Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
KJ fick maxstraff för dråp minus 2 år för sina funktionsnedsättningar. Det finns brister i utredningen som bidrog till att man ändrade rubriceringen från mord till dråp.
Det var ett jävla tjat om detta.
Det torde inte ha "brustit" i själva utförandet av mordutredningen. Däremot lämnade
resultatdelen en del i övrigt att önska. Det är det som åsyftas med dessa "brister".
Här har vi en mördare som varit ganska duktig på att sopa igen spåren efter sig och
sitt dåd men ändå inte tillräckligt som bekant; han skulle kanske ha synat bagageutrymmet
i sin bil med ett stort jävla förstoringsglas så hade de där blodspåren utplånats och
han möjligen gått i land med sitt "perfekta mord" och man inte fått fast
Vatchareeyas baneman och kunnat få honom dömd.
Om nu en mördare som KJ gör sig av mordvapen och en massa annat som knyter honom till
gärningen och gör det på ett så bra sätt att det närmast går upp i rök - vilket kanske
gäller för åtminstone ryggsäck och duschdraperi

- så hur ska man kunna
begära av en aldrig så energisk och enveten polis att de ska kunna finna ut vart allt sånt
tog vägen? När gärningsmannen vägrar berätta nånting själv? När han förblir nekande
till skuld?
Det har trots allt uppnåtts tillräckligt bra resultat för att binda vederbörande vid sitt illdåd.
Hans skuld står klar bortom allt rimligt tvivel. Och det är gott så. Fast vissa fortsätter hysa sina tvivel.
Hade han haft nån ånger, nåt dåligt samvete, så borde han ha öppnat upp sig och erkänt.
Tydligen finns detta inte hos honom.
Tydligen är han helt iskall, likgiltig inför vad han gjorde med 20-åriga flickan med thailändsk
härkomst. Så lär han förbli troligen och det bådar inte gott för framtiden.
Snart är han nämligen ute igen...
edit: Att man ändrade rubricering från mord till dråp har du fått förklarat för dig av någon
annan tror jag.