopp-i-land-kalle under några år. I en hamn i Nordkorea stöter han på en turistande svensk. De börjar hinka nordkoreansk öl och som alla vet så är nordkoreansk öl mycket stark. De blir fulla. Väl i fyllan anförtror de sig åt varandra, vår mördare avslöjar sitt hemska dåd och mannen mitt emot honom ser ut att vara i chock. Han presenterar sig då som utredare på polisen i Linköping! De två männen hittar förståelse för varandra i ruset och polismannen svär på att aldrig lägga lagens långa slemmiga arm på vår ångerfyllde sjöman. Vår sjöfarande mördare fortsätter att segla de sju haven i några år till, han inser att han inte kan återvända till Sverige och tar därför värvning i Främlingslegionen. På kasernen har han tillgång till internet...... (fortsättning följer)
Citera
2014-06-11, 15:54
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis
Efter att gärningsmannen försvunnit från mordplatsen blir denne så förtvivlad över att ha huggit ihjäl sin älskade gamla lärare Anna-Lena. För att komma bort från sorgen, skulden och skammen går han till sjöss. Väl där arbetar han som däckssvabb och hopp-i-land-kalle under några år. I en hamn i Nordkorea stöter han på en turistande svensk. De börjar hinka nordkoreansk öl och som alla vet så är nordkoreansk öl mycket stark. De blir fulla. Väl i fyllan anförtror de sig åt varandra, vår mördare avslöjar sitt hemska dåd och mannen mitt emot honom ser ut att vara i chock. Han presenterar sig då som utredare på polisen i Linköping! De två männen hittar förståelse för varandra i ruset och polismannen svär på att aldrig lägga lagens långa slemmiga arm på vår ångerfyllde sjöman. Vår sjöfarande mördare fortsätter att segla de sju haven i några år till, han inser att han inte kan återvända till Sverige och tar därför värvning i Främlingslegionen. På kasernen har han tillgång till internet...... (fortsättning följer)

Härlig berättelse! Jag väntar med spänning på fortsättningen.
Citera
2014-06-11, 21:16
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis
Efter att gärningsmannen försvunnit från mordplatsen etc.--- tar (han) därför värvning i Främlingslegionen. På kasernen har han tillgång till internet...... (fortsättning följer)

På internet finner han att Dubbelmordet i Linköping engagerat många, alltför många. GM sätter nu igång att göra en lista på alla dem som han vill undanskaffa därför att de på internet engagerat sig i att ta fast honom. Inspirerad av de många skräckromaner han läst, frossar han i vilda fantasier om hur han skall gå till väga. På första plats på listan stod länge massepojken, men nu har LuxVeritatis seglat upp som klar listetta. Hans idéer om hur han skall gå tillväga med dessa i hans tycke - rövslickare av sanningen - skiljer sig från den krigföring han i praktiken utför för obskyra regeringar i Afrikas mörkaste djungler, men skulle kunna bli best sellers som skräckromaner.
Citera
2014-06-20, 21:30
Medlem
Massives avatar
Snillen på Flashback spekulerar
om ett olöst fall som berör
så att GM till tråden ejakulerar
där ordbajs förvandlas till smör

En är löjligt kåt på GW:s stålar
bjuder ut sig till allmän beskådan
Med grovmaskigt nät polisen trålar
någon har inte alla knivar i lådan