2014-06-18, 16:56
Medlem
Louise.de.Montaltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Så du är okej med naturtrogna målade penisar i kyrkor där småbarn har skolavslutning.

Men en konstnärlig bild där något eventuellt kan tolkas som en vagina eller en fröskida på hennes mage som symbol för fruktsamhet är direkt farligt. (Att du ser en fitta som har vrålstånd är ju bara något som sker i ditt huvud för att du har snuskiga tankar och sen skäms över det, det är ju beroende bara på dig och inget som någon annan kan ta ansvar för, det är ingen fitta som har vrålstånd)

Jag tycker att SD borde tänka över det här med naturtrogna penisar och småbarn i kyrkor jag.

Ojojoj, vilken stackars liten sinnessjuk människa du är.

Vi pratar om penisar, därav nämner jag "vrålstånd". Så svänger du tillbaka till fittan. Jaja, fortsätt du att göra bort dig, och fördumma diskussionen. Det visar bara att du inte längre har några argument.

Kyrkan, och Poseidon är inte jämförbara med fittan, det är bara ditt patetiska och desperata försök till att fördumma och förlöjliga diskussionen.
Citera
2014-06-18, 16:58
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Okej konst av mannens kropp så existerar det en penis på.

När det gäller konst av en kvinnas kropp så är det något annat. Jag förstår faktiskt inte vad du säger.

Grejen med statyer är egentligen ett väldigt bra exempel. Poseidons snopp avbildas klart och tydligt på många statyer. Så som en snopp ser ut. Tittar man däremot på kvinnliga statyer eller konst så avbildas bara själva venusberget. Inga blygdläppar, vare sig inre eller yttre. Inte så som kvinnliga könsorgan ser ut.
Citera
2014-06-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Nej. Bitte A kan knappast kallas en objektiv debattör och att en sexualundervisar missat den väldigt viktiga detaljen om att fisting kan vara väldigt farligt är beklagligt. Hur representerar det dock RFSUs arbete överlag och framförallt var ser vi att det är det som lärs ut i skolor? Eftersom det tydligen är den detaljen du finner så viktig.

Och faktumet ATT RFSU tar upp fisting är viktigt. Hur lätt är det inte för en ungdom att googla fram valfri porrfilm innehållande fisting och i sin enfald tro att det bara är att prova. Därför behövs utbildning även om det.

Det här har du mycket rätt i. Det är ju av den här anledningen det är viktigt att sexualundervisningen tar upp många aspekter som har med sex att göra.

De i den här tråden verkar tro att det är första gången de här eleverna ser någon naket och att de aldrig har hört talas om sex.

Det är ju direkt farligt för barn att inte upplysas om vad allt de kan hitta på internet. Internet finns. Det är något man måste ta på allvar och se till att barn kan diskutera öppet vad de ser på internet. De här som fint vill sätta sina egna värderingar på hur deras barn har sex verkar ju inte fatta att de redan utsätts för ett bombardemang av sexuella aktiviteter av alla slag. Och jag tror inte att just de föräldrarna klarar av att tala om fisting eller hur man gör när man har analsex heller.

Den här tavlan visar upp vilken sexualskräck det finns hos vuxna människor vad gäller barns sexualitet.

Och det gagnar inget barn att vuxna är rädda och närapå hysteriska.
Citera
2014-06-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.de.Montalte
Ojojoj, vilken stackars liten sinnessjuk människa du är.

Vi pratar om penisar, därav nämner jag "vrålstånd". Så svänger du tillbaka till fittan. Jaja, fortsätt du att göra bort dig, och fördumma diskussionen. Det visar bara att du inte längre har några argument.

Kyrkan, och Poseidon är inte jämförbara med fittan, det är bara ditt patetiska och desperata försök till att fördumma och förlöjliga diskussionen.

Nej det är det inte. Det visar bara på att du har något emot fittor.

Penisar där barn vistas har du inget emot. Tydligen inte SD heller eftersom de uppmanar till att ha skolavslutningar i kyrkor.
Citera
2014-06-18, 16:59
Medlem
Citat:

När det gäller konst av en kvinnas kropp så är det något annat. Jag förstår faktiskt inte vad du säger.

Du är dum i huvudet, och är rädd för att förlora argumentationen. Det är det som är poängen här. Det är därför du inte vill förstå skillnaden.
Citera
2014-06-18, 17:02
Medlem
Citat:
Grejen med statyer är egentligen ett väldigt bra exempel. Poseidons snopp avbildas klart och tydligt på många statyer. Så som en snopp ser ut. Tittar man däremot på kvinnliga statyer eller konst så avbildas bara själva venusberget. Inga blygdläppar, vare sig inre eller yttre. Inte så som kvinnliga könsorgan ser ut.

Man kan tänka sig vilket ramaskri det hade varit om den här fittan inte hade sett ut som ett öga eller en ärtskida.

Om klitoris hade funnits med som en röd saftig knopp och mer exakt hur blygdläpparna vecklar ut sig.

En del verkar se det ändå och blir så upprörda att de nästan kissar på sig. Helt galet.
Citera
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tro det eller ej men jag håller med dig. Kroppar behöver synas, både påklädda och nakna.

Men nu är det just närbilder på könsorgan som jag motsätter mig. Jag tror inte att vi får lättare att acceptera våra kön (om de faller ur "normen" i storlek och utseende) genom att måla upp "perfekta" könsorgan på en vägg.

Jag ser inget perfekt i bilden direkt. Men bara det att se könsorgan, så som de ser ut tror jag är viktigt. För några år sedan läste jag en artikel om en undersökning där det visade sig att en stor procent av flickorna i tidiga tonåren inte visste hur deras eget könsorgan såg ut ens. Det finns förmedlas fortfarande väldigt mycket "skam" kring kön, det är väldigt synd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.de.Montalte
Du är dum i huvudet, och är rädd för att förlora argumentationen. Det är det som är poängen här. Det är därför du inte vill förstå skillnaden.

Ja du säger att det är okej att se naturtrogna penisar för barn i hela grundskolan men fittor där går gränsen. Nej jag förstår inte skillnaden.
Citera
2014-06-18, 17:04
Medlem
Citat:
Nej. Bitte A kan knappast kallas en objektiv debattör och att en sexualundervisar missat den väldigt viktiga detaljen om att fisting kan vara väldigt farligt är beklagligt. Hur representerar det dock RFSUs arbete överlag och framförallt var ser vi att det är det som lärs ut i skolor? Eftersom det tydligen är den detaljen du finner så viktig.

Och faktumet ATT RFSU tar upp fisting är viktigt. Hur lätt är det inte för en ungdom att googla fram valfri porrfilm innehållande fisting och i sin enfald tro att det bara är att prova. Därför behövs utbildning även om det.

SJÄLVKLART är du inte nöjd med länken!!! Hahahaha!

Vad skulle jag annars förvänta mig.

Trots, det så är det Bitte säger inte särskilt uppseendeväckande, då RFSU är ganska öppna med vad de sysslar med. Och det vet du. Du ville bara få en länk, för att försöka klanka ner på (i det här fallet) Bitte.

Ja, ungdomar har tillgång till internet porr. Det är fortfarande något som föräldrar ska bära ansvaret över, inte Staten eller några av dessa kraftigt subventionerade organ som RFSU.
Citera
2014-06-18, 17:04
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Antingen får du anstränga dig lite eller så ger jag med flera upp. Man ska inte behöva sänka sig till småbarnsnivå för att du ska förstå.

Med visst, vi provar.

Anser du att det finns någon skillnad i lämplighetsgrad gällande bilderna jag beskriver.

1. En naken man ligger avslappnat med slak penis
2. En naken kvinna ligger avslappnat med en slak vagina.
3. Närbild på en penis i stånd, med pungkulor och försats.
4. En närbild på en svullen vagina med tydligt slidsekret.

Finns det någon som är mer/mindre lämplig att måla på en skola?
Citera
2014-06-18, 17:08
Medlem
Citat:
Nej det är det inte. Det visar bara på att du har något emot fittor.

Penisar där barn vistas har du inget emot. Tydligen inte SD heller eftersom de uppmanar till att ha skolavslutningar i kyrkor.

Jag pratade precis om hur olämpligt det skulle vara med erigerade penisar. Samma gäller fittor som säras.

Återigen, och för SISTA GÅNGEN, det är inte jämförbart, med konst på en naken kvinna i Rom eller Poseidon i GBG eller nakenhet i kyrkan!
Citera
2014-06-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Antingen får du anstränga dig lite eller så ger jag med flera upp. Man ska inte behöva sänka sig till småbarnsnivå för att du ska förstå.

Med visst, vi provar.

Anser du att det finns någon skillnad i lämplighetsgrad gällande bilderna jag beskriver.

1. En naken man ligger avslappnat med slak penis
2. En naken kvinna ligger avslappnat med en slak vagina.
3. Närbild på en penis i stånd, med pungkulor och försats.
4. En närbild på en svullen vagina med tydligt slidsekret.

Finns det någon som är mer/mindre lämplig att måla på en skola?

Med en slak vagina?

Ett kön är ett kön och avbildar man penis och pung så kan man avbilda klitoris och blygdläppar. Varför skulle man inte kunna göra det?

Vad ligger det farliga i klitoris och inre blygdläppar menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in