2014-06-16, 13:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Sitter själv och farmar lite blå, kör DH + Multishot eller min Barb + WW på normal, tar ju inte många minuter att fylla upp på Act 1.. Där är ju packat med minions på i stort sett alla uppdrag och samtidigt får man ju lite caches på det, inte fel

Mjo, behöver ju ringen på min barb, fast samtidigt behöver jag setitems så vill helst köra T1 på den.
Citera
2014-06-16, 13:25
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nöter T5 med Crusadern tämligen enkelt nu, visst är vissa elite kombos som dödar mig en gång eller två + vissa rifts som har massa Sand Wasps, fyfan de där djävla getingarna, och ni som kommer ihåg vanilla vet att de var fan ännu värre då.

Getingarna i all ära men soul lashers i Act III eller Oppressors/Fallen Angels i Act IV var nog snäppet värre i vanilla :P
Citera
2014-06-16, 13:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
Getingarna i all ära men soul lashers i Act III eller Oppressors/Fallen Angels i Act IV var nog snäppet värre i vanilla :P

Kom aldrig förbi Belial pre första "nerfen" på Inferno, så upplevde aldrig dem
Citera
2014-06-16, 15:07
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Jag blir så jävla förbannad på skitspelet, varför ska jag behöva sitta i DAGAR om inte veckor för att ta mig från lvl 1 - 70 så kallat legit, dvs noll boosting involverat när jag sedan ska behöva lägga ut månader på att få en gubbe torment väntlig och kanske efter ett halvår kunna spela t6.

det tar max 2 dagar att levla legit till 70. Sen tar det ca 1 dag att göra den torment vänlig. 2-3 månader kanske för t6.

sen kan man ju undra varför du spelar ett spel du inte tycker e roligt, och du blir förbannad över
Känns rätt galet faktiskt
Senast redigerad av neurogen 2014-06-16 kl. 15:12.
Citera
2014-06-16, 15:12
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Kom aldrig förbi Belial pre första "nerfen" på Inferno, så upplevde aldrig dem

inte jag heller. Kunde inte ta mig förbi act 2. Dedär getingarna instadog man ju av hela tiden.
Citera
2014-06-16, 15:22
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
inte jag heller. Kunde inte ta mig förbi act 2. Dedär getingarna instadog man ju av hela tiden.

Getingarna hade man iaf en chans att undvika, i Act III så kom man runt ett hörn och bara BAM död av en soul lasher :P
Eller en off-screen charge i Act IV av en Oppressor var också skoj.

När man tänker efter så var Inferno riktigt djävla svårt, Izual-buggen där det spawnade 2st var rätt spännande :P
http://i.imgur.com/5tjzmqw.jpg
Citera
2014-06-16, 15:41
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
det tar max 2 dagar att levla legit till 70. Sen tar det ca 1 dag att göra den torment vänlig. 2-3 månader kanske för t6.

sen kan man ju undra varför du spelar ett spel du inte tycker e roligt, och du blir förbannad över
Känns rätt galet faktiskt

MEN VAD ÄR DET NI INTE FATTAR? JAG HATAR ATT LEVLA, DET ÄR SKITROLIGT NÄR MAN VÄL ÄR LEVEL 70.

Levla legit på två dagar finns inte i min bok då jag inte kan, vill eller har tid att sitta 2 dagar i sträck och spela i så många timmar.
Citera
2014-06-16, 16:38
Medlem
Citat:
MEN VAD ÄR DET NI INTE FATTAR? JAG HATAR ATT LEVLA, DET ÄR SKITROLIGT NÄR MAN VÄL ÄR LEVEL 70.

Levla legit på två dagar finns inte i min bok då jag inte kan, vill eller har tid att sitta 2 dagar i sträck och spela i så många timmar.

Fast när du levlat till 70 så kommer du med andra ord att nöta som fasen? Med tanke på att du inte har tid att sitta och levla till 70, hur har du tid att spela när du är level 70?
Citera
2014-06-16, 16:40
Medlem
Citat:
Mjo, behöver ju ringen på min barb, fast samtidigt behöver jag setitems så vill helst köra T1 på den.

Kör en boost på en char du inte kommer bry dig om då så är det ju bara att klampa på och farma, act 2 ger ju också en hel del med minionpacks på sina ställen om det är ringen du är orolig för att droppa på en sämre char
Citera
2014-06-16, 16:40
Medlem
fgnms avatar
Haha vad var inte helt brutalt i vanilla efter act 1 inferno? Men håller med soul RIPPERS var nog fan det värsta, daskad av en 14 meter tunga och vips var man död.

Lol på dig som inte tycker det är kul att levla, varför spela RPGs överhuvudtaget? Har alla klasser på 70 som jag levlat SOLO, dvs. ingen boost, på en massa olika sätt. Rift it Forward, -lvl req items + hög torment osv osv. Hade jag levlat idag hade jag definitivt pumpat massa bounties och stackat upp med rift keys, sen bara kört på rift it forward. Borde nog inte ta så lång tid. Kräver iofs att man spelat igenom campainen och låst upp adventure mode.
Senast redigerad av fgnm 2014-06-16 kl. 16:43.
Citera
2014-06-16, 16:45
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:

Men vadå ska Blizzard tuna sitt spel efter dina behov eller varför sitter du här och gapar?

Spel tunas ju redan efter din attityd, alla ska kunna ha allting och det ska gå relativt fort. Det finns knappt någon progression känsla kvar i spel som D3 eftersom det ska just gå så fort för allt och alla.

Visst jag förstår dig att du inte gillar att lvla och gräset är grönare på 70. Men hela grejjen med diablo är ju att det är en grind, att du ska komma dit du vill genom att spela, få bättre saker och utveckla din karaktär. Spelet blir helt värdelöst som det är nu när man tar 70 (PÅ EN DAG "LEGIT") och kan springa t3 på hc efter 3-4 dagar.

Och det är ju enbart för att folk som du skriker att det är helt ORIMLIGT att man måste lägga ner tid på spelet för att få en bra gubbe?

Och sist men inte minst varför inte bara fixa lite boost om du nu tycker det är så jävla jobbigt att levla så slipper du ju sitta på FB och gnälla om att du inte vill spela fast du vill spela och livet är så jobbigt för dig just nu.
Citera
2014-06-16, 16:45
Medlem
Out-of-Steps avatar
Vanilla var riktigt skoj . Dog riktigt jävla många gånger på Diablo i Inferno innan nerfen. Soul Lashers och annat var också fruktansvärt, speciellt när de var rare packs eller champions. Fyfan... minns när man var nere vid lardern - kunde dö 100tals gånger innan man ens dödat en elite :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in