2014-06-19, 18:29
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Vad är meningen nu med goldfind på gear och från paragon lvls när cap ändå är på 300%?

den cap är borta sedan ett bra tag sedan. dessutom är det inte additivt längre.
har du 1500% GF och slänger på dig en Goldskin får du närmare 3000%.
(det är inte exakt heller, de e blizz, go figure)
Citera
2014-06-19, 18:30
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Ja om man springer in i general chatt och skriker ''boost'' kanske, men tänk på att det är hans första gång, det ska ta tid och han har mycket nytt kul att upptäcka.

nej verkligen inte. de hc char jag levlade i början tog det ca 1h/10 levels och där va ingen powerlevel eller boost eller gear eller gems inblandat. men skitsamma nu är detta OT.
Citera
2014-06-19, 18:40
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Togs inte gold find cap bort för ett tag sedan igen?

Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
den cap är borta sedan ett bra tag sedan. dessutom är det inte additivt längre.
har du 1500% GF och slänger på dig en Goldskin får du närmare 3000%.
(det är inte exakt heller, de e blizz, go figure)

Håller man på sin goldfind så står det att man max kan ha 300% men detta stämmer inte? Jag ligger på ca 1400%
Citera
2014-06-19, 19:18
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Håller man på sin goldfind så står det att man max kan ha 300% men detta stämmer inte? Jag ligger på ca 1400%

jag ligger på ca 4000% me mitt GF gear
nej det stämmer inte de tog bort de för ett tag sedan
Citera
2014-06-19, 20:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Fick precis en dubbledropp på Key Of Bones, trodde jag såg fel men tydligen inte.. Ofta den händer eller!?

Edit: Farmade på T2..

Edit 2: EaZ, hur la du dina Paragon till Crussen?

Såja, hemma från jobbet.

Nuvarande poäng, kanske inte optimalt, är ingen vidare theorycrafter, så lägger där jag tror jag behöver

Core
50 i Runspeed och 41 i Max Wrath - resonemang: Vill cleara snabbt och Wrath är just nu en bristvara.

Offense
50 i CDR, 13 i CC och 28 i CD - resonemang: CDR för perma akarat, sen lite mix and match mellan de två, borde även lägga i AS, men det får komma när det kommer.

Defense
50 i All Res och 41 i Life - resonemang: behöver all res och iom att jag har låg hp, så är det där jag behöver lägga just nu.

Utility
50 i Resource Cost Reduction och 41 i Area Dmg - resonemang: Som sagt, wrath är en bristvara, och alltid bra med lite area dmg.
Citera
2014-06-19, 20:33
Medlem
alienDNAs avatar
hur mkt elemental elite dmg har ni enligt Diabloprogress.com?
Jag är wizard och har bara 2.2 miljoner. Känns rätt surt.. hankar mig fram på t4 solo..
känns dock rätt konstigt att det bara är 2.2 miljoner DPS.. känns som jag gör minst 30 miljoner skada per sekund... vet inte hur dom räknar där
Citera
2014-06-19, 20:44
Medlem
Citat:
Jag är wizard och har bara 2.2 miljoner. Känns rätt surt.. hankar mig fram på t4 solo..
känns dock rätt konstigt att det bara är 2.2 miljoner DPS.. känns som jag gör minst 30 miljoner skada per sekund... vet inte hur dom räknar där

Jag har 1.4 m ele elite dps enligt diabloprogress, men riktig dps ungefär 150 m. Diabloprogress visar väldigt fel, sidan visar t.ex inte perma akkarat osv, och de som är top dps på diabloprogress är oftast dem som har lägre ''real dps'', då de har byggt för show-off och inte för att vara effektiva i själva spelet.
Det finns olika program för att kolla ''real dps'', om du är nyfiken : Turbohud, D3rockstars recount m.m.(använd dock på egen risk)
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-06-19 kl. 21:32.
Citera
2014-06-19, 20:59
Medlem
Citat:
Surt? Vem fan bryr sig om diabloprogress?
Wizard håller inte måttet enligt mig, otroligt gearberoende om man vill spela i högre Torments. Klarar mig så mycket bättre med en crusader med bara halva skadan..
Citera
2014-06-19, 21:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Min crus, 900k (1m elite) - ramlar igenom T5.
Min Barb, inte uppdaterad har mer dmg nu: 1.1M (1.4M elite)

Edit:
Skit i diabloprogress, den siten är bara för kukmäteri.

Edit2:

Jag ser hellre min crusaders blockchans och perma heals + perma akarat och armor. Det är det som gör att han kör T5 enkelt.
Citera
2014-06-19, 21:57
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Jag har 1.4 m ele elite dps enligt diabloprogress, men riktig dps ungefär 150 m. Diabloprogress visar väldigt fel, sidan visar t.ex inte perma akkarat osv, och de som är top dps på diabloprogress är oftast dem som har lägre ''real dps'', då de har byggt för show-off och inte för att vara effektiva i själva spelet.
Det finns olika program för att kolla ''real dps'', om du är nyfiken : Turbohud, D3rockstars recount m.m.(använd dock på egen risk)

3e part program e big nono.
finns det inget legit sätt att visa ens skada ? eller "real dps" som du pratar om..
byggt för showoff? källa på de? aja skitsamma känns inte som denna diskussion leder nånstans förutom hörsägen..dina 150m tex.. men ok

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Surt? Vem fan bryr sig om diabloprogress?
Wizard håller inte måttet enligt mig, otroligt gearberoende om man vill spela i högre Torments. Klarar mig så mycket bättre med en crusader med bara halva skadan..

ok grattis kul för dig
Citera
2014-06-19, 22:01
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Min crus, 900k (1m elite) - ramlar igenom T5.
Min Barb, inte uppdaterad har mer dmg nu: 1.1M (1.4M elite)

Edit:
Skit i diabloprogress, den siten är bara för kukmäteri.

Edit2:

Jag ser hellre min crusaders blockchans och perma heals + perma akarat och armor. Det är det som gör att han kör T5 enkelt.

kukmäteri??
wtf..

verkar va rätt skumt hela grejen.....
Citera
2014-06-19, 22:05
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Såja, hemma från jobbet.

Nuvarande poäng, kanske inte optimalt, är ingen vidare theorycrafter, så lägger där jag tror jag behöver

Core
50 i Runspeed och 41 i Max Wrath - resonemang: Vill cleara snabbt och Wrath är just nu en bristvara.

Spelar ingen roll om det är bristvara. Man sätter aldrig points i max wrath.

Har du inte perma akarat? Har du inte reapers wraps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in