2014-06-18, 14:33
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
00.40 in i klippet.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article23431.ab

FUP
365

Så kan ni som tror på åklagare och hund släppa lägenheten nu?
Nej. Det går inte att utesluta.
Citera
2014-06-18, 14:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vilket är det du tvivlar på, hund eller åklagare?
Citera
2014-06-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Är det din fasta övertygelse att KJs lägenhet är utesluten som mordplats? Observera nu Lagro att jag enbart menar där VB togs av daga.
Det kan helt uteslutas, man måste se till helheten, VB hade ett långt dödsförlopp med knivstick, därför skulle det ha blivit spår och liklukt i bostaden som inte utredarna, teknikerna med hunden hade missat.
Sedan skall kroppen tas ut från bostaden, som inte en ensam person hade klarat av, sedan skall den transporteras och styckas och placeras på gömstället.
Det är endast att inse det skulle aldrig ha fungerat med KJ som gärningsmannen .
Det finns också en tidsaxel med vittnesuppgifter som gör att alltsammans faller samman.
Det finns ingen möjlighet att sätta in KJ i det här fallet som gärningsman, blir till en orimlighet.
Man kan väl inte för allt i världen komma med ett påstående att det är han som är mördaren och sedan finns ingenting som bevisar det.
Det här är ändå frågan om ett mord med mycket lång straffpåföljd.
Senast redigerad av Lagro 2014-06-18 kl. 15:06.
Citera
2014-06-18, 15:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det kan helt uteslutas, man måste se till helheten, VB hade ett långt dödsförlopp med knivstick, därför skulle det ha blivit spår och liklukt i bostaden som inte utredarna, teknikerna med hunden hade missat.
Sedan skall kroppen tas ut från bostaden, som inte en ensam person hade klarat av, sedan skall den transporteras och styckas och placeras på gömstället.
Det är endast att inse det skulle aldrig ha fungerat.
Det finns också en tidsaxel med vittnesuppgifter som gör att alltsammans faller samman.
Det finns ingen möjlighet att sätta in KJ i det här fallet som gärningsman, blir till en orimlighet.
Man kan väl inte för allt i världen komma med ett påstående att det är han som är mördaren och sedan finns ingenting som bevisar det.
Det här är ändå frågan om ett mord med mycket lång straffpåföljd.

Det finns inget som utesluter att förloppet kan ha inletts i lägenheten. Vatchareeya kan t ex ha hotats och knivskurits i lägenheten i sängen (förklaring till varför en säng ev. försvann). Därefter har Kristoffer lugnat ner sig och kanske hjälpt henne att lägga något slags förband (det skulle kunna förklara spår från Vatchareeya på tejprullen). Sen har han övertalat henne att låta honom köra henne hem. Detta kan ha skett förslagsvis runt kl 21. Då finns det gott om tid att hinna köra till en undanskymd plats någonstans och mörda henne, lämna kroppen där temporärt och åka till brodern (för att få ett tänkt alibi) och sen återvända senare på natten (eller ytterligare senare) för att transportera kroppen vidare. Styckning kan då ha skett utomhus för att kunna emballera kroppen vid transport i bilen.

Det finns t.o.m. utrymme för att VB kan ha gått iväg själv, men att han kört ikapp och plockat upp henne nånstans runt Lejonbacksvägen. Även om jag personligen inte tror det.

Jag säger inte att det gått till precis så här, men det är fullt möjliga och rimliga förlopp, så ditt prat om att det inte funnits tid för Kristoffer att hinna begå mordet är bara strunt. För övrigt underkänt av två domstolar också.
Citera
2014-06-18, 15:23
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Media i allmänhet och allt som skrivs på nätet ska tas med en stor skopa salt
Om det hade kunna uteslutas hade förmodligen även TO tyckt det var extremt viktigt att poängtera i rättegången. Var han extremt noga med att få fram det extra poängterat eller nämnde han det i förbifarten?
Tror du att han tyckte det går att utesluta. Vad säger polis? Kanske man ska ringa mediumet och se vad den har att säga. Kan inte direkt påstå att det är helt uteslutet i fup.
Allt och inget är och är inte möjligt i det här fallet. Tvivla, ja så länge det inte finns bevis för hur mordet gått till kan man tvivla på Allt och Alla, även Uno och dennes bakomliggande orsak till markering. En massa frolic som bonus?
Citera
2014-06-18, 15:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns inget som utesluter att förloppet kan ha inletts i lägenheten. Vatchareeya kan t ex ha hotats och knivskurits i lägenheten i sängen (förklaring till varför en säng ev. försvann). Därefter har Kristoffer lugnat ner sig och kanske hjälpt henne att lägga något slags förband (det skulle kunna förklara spår från Vatchareeya på tejprullen). Sen har han övertalat henne att låta honom köra henne hem. Detta kan ha skett förslagsvis runt kl 21. Då finns det gott om tid att hinna köra till en undanskymd plats någonstans och mörda henne, lämna kroppen där temporärt och åka till brodern (för att få ett tänkt alibi) och sen återvända senare på natten (eller ytterligare senare) för att transportera kroppen vidare. Styckning kan då ha skett utomhus för att kunna emballera kroppen vid transport i bilen.

Det finns t.o.m. utrymme för att VB kan ha gått iväg själv, men att han kört ikapp och plockat upp henne nånstans runt Lejonbacksvägen. Även om jag personligen inte tror det.

Jag säger inte att det gått till precis så här, men det är fullt möjliga och rimliga förlopp, så ditt prat om att det inte funnits tid för Kristoffer att hinna begå mordet är bara strunt. För övrigt underkänt av två domstolar också.
Och innan han dumpade kroppen åkte han hem och hämtade samma tejprulle och fäste några bitar i håret, och lade den sedan snyggt och prydligt där polisen hittade den på en gång.

Är det ditt rimliga förlopp?
Senast redigerad av Quarrel 2014-06-18 kl. 15:39.
Citera
2014-06-18, 15:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
00.40 in i klippet.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article23431.ab

FUP
365

Så kan ni som tror på åklagare och hund släppa lägenheten nu?
Media i allmänhet och allt som skrivs på nätet ska tas med en stor skopa salt
Om det hade kunna uteslutas hade förmodligen även TO tyckt det var extremt viktigt att poängtera i rättegången. Var han extremt noga med att få fram det extra poängterat eller nämnde han det i förbifarten?
Tror du att han tyckte det går att utesluta. Vad säger polis? Kanske man ska ringa mediumet och se vad den har att säga. Kan inte direkt påstå att det är helt uteslutet i fup.
Allt och inget är och är inte möjligt i det här fallet. Tvivla, ja så länge det inte finns bevis för hur mordet gått till kan man tvivla på Allt och Alla, även Uno och dennes bakomliggande orsak till markering. En massa frolic som bonus?
När media återger i film med ljud vad åklagarna säger behövs inget salt. Du tvivlar alltså på Uno. Ok, men åklagarna säger i videoklippet att bostaden är utesluten. Kan du utesluta den också?
Citera
2014-06-18, 15:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Som av en händelse lyssnade jag på förhöret från TR nyss och där säger KJ tydligt att hans enda förklaring är att blodet är planterat. Han misstänker särskilt MB. (Inspelning 2, ca. 01:52:00)

Kanske ändrar han sig senare, men här tror han uppenbarligen på plantering.

Tack

Lalajlaj har upprepat att KJ inte tror på plantering många gånger nu och jag tycker att hen borde uppge källan till detta påstående speciellt när hen kallar folk idioter.
Senast redigerad av Namibia1 2014-06-18 kl. 15:55.
Citera
2014-06-18, 15:55
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
När media återger i film med ljud vad åklagarna säger behövs inget salt. Du tvivlar alltså på Uno. Ok, men åklagarna säger i videoklippet att bostaden är utesluten. Kan du utesluta den också?
Självklart tvivlar jag på Uno. Hundar kan säkert ljuga de med om de får rätt motivation.
Men en sak. Om VB blev hjärndöd eller medvetslös av syrebrist, flyttad, sen dödad och styckad. Hade polis och hund hittat spår efter det?
Citera
2014-06-18, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Självklart tvivlar jag på Uno. Hundar kan säkert ljuga de med om de får rätt motivation.
Men en sak. Om VB blev hjärndöd eller medvetslös av syrebrist, flyttad, sen dödad och styckad. Hade polis och hund hittat spår efter det?
Men du tvivlar inte på åklagarna? Då borde du också stryka bostaden som mordplats.

Tillägg: Om VB blev medvetslös av syrebrist, hur fick KJ ut henne utan att stycka först?
Senast redigerad av Quarrel 2014-06-18 kl. 16:05.
Citera
2014-06-18, 16:06
Bannlyst
Citat:
Du återkommer upprepade gånger om Linda Chen fallet som har ingenting med det här fallet att göra. Jag är mycket insatt i det fallet och har inte gjort några tankevurpor med det, i Linda Chen fallet dömdes en person till långt fängelsestraff utan att det fanns några bevis mot honom för begånget brott.
Jag gjorde en jämförelse beträffande ditt sätt att resonera enbart. Din omvittnade lagrologik är lika framträdande i båda fallen. Du saknar förmåga att förstå vad andra skribenter menar och drar dina högst besynnerliga slutsatser så det står härliga till. Otaliga är de gånger som du inför öppen ridå ertappats med brallorna nere. Erkänna att du har fel? Aldrig Lagro med sin utsökta lagrologik. Medger dock att du har gett mig många goda skratt under tiden.
Citat:
I det här fallet om VB är KJ dömd till långt fängelsestraff utan att det fanns några bevis mot honom.
I bägge fallen fanns inte heller några kända brottsplatser, de sannolika brottsplatserna i båda fallen är i bilburet fordon och därför inga kända brottsplatser.
Det är en förutsättning Lagro att man har förmåga att kunna läsa och förstå hur tingsrätt och hovrätt har resonerat.
Kan du Lagro ge oss en rimlig förklaring till att varken Mats Alm eller nu Kristoffer Johansson inte överklagade?

Citat:
Eftersom du har hackat på mig vid upprepade tillfällen, borde du veta att det är till ingen nytta komma med nedsättanden omdömen mot mig, det är som att hugga i sten.
Ja eller att som hälla vatten på en gås.
Citat:
Om du anser att det fanns bevis mot KJ för begånget brott är det tacksamt om du lägger fram dem, mycket intressant att få en inblick i vad du anser är bevis.
Vid mord skall det finnas starka bevis därför det är långa fängelsestraff, därför skall gälla "utom all rimligt tvivel" .
Jag grundar min bedömning på den sammantagna bilden som går att utläsa i fup och domar. Det är jag övertygad om att de som är av uppfattningen att Kristoffer Johansson är korrekt dömd också gör.

Somaliska terrorister med machete och skåpbil utrustad med badkar. Jag tackar för underhållningen Lagro.
Citera
2014-06-18, 16:41
Medlem
Citat:
Riksåklagaren ifrågasätter domen från Hovrätten men överklagar inte.
Om HD skulle ta upp det här målet skulle de måste pröva allt i hela fallet som all bevisning m.m.
HD är en prejudikat instans som ger vägledning för framtiden, och där man skall pröva om igen hela målet lämpar sig inte i HD. Därför beslutade riksåklagaren att inte gå vidare i fallet.
KJ kan själv begära resning i HD och då blir det i såfall en ny rättegång vid Hovrätten i Umeå om han får resning, där det senast tog upp fallet. Men då får han bekosta själv fallet om han inte får rättshjälp.
Fallet var inget prejudikatfall och därför gick inte riksåklagaren vidare i fallet, det har ingenting att göra med att KJ var nöjd med domen som har påståtts, KJ var missnöjd med domen men det fanns ingenting att göra.
Här har du orsaken varför det inte gick att gå vidare i fallet för KJ i HD.
Vad gäller MA känner jag inte till varför han inte överklagade till Hovrätten, hans advokat uttalade att han orkade inte med en överklagan.
En sak kan jag påstå med säkerhet, han kan inte ha känt sig skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in