2014-06-18, 16:46
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men du tvivlar inte på åklagarna? Då borde du också stryka bostaden som mordplats.

Tillägg: Om VB blev medvetslös av syrebrist, hur fick KJ ut henne utan att stycka först?
Vad sägs om att KJ fick en adrenalinkick.
Citera
2014-06-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Jag gjorde en jämförelse beträffande ditt sätt att resonera enbart. Din omvittnade lagrologik är lika framträdande i båda fallen. Du saknar förmåga att förstå vad andra skribenter menar och drar dina högst besynnerliga slutsatser så det står härliga till. Otaliga är de gånger som du inför öppen ridå ertappats med brallorna nere. Erkänna att du har fel? Aldrig Lagro med sin utsökta lagrologik. Medger dock att du har gett mig många goda skratt under tiden.
Det är en förutsättning Lagro att man har förmåga att kunna läsa och förstå hur tingsrätt och hovrätt har resonerat.
Jag förstår mycket väl vad andra skribenter skriver och menar, men jag respekterar dem även om jag inte alltid delar deras åsikt.
Du påstår att jag ertappats med brallorna nere, det är endast ditt påhitt, jag har haft samma linje sedan jag började skriva i den här tråden, vissa korrigeringar har väl gjorts, eftersom man växer i rollen. Jag förstår mycket väl domarna som tingsrätten och hovrätten kommit med och hur de resonerat.
Citera
2014-06-18, 17:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Här har du orsaken varför det inte gick att gå vidare i fallet för KJ i HD.
Vad gäller MA känner jag inte till varför han inte överklagade till Hovrätten, hans advokat uttalade att han orkade inte med en överklagan.
En sak kan jag påstå med säkerhet, han kan inte ha känt sig skyldig.

Som vanligt är du helt sanslös Lagro, vad åklagaren anser har inte ett dugg med vad KJ och hans advokat gör, TO försökte inte ens få till ett PT för han visste att det inte fanns en chans för ett sådant men det har inte ett djävla dugg med vad RÅ anser.
Citera
2014-06-18, 17:10
Medlem
Citat:
Jag grundar min bedömning på den sammantagna bilden som går att utläsa i fup och domar. Det är jag övertygad om att de som är av uppfattningen att Kristoffer Johansson är korrekt dömd också gör.
Jag vet inte hur du gör din bedöming men problemet är att om du anser att KJ är korrekt dömd, finns det inga bevis att han är skyldig till mordet på VB.
Mord är ett allvarligt brott och för att döma en person för mord skall det finnas säkra bevis mot den dömde, mot KJ finns ingenting, jag är mycket intresserad att du lägger fram det du anser är beviset mot KJ att han har mördat VB. Jag accepterar inte några hänvisningar, utan lägg fram kortfattad det som du anser är bevisen att han är gärningmannen.
Citera
2014-06-18, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som vanligt är du helt sanslös Lagro, vad åklagaren anser har inte ett dugg med vad KJ och hans advokat gör, TO försökte inte ens få till ett PT för han visste att det inte fanns en chans för ett sådant men det har inte ett djävla dugg med vad RÅ anser.
Bara att konstatera att TO drog en djup suck av lättnad över domen i Hovrätten. Likaså gjorde PA när han fick domen på 18 månader i Tingsrätten för griftefridsbrott för Mats Alm. Inte en chans att någon av dessa rutinerade advokater skulle driva något av fallen vidare med de domarna deras klienter erhöll.

Det är "intressant" att Peter Althin som företrädde Mats Alm i målet Linda Chen och Thomas Ohlsson i det här aktuella målet avrådde sina klienter till att överklaga eller i KJs fall begära prövningstillstånd.

Lagro ja ja Lagro.

I båda fallen hävdar du att Mats Alm och Kristoffer Johansson är dömda utan några som helst bevis. Kanske säger mer om din förmåga att förstå juridiken?
Senast redigerad av Zambora 2014-06-18 kl. 17:51. Anledning: text
Citera
2014-06-18, 17:30
Medlem
Citat:
Somaliska terrorister med machete och skåpbil utrustad med badkar. Jag tackar för underhållningen Lagro.
Jag har aldrig påstått att det är somaliska terrorister bakom mordet på VB.
Ser man till utförande av mordet med en mängd knivstick har gärningsmännen medvetet velat ha ett långt dödsförlopp, som inte är vanligt vid tidigare mord i landet, utan vanligen ser de till att offret avlider snabbt.
Det som också är ovanligt är avhuggna händer, som förekommer i andra länder men har väl aldrig skett i Sverige.
Jag anser kidnappningen och mordet har skett i en skåpbil, golvet i skåpbilen måste ha skyddats på något sätt, nu har någon skåpbil aldrig kunnat bindas till brottet därför blir det endast gissning hur golvet skyddats. Men mordet på VB var ett välorganiserat styckmord därför är jag övertygad att den biten har haft en lösning.
Det är klart att jag har en teori vad det är för personer som ligger bakom mordet på VB, men en sådan teori lämpar sig inte för print, utan det behåller jag för mig själv.
Citera
2014-06-18, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det jag framfört i inlägget är exakt vad de uttalar sig från HD vid en interjuv som är gjord av en tidning. Det är inte mina egna påhitt om du trodde det, men om du anser dig känna till saken bättre än de på HD får jag väl gratulera dig.
Citera
2014-06-18, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det jag framfört i inlägget är exakt vad de uttalar sig från HD vid en interjuv som är gjord av en tidning. Det är inte mina egna påhitt om du trodde det, men om du anser dig känna till saken bättre än de på HD får jag väl gratulera dig.

Det var inte det saken gällde, KJ försökte inte ens få till ett PT och det utav goda skäl, TO som är en erfaren rackare avrådde troligen bestämt KJ för att ens försöka, vad sen RÅ säger om deras sidas möjligheter att få till ett PT har som jag redan sagt inte ett djävla dugg med vad KJ tar sig för.
Citera
2014-06-18, 17:49
Bannlyst
Citat:
Det är klart att jag har en teori vad det är för personer som ligger bakom mordet på VB, men en sådan teori lämpar sig inte för print, utan det behåller jag för mig själv.
Då förstår jag inte varför du harvar här i tråden? Är det enbart för att som en papegoja rapa att Kristoffer Johansson är oskyldigt dömd? Exakt likadant gjorde du i tråden om mordet på Linda Chen. Enligt dig så var det helt omöjligt att Mats Alm bragt LC om livet.

Här är åtskilliga i tråden som har framlagt sina teorier och i samband med det pekat ut andra gärningsmän. Vad hindrar dig från att delge oss vem/vilka du anser har mördat och styckat VB?

Eller är det på det sättet att du är rädd att de Somaliska terroristerna ska bjuda dig på en åktur i en skåpbil sittandes i ett badkar?
Citera
2014-06-18, 17:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vad sägs om att KJ fick en adrenalinkick.
Att bära en död människa beskrivs som att bära en säck vatten. 50 kilo vatten nedför ett våningsplan, dessutom utan att bli sedd...
Citera
2014-06-18, 17:53
Medlem
Citat:
Bara att konstatera att TO drog en djup suck av lättnad över domen i Hovrätten. Likaså gjorde PA när han fick domen på 18 månader i Tingsrätten för griftefridsbrott för Mats Alm. Inte en chans att någon av dessa rutinerade advokater skulle driva något av fallen vidare med de domarna deras klienter erhöll.
Det är "intressant" att Peter Althin som företrädde Mats Alm i målet Linda Chen och Thomas Ohlsson i det här aktuella målet avrådde sina klienter till att överklaga.
Lagro ja ja Lagro.
I båda fallen hävdar du att Mats Alm och Kristoffer Johansson är dömda utan några som helst bevis. Kanske säger mer om din förmåga att förstå juridiken?
Jag vet exakt på vilka grunder MA och KJ blev dömda, det har inte med saken att göra, det är bevisfrågan som det gäller och det fanns inga bevis mot begånget brott i båda fallen.
Det finns ingen orsak att dra upp MA fallet i den här tråden därför den hör inte hemma här.
Citera
2014-06-18, 17:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag vet exakt på vilka grunder MA och KJ blev dömda, det har inte med saken att göra, det är bevisfrågan som det gäller och det fanns inga bevis mot begånget brott i båda fallen.
Det finns ingen orsak att dra upp MA fallet i den här tråden därför den hör inte hemma här.

Säg inte det, det finns ju likheten att båda offren var asiatiska kvinnor dessutom så fick ju gärningsmännen en avsevärd straffrabatt, M*ts *lm fick ju rena högvinsten med sin dom för griftefrid.

Kontentan av det hela är väl att om du nu måste mörda en kvinna se till att hon är asiat, då får du rabatt för ditt dåd.
Senast redigerad av Reimer 2014-06-18 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in