Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-19, 22:10
Medlem
succubusans avatar
Alltså vart är det på väg?

En 24 årig kvinna mördar och styckar en 20 åring som hon är svartsjuk på?? Pojkvännen till 24 åringen och en annan kille hjälper till att gömma delarna...

Ser mycket fram emot att få läsa FUP.
Citera
2014-06-19, 22:14
Medlem
Detta har inte inte med fallet att göra men kikade lite på BOs FB-vänner och upptäckte då att hon är vän med https://www.facebook.com/#!/j*nna.alb*nsson.1?fref=ts (*=o.i). Hennes f.d. pojkvän var killen som var mordbrännaren i Töreboda: (FB) Mordbrand i Töreboda - 26åring gripen.
Senast redigerad av zzebra 2014-06-19 kl. 22:22.
Citera
2014-06-19, 22:16
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Så det det är hennes husdjur som ni tittat på, vet ni att de verkligen är hennes husdjur. På internet kan man bluffa hur mycket som helst. Dessutom kan man inte dra så stora växlar om hennes karaktär från hennes bloggning om husdjuren. Ordentligt liv kan vilken som helst mördare ha. Det är faktiskt ofta så att mördare är mer ordentliga än icke-mördare.

Jag tror inte vi diskuterar samma sak. Jag berättar att det förvånar mig att någon med så välmående djur kan brista ut i en sån här handling. Jag har inte försökt lägga fram någon "sanning". Men eftersom jag vet vilka karaktärsdrag som krävs för att hålla många djur i gott skick, så utgår jag från att MGM har någon slags kvalitet som människa. Att hon nu dessutom förvandlats till en bestialisk mördare måste betyda att det har slagit slint ordentligt.

Och DET är intressant ur ett psykologiskt perspektiv.
Citera
2014-06-19, 22:17
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ja, hon kan mycket väl vara en typisk socialt handikappad hästtjej som sedan unga sökt tröst hos djuren eftersom det bara är djuren som kan ge henne villkorslös kärlek. Kanske tar hon väl hand om sina djur. Innebär det att hon inte kan vara en mördare...

Vad får dig och dra slutsatsen att någon här skulle tro att hon inte är en mördare? Hur läser du egentligen?
Citera
2014-06-19, 22:31
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Jag berättar att det förvånar mig att någon med så välmående djur kan brista ut i en sån här handling.

Hitler var en stor djurvän också. Han tyckte mycket om sina hundar. Men det har ju ingen som helst betydelse för hans karaktär i övrigt.
Citera
2014-06-19, 22:33
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
På en bild som TT tagit del av från det avspärrade skogsområdet ser det ut som att kroppen är svårt sargad. Polisen i Örebro vill dock inte uttala sig i vilket skick den hittats.

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-gripen-for-mord-utanfor-kumla/

Någon som vet vad det är för bild som har läckts ut?
Citera
2014-06-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Detta har inte inte med fallet att göra men kikade lite på BOs FB-vänner och upptäckte då att hon är vän med https://www.facebook.com/#!/j*nna.alb*nsson.1?fref=ts (*=o.i). Hennes f.d. pojkvän var killen som var mordbrännaren i Töreboda: (FB) Mordbrand i Töreboda - 26åring gripen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ego-jag
Precis vad jag tycker också!
Men jag trodde man kollade det i undersökningarna av GM?
Tycker också att med tanke på hur GM är så borde GM:s flickvän som nämns i förundersökningen kollas på hur mkt hennes åsikter osv gentemot GM och hans liv hur det påverkat GM och hans senare handlingar.

Flickvännen till Törebodabrännaren är alltså kompis med MGM?

Eller hur menar du?
Citera
2014-06-19, 22:36
Medlem
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152247000223576&set=a.10150219775 508576.323112.711668575&type=1&theater
Citera
2014-06-19, 22:41
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Så det det är hennes husdjur som ni tittat på, vet ni att de verkligen är hennes husdjur. På internet kan man bluffa hur mycket som helst. Dessutom kan man inte dra så stora växlar om hennes karaktär från hennes bloggning om husdjuren. Ordentligt liv kan vilken som helst mördare ha. Det är faktiskt ofta så att mördare är mer ordentliga än icke-mördare.
Och nu vill jag väldigt gärna ha en källa på det påståendet.
Har man någon form av egen livserfarenhet kan man ofta bedöma av t.ex en blogg, huruvida en person är riktigt sansad i huvudet eller inte. Det som är intressant i det här fallet verkar vara just att man även som livserfaren person inte hade kunnat föreställa sig att denna tjej skulle kunna dräpa och sedan stycka.Angående husdjuren är det väl så, att empatibrist visar sig först i kontakten med djur, och avancerar sedan i kontakten med människor. Se exemplet med VB i Boden.
Citera
2014-06-19, 22:45
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Hitler var en stor djurvän också. Han tyckte mycket om sina hundar. Men det har ju ingen som helst betydelse för hans karaktär i övrigt.
Det tvivlar jag starkt på att Hitler gjorde på riktigt.
Citera
2014-06-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerbro
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152247000223576&set=a.10150219775 508576.323112.711668575&type=1&theater
Var står ljusen, på vilken plats?
Citera
2014-06-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Flickvännen till Törebodabrännaren är alltså kompis med MGM?

Eller hur menar du?

BO är FB-vän med J*onna Alb*nsson som var flickvän till mordbännaren i Töreboda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in