2014-06-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Hur trappar man bäst ner Imovane? Vill kunna sova utan i framtiden. Har tagit 7,5 mg nattligen sen februari.

Inte så lätt att trappa ner ja försökte länge men slutade med att man tog mer sen när man fick lite effekt av den . Hade både imovane och stilnoct men jag bad om lergigan som inte är beroendeframkallande eller något. Bad Apoteket ta bort dom sista uttagen av det andra sen kämpade ja länge ,blev många sömnlösa nätter och mådde skit på nätterna. Tog flera veckor att lära sig somna .Men det är värt det jag lovar stilnoct imovan mm är riktig skit man glömmer hur man ska somna och blir fast jävligt fort. En del kan verkligen behöva dom men under väldigt korta perioder. Lergigan ge det en chans du kommer må bättre efter ett tag
Citera
2014-06-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Klipp tvärt, du kommer sova dåligt i ett par nätter bara.
Det är inte som xanor att du kommer må skit i månader.

Håller med dig men man mår inte bra första veckan/ veckorna . Men att sluta rakt av är nog ett måste.
Citera
2014-06-19, 00:21
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Smartaste när man ska få rus på Z, är nog att inte dricka alkohol eller ta lyrica/benso sänker nog effekten enormt.
Sänker effekten? alkohol och z-analoger boostar ju varandra
Citera
2014-06-19, 00:39
Medlem
Barnflods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Klipp tvärt, du kommer sova dåligt i ett par nätter bara.
Det är inte som xanor att du kommer må skit i månader.

Jag är rädd för att typ aldrig kunna somna igen (och följaktligen bli galen). Känns så onödigt att jag började med dem - precis som yihaa skriver är det som att hjärnan glömt bort hur den ska stänga av på egen hand. Men ett par nätter låter ju överkomligt.
Citera
2014-06-19, 01:55
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Jag är rädd för att typ aldrig kunna somna igen (och följaktligen bli galen). Känns så onödigt att jag började med dem - precis som yihaa skriver är det som att hjärnan glömt bort hur den ska stänga av på egen hand. Men ett par nätter låter ju överkomligt.
Ett par nätter är det som gäller.
Jag har slutat tvärt ett par gånger och då är det de första två nätterna som är helt sömnlösa. Den tredje natten somnar du efter mycket om och men men vaknar sedan en gång i timmen resten av natten. Likaså fjärde och eventuellt femte natten. Sjätte natten somnar du något tidigare än de två föregående och du vaknar inte lika många gånger. Sedan fortsätter det i den riktningen och du lär dig sova "normalt" igen.
Citera
2014-06-19, 03:34
Medlem
Barnflods avatar
Det låter betryggande, att ljuset bara ligger några dagar bort. Men jag är ändå tacksam för att dessa läkemedel finns för akuta perioder. Förhoppningsvis kan de bli ännu bättre i framtiden (vad gäller biverkningsprofil och målmolekyler).
Citera
2014-06-19, 04:23
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Imovane är betydligt bättre för sömen enligt mitt tycke, direkt när smaken kommer då vet man
Håller helt och hållet med!
Citera
2014-06-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Håller helt och hållet med!

En fråga kvarstår, tog 20mg iförgår, tom mage tog väll 30 min, sen igår 10mg på tom mage fick definitivt en skönare effekt igår konstigt. Blir nog att hålla upp ett tag så man inte tar varje dag.
Citera
2014-06-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jo jo man kan vara helt borta på Imovane. Allt flyter med m.m.
Ja, man blir Zonkad, men man kan även bli helt väck på Zopiklon. Och sen efter det så blir man mongo, och efter det så vaknar man upp med att ha målat en tavla och har en kraftig öroninflammation.
Citera
2014-06-19, 21:35
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Ja, man blir Zonkad, men man kan även bli helt väck på Zopiklon. Och sen efter det så blir man mongo, och efter det så vaknar man upp med att ha målat en tavla och har en kraftig öroninflammation.

Zonkad är ett bra ord. De vanliga pillerknaprarna blir flöddrade istället.

Nu är jag Zonkad. Boostar ruset med Alkohol.

Citera
2014-06-19, 23:56
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Fick ett par stilnoct 10mg av en polare tidigare idag. Inga tidigare erfarenheter med benzo. Har även lite gräs hemma. Hur blir denna blandning? Behaglig eller spårar man totalt? Som jag läst man för med alkohol.
Citera
2014-06-20, 02:31
Bannlyst
sTilnoct sex

Någon mer som får sin sexlust ändrad till det mer perversa extrema hållet? Nu talar jag inte 20mg till natten utan 40mg +40mg+40mg =120mg per natt ca kanske mer ,så ordentligt missbruk av dessa små änglar.

Mår så skönt på dessa zolpidem ,men har så svårt att gå av dem ,bara diazepam som gäller i 2 veckors tid.
Men saknaden av euforin jag får av dem så återkommer jag alltid Och sen som sagt sex lusten är ju guld värd. Skönt att få känna sig så ohämmad som jag gör på stilnoct.

bara undra om någon mer upplevt detta ,mer än jag

må gott
Senast redigerad av BenzLife 2014-06-20 kl. 02:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in