2014-06-18, 16:41
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.de.Montalte
Jag har redan svarat på din fråga.

Dessutom är en undersökning hos läkaren PRIVAT, och INTE hos OFFENTLIGHETEN i en skola med BARN!

Har INGENTING med ÄMNET att göra! Och det vet du!

Nej, det har du inte. Porr visas inte heller i skolan för barn. Så varför drar du den parallellen?
Citera
2014-06-18, 16:43
Medlem
Citat:
Återigen jämför du nakenhet med könsorgan i full färd. Tidigare nämnde du även Poseidon i GBG.

Snacka om att medvetet försöka fördumma och förenkla diskussionen till din värderelativistiska fördel.

Könsorgan i full färd? Vad betyder det?

SD anser ju att den som målar en fitta i en skola ska fängslas. Men varför anser SD att det är bra att småbarn har avslutning i skolor där man ser penisar?
Citera
2014-06-18, 16:45
Medlem
Louise.de.Montaltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Det gör inte jag. Det är ditt påstående så varsågod och visa en trovärdig källa om du vill att någon ska ta dig eller ditt påstående på allvar.
Och du menar alltså att detta program om fisting används i sexualundervisningen? Belägg på det?

http://web.archive.org/web/20110226103215/http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/24/rfsu-j-nsar-vilseleder-om-sex

Nöjd?
Citera
2014-06-18, 16:47
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Gäller samma sak med "vita kränkta män", SD-politiker med flera?
Jag anser att en fittmålning inte har i en skola att göra och det spelar ingen roll om den är uppbyggd som ett mosaikverk med diverse färger.

Tror du på fullaste allvar att man hade kunnat komma undan med det samma om det var en penis? Tänk dig en stor kuk i praktstånd där man ser pung och kulor och sen färglägga det "fantasifullt".

Ärligt talat - det hade inte varit något snack om saken. Hade det dessutom varit en manlig konstnär hade han anklagats för pedofili/hebefili eftersom det rör sig om en skola.

Att alla "vita kränkta män"(vilket för övrigt inte är en term jag använder) inte kan svara för alla dito? Självklart kan de inte det.

Det hade blivit stor även över snoppar ja. Men nu frågade du mig och ja, det hade varit ett lika okej motiv. Synliggörandet av kroppar behövs.
Citera
2014-06-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved

SD anser ju att den som målar en fitta i en skola ska fängslas. Men varför anser SD att det är bra att småbarn har avslutning i skolor där man ser penisar?

Det är inte direkt penisar med vrålstånd. Annars skulle väl SD antagligen redan föreslagit att förbjuda all form av nakenhet.

Men för din argumentations skull, så är det faktumet inte intressant. Din agenda är att försöka förduma och förlöjliga frågan. Vilket är förståeligt, när man inte längre har några vettiga argument kvar.
Citera
2014-06-18, 16:49
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved

Full färd - närbilder, "in acton"-bilder, när könen används

Poängen så att du också kan förstå - Det är skillnad på att ha en staty där en kropp ligger i fokus och det råkar existera en penis på mannen och - en staty som föreställer en penis.
Citera
2014-06-18, 16:51
Medlem
Citat:
Det är inte direkt penisar med vrålstånd. Annars skulle väl SD antagligen redan föreslagit att förbjuda all form av nakenhet.

Men för din argumentations skull, så är det faktumet inte intressant. Din agenda är att försöka förduma och förlöjliga frågan. Vilket är förståeligt, när man inte längre har några vettiga argument kvar.

Så du är okej med naturtrogna målade penisar i kyrkor där småbarn har skolavslutning.

Men en konstnärlig bild där något eventuellt kan tolkas som en vagina eller en fröskida på hennes mage som symbol för fruktsamhet är direkt farligt. (Att du ser en fitta som har vrålstånd är ju bara något som sker i ditt huvud för att du har snuskiga tankar och sen skäms över det, det är ju beroende bara på dig och inget som någon annan kan ta ansvar för, det är ingen fitta som har vrålstånd)

Jag tycker att SD borde tänka över det här med naturtrogna penisar och småbarn i kyrkor jag.
Citera
2014-06-18, 16:52
Medlem
Citat:
Nej, det har du inte. Porr visas inte heller i skolan för barn. Så varför drar du den parallellen?

Porr ska inte visas, av exakt samma anledning till varför förargelseväckande beteende, är straffbart. Och även en fitta inte bör betraktas som lämplig konst inför andras barn i skolan.
Citera
2014-06-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Full färd - närbilder, "in acton"-bilder, när könen används

Poängen så att du också kan förstå - Det är skillnad på att ha en staty där en kropp ligger i fokus och det råkar existera en penis på mannen och - en staty som föreställer en penis.

Okej konst av mannens kropp så existerar det en penis på.

När det gäller konst av en kvinnas kropp så är det något annat. Jag förstår faktiskt inte vad du säger.
Citera
2014-06-18, 16:53
Medlem
Incendios avatar
Citat:
http://web.archive.org/web/20110226103215/http://www.newsmill.se/artikel/2011/02/24/rfsu-j-nsar-vilseleder-om-sex

Nöjd?

Nej. Bitte A kan knappast kallas en objektiv debattör och att en sexualundervisar missat den väldigt viktiga detaljen om att fisting kan vara väldigt farligt är beklagligt. Hur representerar det dock RFSUs arbete överlag och framförallt var ser vi att det är det som lärs ut i skolor? Eftersom det tydligen är den detaljen du finner så viktig.

Och faktumet ATT RFSU tar upp fisting är viktigt. Hur lätt är det inte för en ungdom att googla fram valfri porrfilm innehållande fisting och i sin enfald tro att det bara är att prova. Därför behövs utbildning även om det.
Citera
2014-06-18, 16:54
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Att alla "vita kränkta män"(vilket för övrigt inte är en term jag använder) inte kan svara för alla dito? Självklart kan de inte det.

Det hade blivit stor även över snoppar ja. Men nu frågade du mig och ja, det hade varit ett lika okej motiv. Synliggörandet av kroppar behövs.

Tro det eller ej men jag håller med dig. Kroppar behöver synas, både påklädda och nakna.

Men nu är det just närbilder på könsorgan som jag motsätter mig. Jag tror inte att vi får lättare att acceptera våra kön (om de faller ur "normen" i storlek och utseende) genom att måla upp "perfekta" könsorgan på en vägg.
Citera
2014-06-18, 16:55
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Porr ska inte visas, av exakt samma anledning till varför förargelseväckande beteende, är straffbart. Och även en fitta inte bör betraktas som lämplig konst inför andras barn i skolan.

Varför drar du då parallellerna till porr i skolor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in