2014-06-14, 18:00
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det är det. Förutom att de bästa plattorna är bland de absolut bästa i världen någonsin så är de som inte är bäst också extremt jävla bra. På rak och ganska onykter arm är Mgla det enda band som har hållit lika hög klass genom hela karriären och då har ju de långt ifrån släppt lika mycket.

Nu ska jag smälla i mig lite hembränt och lyssna på Dark Tribe. Debuten låter som ett jävla cp-kalleanka men tycker den duger ändå. Archaic Visions är naturligtvis mästerverket i diskografin och ni som inte hört det är det synd om.

NP: Dark Tribe - When fear turns into hate
Jag får ännu en gång tacka för att du tipsade om Dark Tribe. Archaic Visions är precis som du säger, mästerverket i diskografin. Det är nog ett av mina nya favoritalbum, så jävla klockrent är det.
Endless War har ett sånt jävla underbart tempo.
Citera
2014-06-16, 18:02
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Jag får ännu en gång tacka för att du tipsade om Dark Tribe. Archaic Visions är precis som du säger, mästerverket i diskografin. Det är nog ett av mina nya favoritalbum, så jävla klockrent är det.
Endless War har ett sånt jävla underbart tempo.

Även jag får stämma in och tacka för tipset, för så långt jag lyssnat låter det riktigt bra och på nåt vis ganska innovativt.
Silencer-sången stör mig lite grann ibland, men det har jag överseende med när musicerandet är av den här klassen.
Grymt bra tips!

np: Dark Tribe - Archaic Visions

btw.. föregångaren låter ju mer åt grindcore-hållet.. eller hörde jag med arslet?
Citera
2014-06-16, 19:55
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
btw.. föregångaren låter ju mer åt grindcore-hållet.. eller hörde jag med arslet?

Grindcore vet jag inte. Ganska sjuk platta som är en rejäl överkörning iaf. Industriellt kanske? Jag vet fan inte hur industriellt låter. Nåväl In Jeraspunta är iaf riktigt bra. Men tycker uppföljaren är bättre. Släppet innan, Geboren an den Ufern des Wahnsinns, är riktigt jävla konstig och man bör nog vara på ett konstigt humör för att uppskatta den. Helt okej ändå.

NP: Sale Freux - Subterraneus
Citera
2014-06-16, 21:33
Medlem
Efter att ha sett Triptykon för första gången (Copenhell) har jag spenderat de senaste två dagarna med att lyssna på Hellhammer, Celtic Frost och Triptykon. Inget nytt för trådens följare, men likväl bland det bästa man kan insupa!
Citera
2014-06-16, 22:43
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Grindcore vet jag inte. Ganska sjuk platta som är en rejäl överkörning iaf. Industriellt kanske? Jag vet fan inte hur industriellt låter. Nåväl In Jeraspunta är iaf riktigt bra. Men tycker uppföljaren är bättre. Släppet innan, Geboren an den Ufern des Wahnsinns, är riktigt jävla konstig och man bör nog vara på ett konstigt humör för att uppskatta den. Helt okej ändå.

NP: Sale Freux - Subterraneus

Blev fan inte klokare av ditt inlägg.
Jag tyckte det lät grindcore må jag säga. Inga fel. Men det var en jävla stiländring med tanke på hur "Archaic...." låter.

np: Paysage D'Hiver - Äther
Snö. Inget annat.
Citera
2014-06-17, 14:01
Medlem
Helt perfekt!

http://www.youtube.com/watch?v=XDhqjnZodFQ
Citera
2014-06-18, 15:25
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Helt perfekt!

http://www.youtube.com/watch?v=XDhqjnZodFQ

Kallar du det där för perfektion?
Var god, dö.

Här dricks det skamlösa mängder fanta och snusas general portion för fulla muggar, till tonerna av Summoning.
Har haft paus ifrån denna sortens lajv-metal rätt länge nu, men nu är det fan dags igen.

np: Summoning - Dol Guldur - Nightshade Forests
Vill minnas att jag höll denna platta som min favorit med bandet, och fortf är den lika jävla svinbra som jag minns den.
Citera
2014-06-18, 16:02
Medlem
Thornhills avatar
Shufflar i Winamp och detta börjar spelas...

https://www.youtube.com/watch?v=8pga5DDPeL0

Helt okej tillsammans med ett par kalla öl och Ettan lös under läppen.
Citera
2014-06-18, 18:33
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Vill minnas att jag höll denna platta som min favorit med bandet, och fortf är den lika jävla svinbra som jag minns den.[/quote]

Jag har spelat sönder Summonings verk känns det som. I över ett år har jag lyssnat nästan enbart på låten kor från Dol Guldur.

Vad tycker misantroperna här om det polska bandet Plaga?
Tycker det påminner om Mgla endel, sen har dom inkorporerat in fina heavy-metal solon lite varstans.
http://www.metal-archives.com/albums/Plaga/Magia_gwiezdnej_entropii/374115
Citera
2014-06-18, 20:30
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Kallar du det där för perfektion?
Var god, dö.

Här dricks det skamlösa mängder fanta och snusas general portion för fulla muggar, till tonerna av Summoning.
Har haft paus ifrån denna sortens lajv-metal rätt länge nu, men nu är det fan dags igen.

Vill minnas att jag höll denna platta som min favorit med bandet, och fortf är den lika jävla svinbra som jag minns den.
Dol Guldur är farligt nära 10/10! Otrolig jävla platta!
Citera
2014-06-18, 22:59
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
Dol Guldur är farligt nära 10/10! Otrolig jävla platta!

Likaså Minas Morgul och Nightshade Forests EPn. Utöver det har det fortf varit bra, men av klart sämre kvalitet.
Citera
2014-06-19, 01:50
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
Vad tycker misantroperna här om det polska bandet Plaga?
Tycker det påminner om Mgla endel, sen har dom inkorporerat in fina heavy-metal solon lite varstans.
http://www.metal-archives.com/albums/Plaga/Magia_gwiezdnej_entropii/374115

Plaga får man många high fives av härinne. Jag har väl bara hört den som kom ifjol men den är ju löjligt bra även om den inte når upp i Mgla-klass.

Har aldrig fastnat för Summoning vilket är rätt konstigt. Dömer ingen, iaf inte på ett negativt sätt, för att han diggar orcher och trolleri och grym episk fantasymusik men just Summoning har ännu inte slagit igenom här hemma. Varenda jävla gång jag försökt har jag av nån anledning lirat Stronghold. Dags att testa nåt annat kanske? Vad ska jag börja med för släpp av Summoning? Jag borde dyrka bandet och vill göra det.

Nån som hört nysläppta The Reflecting Void med Infestus förresten? Ganska fet BM även om den är lite väl polerad kanske.

NP: Infestus - Devouring Darkness
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in