2014-06-19, 22:13
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Jag har 1.4 m ele elite dps enligt diabloprogress, men riktig dps ungefär 150 m. Diabloprogress visar väldigt fel, sidan visar t.ex inte perma akkarat osv, och de som är top dps på diabloprogress är oftast dem som har lägre ''real dps'', då de har byggt för show-off och inte för att vara effektiva i själva spelet.
Det finns olika program för att kolla ''real dps'', om du är nyfiken : Turbohud, D3rockstars recount m.m.(använd dock på egen risk)
Vad tusan, jag trodde att TurboHUD skulle sluta uppdateras, nu blev jag glad!
Citera
2014-06-19, 22:15
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Vad tusan, jag trodde att TurboHUD skulle sluta uppdateras, nu blev jag glad!

då får man hålla tummarna att du blir bannad snart
Citera
2014-06-19, 22:23
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
då får man hålla tummarna att du blir bannad snart
Det får du absolut tycka om du vill, det är mitt bekymmer om det skulle bli så.
Citera
2014-06-19, 22:23
Medlem
Citat:
3e part program e big nono.
finns det inget legit sätt att visa ens skada ? eller "real dps" som du pratar om..
byggt för showoff? källa på de? aja skitsamma känns inte som denna diskussion leder nånstans förutom hörsägen..dina 150m tex.. men ok

Ja, folk som sätter på sig rare rings med chd/cc/ias istället för soj eller rorg samt inga set items, ingen cdr etc = show off dps = crap real dps.
Och nej du kan endast kolla din dps med third party, ingen har dock blivit bannad för det, inte ens när turbohud hade ''maphack''. http://oi60.tinypic.com/9h2h69.jpg
Blizzard lär dock införa något liknande snart tycker man.
Citera
2014-06-19, 22:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
kukmäteri??
wtf..

verkar va rätt skumt hela grejen.....

Saken med Diabloprogress är att folk vill ligga högt på listan, så de offrar allt för att finnas där.

Det gör den listan väldigt..opålitlig i min bok. Ja du har hög dps, men nyser en fluga på dig så dör du.

Sen, iom att den inte ser t.ex perma akarat osv så är den missvisande också.
Citera
2014-06-19, 22:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcorebobo
Spelar ingen roll om det är bristvara. Man sätter aldrig points i max wrath.

Har du inte perma akarat? Har du inte reapers wraps?

6sec downtime på Akarat och har reapers.

Men, behöver Wrath!
Citera
2014-06-19, 22:37
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ja, folk som sätter på sig rare rings med chd/cc/ias istället för soj eller rorg samt inga set items, ingen cdr etc = show off dps = crap real dps.
Och nej du kan endast kolla din dps med third party, ingen har dock blivit bannad för det, inte ens när turbohud hade ''maphack''. http://oi60.tinypic.com/9h2h69.jpg
Blizzard lär dock införa något liknande snart tycker man.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Saken med Diabloprogress är att folk vill ligga högt på listan, så de offrar allt för att finnas där.

Det gör den listan väldigt..opålitlig i min bok. Ja du har hög dps, men nyser en fluga på dig så dör du.

Sen, iom att den inte ser t.ex perma akarat osv så är den missvisande också.

haha hade ingen aning folk gjorde så för att va top i diabloprogress. låter rätt sjukt.
Citera
2014-06-19, 22:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
haha hade ingen aning folk gjorde så för att va top i diabloprogress. låter rätt sjukt.

Kallas Glasscannon, när du offrar allt för DPS, var massa GC builds ute förrut.

Dock, iom att det finns listor på "Vem har mest DPS", så kommer folk offra ALLT för att vara övers på den listan.

Du har folk som spelar i ett gear, men loggar ut och sätter på sig ett annat gear för att finnas på listan annars.

Visst, jag kollar diabloprogress själv, men inte för att jämföra mig mot någon annan, jag kollar för att jag är för lat för att räkna ut elemental själv.
Citera
2014-06-19, 23:02
Medlem
Hjälp mig förstå en sak... Försöker att farma keys till att få Hellfire ringen, men vad är det för några saker jag ska ha droppat från bossarna? Läst och läst men hamnar inne på sidospår konstant så nu hänger jag inte med alls istället..

Fått ett Heart Of Evil från Machine Of Evil så den verkar klar eller?
Kört Machine Of Gluttony ett par ggr nu men inte fått någon dropps där, kör visserligen på T2 men ändå..
Så vad är det jag ska leta efter för att kunna crafta ringen?

Edit: Eaz, tack för tipsen på Parra
Citera
2014-06-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Hjälp mig förstå en sak... Försöker att farma keys till att få Hellfire ringen, men vad är det för några saker jag ska ha droppat från bossarna? Läst och läst men hamnar inne på sidospår konstant så nu hänger jag inte med alls istället..

Fått ett Heart Of Evil från Machine Of Evil så den verkar klar eller?
Kört Machine Of Gluttony ett par ggr nu men inte fått någon dropps där, kör visserligen på T2 men ändå..
Så vad är det jag ska leta efter för att kunna crafta ringen?

Edit: Eaz, tack för tipsen på Parra

Har inte brytt mig om ringen i RoS eller 2.0, men tror att du ska ha alla nycklarna sen döda några bossar, vad du behöver för något står på receptet till ringen samt maskinen.
Citera
2014-06-19, 23:22
Medlem
Citat:
Har inte brytt mig om ringen i RoS eller 2.0, men tror att du ska ha alla nycklarna sen döda några bossar, vad du behöver för något står på receptet till ringen samt maskinen.

Så långt är jag helt klart med men vad droppar vart och vad är droppraten osv? Kul grej att göra nu när jag tröttnat lite på att bara köra bounty och rifts, ett litet avbrott så att säga
Citera
2014-06-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Så långt är jag helt klart med men vad droppar vart och vad är droppraten osv? Kul grej att göra nu när jag tröttnat lite på att bara köra bounty och rifts, ett litet avbrott så att säga

Fas 1 = Farma nycklar - Fields of misery a1, Dahlgur oasis a2, stonefort a3, a4 (?) (unik key warden)
Fas 2 = Crafta maskiner(med nycklarna), döda bossarna som droppar organ.
Fas 3 = Crafta ringen med organen.

Kan inte förklara tydligare, då jag inte gjort detta på länge och det kan också ha ändrats osv, du får testa dig fram, eller söka på internet

Bossarna som du dödar spawnar du i staden i ett hus brevid act ett's ''inn'', och om du dödar alla 3 i samma game så har du chans till att få alla tre olika organ som du behöver för att crafta ringen.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-06-19 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in