Nytt spår!
Anna Lena var lärare och hade 2001-2004 ettårskurser i ämnet kreativ kommunikation.
Något av dessa år hade Anna Lena vår gärningsman som elev.
Det året han gick så var ett av huvudmålet att varje elev skulle skapa en egen reklamkampanj för ett Linköpingsföretag.
Vår gärningsman beslöt sig för att satsa på en kampanj för
www.harrys.se klick: (Märsta)
Han tog uppgiften på allvar tillskillnad från de andra i klassen, och han vart besatt av att skapa något bra.
Han jobbade hårt om kom så småningom fram till en kampanj som skulle främja krogens business mellan lunchen och kväll "aka" after work.
Han kallade sin kampanj LEIF (Leave early its friday)
Kampanjen användes aldrig då trots att den låter jävligt bra, men sparades kanske "inhouse"
Intressant är att denna kampanj otroligt nog nu aktiverats av bla Harrys i Märsta! Förort Sthlm.
marsta@harrys.se /// kan vara en bra start om man vill forska i reklamkampanjen LEIFs uppkomst?
Hur kommer det sig att kampanjen dyker upp där?
Oklart för mig ännu om den drivs lokalt på denna Harrys eller om den ska rullas ut i hela landet.
Tror det finns 2 tänkbara motiv. Alternativ 2 är intressant då Mohammed och Anna Lena knyts ihop till varann av en ren slump.
Motiv 1. Inga konstigheter, Anna Lena var GMs lärare under 1 år och av någon anledning gick något i deras relation fel. Kan ju i princip vara vad som helst, men tillräckligt för att trigga i gång GMs bizzara ideer.
Med detta scenario var Anna Lena måltavla hela tiden och Mohammed störde GM då han väntade på sitt tilltänkta offer( Anna Lena)
Det första Anna Lena tänker på är det hon förknippar GM med, nämligen LEIF. Därför är det också det hon säger innan hon ska dö.
Motiv 2. (tror jag mer på)
När kampanjen LEIF är klar tar GM kontakt med Harrys i Linköping. Dom lär känna varann och GM får jobb på krogen som servitör eller diskare eller något annat i marginalen.
På Harrys lär GM känna vakterna.
Här blir det lite intressant.
Tidigare har en man åtalats för misshandel mot Ammouri i dennes dataaffär. Enligt rättegången så handlade det om en förstörd hårddisk.
Denna person eller personer i dennes närhet kan ev ha jobbat som vakt på Harrys i Linköping (tror mig ha läst detta någonstans, men innan jag finner källa är detta mina egna spekulationer).
Dessa personer är givetvis topsade och helt oskyldiga.
Men ev kan GM via sitt jobb ha kommit i kontakt med en krets av människor som hade ouppklarade affärer med fam Ammouri.
Kanske uppstod iden att hota Ammouris genom att skrämma något av barnen, Mohammed, men även systern kan ha varit målet?
Då det redan fanns en dokumenterad konflikt kunde ju inte en krets av (Anti Ammouri) agera själva direkt mot måltavlan.
Varför inte skicka en grön yngling som brinner av lust att vara till lags.
Allting gick jävligt snett och varningen blev till mord. Precis när han slaktat Mohammed så dyker det upp en kvinna. Till GMs förskräckelse så ser han att det är hans gamla lärare Anna Lena.
Han ser ingen annan utväg än att kniva även henne. Därför återvänder han för ytterligare hugg för att verkligen försäkra sig om att vittnet och läraren Anna Lena också helt säkert dör.
GM var troligtvis mellan 18-27 när morden begicks och nu gäller det bara att skaffa fram uppgifter vilka som tog denna kurs under dessa med Anna Lena som lärare.
Serverat på silverfat,,, men det är ju snart midsommar..
Eftersom polisen tyvärr snöat in på Ammouris så har dom slarvat med Anna Lenas liv och bakgrund.