2014-06-06, 17:13
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Vet inte d, finns skert p forum med inbjudan och kortvariga shoppar som r igng i ett par veckor. har inte sett det p vanliga shoppar, bara p flugsvamp och folk som tagit hem det via det.

ngra spekulerar i om det verkligen r brotizolam eller ngon annan, men sna misstankar frekommer jmt. vore kul med fler rapporter s gissningarna byts ut till vetskap. eller en analys men d gr vi miste om en sn trd dr alla skriker men inget vet.

Har ni som tycker att ngot saknas i brotizolam provat att kombinera med ngra andra benso eller vr droger frutom imovane eller xanor? Gr den att "fullnda" med en boost frn liknande droger som verkar lite annorlunda p gaba-systemet, t.ex binder till fler gaba a-underreceptorer som inte brotizolam gr. Eller gifter den sig med en helt annan sorts substans, frslag?

r den fantastisk tillsammans med eter eller kloroform? GHB, BDO, Butangas, kloralhydrat, Lyrica, Mellanl, melatonin, opiumdroppar, 5-htp, zenbev, hesperidin?
Vad r din favorit-synk med brotizolam helt enkelt, skms inte fr att avslja om det skulle vara magnesium eller diklazepam.

Trkiga mediciner som neuroleptika, theralen, mirtazapin etc, antihistaminer, aerius r jag inte intresserad av historier om, har vldigt sllan haft nytta av dem och vill lmna samtliga bakom mig i livet. Det finns mnga trdar redan.

r fr vrigt imponerad av hur moderatorererna skter jobbet med att sl ihop trdar, fattar ni vilken kick den dagen nr varje rusmedel huvudsakligen avhandlas i en flashback-diskussion.

Jag har testat nstintill alla kombinationer med dessa..
Flunisar - ikto - imovane - lyrica... (men lyrica vet jag att den kan ge korstolerans till alla benzo i upp till 7 dagar eller mer.)

Korstolerans s det str hrliga till till alla dessa.. Blev inte ens flddrad av ett gng med ikto eller flunisar.

Har haft 5st som testat varav alla r benzo-heads.. 3 gillade det och 2 fick (varav jag) inte fick ngon srskilld effekt alls.
Lite muskelavslappning, inte mer n det. Utav oss tv dvs.
Citera
2014-06-11, 05:03
Medlem
Hade svrt att sova igr och tog 0.25mg, aldrig provat brotizolam tidigare och r inte srskilt bevandrad inom benso. Hur som helst s tnkte jag att "det dr var vl inget" och fortsatte kolla p min film. Tvrslocknade en stund senare, antar jag.

Vaknade pltsligt p kvllen dagen efter och fattade ingenting. Hade d sovit ver 15h utan att vakna en enda gng, blev helt paj nr jag insg att hela dagen passerat

Funkade grymt bra p mig iaf! Kan inte pst att jag hade ngra biverkningar heller som jag brukar kunna f p alprazolam eller klonazepam t.ex..
Citera
2014-06-12, 12:43
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Slngde i mig en sdan hr p 0.25mg igr efter att jag tagit 1mg Xanor. Fy fan vad hrlig den var. Jag brukar inte uppskatta benso fr sig sjlv, utan tar det bara av medicinska skl (somna, lindra ngest, osv) eller fr att boosta ngot annat, men den hr var riktigt skn. Blev rejlt skn i kroppen, allt brjade snurrade, jag fick mysiga hallisar som p z-analoger fast utan att jag skevade ur totalt som man kan gra p dessa (jag var medveten om att det var hallisar hela vgen igenom), och jag knde faktiskt riktig *eufori*, vilket jag aldrig gr p benso.

Tog den fr att sova, och visst fan sov jag. Lg i sngen och lekte med mobilen, och vips s hade jag somnat innan jag visste om det.
Citera
2014-06-15, 15:00
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
som p z-analoger
r det ngon mer som upplever att den knns som z-analoger? I sdana fall r den inget fr mig. Jag r ute efter muskelavslappning.
Citera
2014-06-15, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
r det ngon mer som upplever att den knns som z-analoger? I sdana fall r den inget fr mig. Jag r ute efter muskelavslappning.
Nej, lngt ifrn. Den knns i stort stt identisk med Triazolam, fast med ngot lngre verkanstid.

- Slr p vldigt hrt, hrdare n Alprazolam.
- Ingen muskelrelax att tala om.
- 3-5 timmars verkanstid.
- Hyfsat bra ngestdmpande effekt.
- Bra smnmedel.
Citera
2014-06-16, 09:18
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nej, lngt ifrn. Den knns i stort stt identisk med Triazolam, fast med ngot lngre verkanstid.

- Slr p vldigt hrt, hrdare n Alprazolam.
- Ingen muskelrelax att tala om.
- 3-5 timmars verkanstid.
- Hyfsat bra ngestdmpande effekt.
- Bra smnmedel.
Okej tack fr ditt utfrliga svar. Det r frvirrande nr andra skriver att den r muskelavslappnande. Bra, nu vet jag i varje fall!
Citera
2014-06-16, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Okej tack fr ditt utfrliga svar. Det r frvirrande nr andra skriver att den r muskelavslappnande. Bra, nu vet jag i varje fall!

Vissa kanske fr muskelavslappning av den? r bra sugen p att prova den sjlv men det har inte blivit av.
Citera
2014-06-19, 16:46
Medlem
Har hunnit g igenom ca 65st x 0.25mg under ngra veckor. Mina doseringar har legat mellan 0.25 och 1.25mg.

Kan sga att jag tycker om den som smnmedel. Funkar toppen. Blir inte euforisk, vilket fr min del bara r bra, av den och skulle sjlv inte jmfra den med z-analoger. Jag har inte tagit triazolam p tio r s drfr r det svrt fr mig att jmfra. Men, ur minnet vill jag pst att de knns rtt olika. Tycker att brotizolam slr p lngsammare och med mindre eufori samt sitter i lngre. Jag sover vldigt djupt p den.

Natten mot idag somnade jag utan substansstd s den verkar inte ha srskilt snabb toleransutveckling.

Rekommenderar verkligen brotizolam som smntablett, kan ocks rekommendera frsljaren. Det finns bara en om jag inte tar fel.
Citera
2014-06-19, 18:53
Medlem
Insg just att jag inte skrivit ngot om sjlva effekten. P tom mage kommer effekten p ca 30 minuter. Upplever stark, behaglig trtthet och ser dubbelt. Mste allts blunda med ett ga om jag ska kunna lsa p min ipad. De flesta som kkat benso vet nog hur jag menar. Lttare minnesfrlust vid doser kring 0.5mg och uppt. Inte jmfrbar med zolpidem vad gller minnesfrlust (eller tokigheter fr den delen) vilket r bra.

Kan inte riktigt uttala mig om min bensotolerans. Har avslutat lyrica med lngsam nedtrappning fr ngra veckor sedan. Inte anvnt benso i strre utstrckning sedan 2005. Har inte tagit stora doser av ngon benso sedan 2001-02. Lg d som mest p 250 - 500mg diazepam eller runt 20mg flunitrazepam per dygn periodvis. ven om det nu r lngesedan vet jag inte om det har ngon pverkan i nulget. Jag tycker att min bensotolerans br vara lg, men jag tror att jag snabbt kan bygga upp den igen.
Senast redigerad av Kapten Haddock 2014-06-19 kl. 18:57.
Citera
2014-06-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Haddock
Insg just att jag inte skrivit ngot om sjlva effekten. P tom mage kommer effekten p ca 30 minuter. Upplever stark, behaglig trtthet och ser dubbelt. Mste allts blunda med ett ga om jag ska kunna lsa p min ipad. De flesta som kkat benso vet nog hur jag menar. Lttare minnesfrlust vid doser kring 0.5mg och uppt. Inte jmfrbar med zolpidem vad gller minnesfrlust (eller tokigheter fr den delen) vilket r bra.

Kan inte riktigt uttala mig om min bensotolerans. Har avslutat lyrica med lngsam nedtrappning fr ngra veckor sedan. Inte anvnt benso i strre utstrckning sedan 2005. Har inte tagit stora doser av ngon benso sedan 2001-02. Lg d som mest p 250 - 500mg diazepam eller runt 20mg flunitrazepam per dygn periodvis. ven om det nu r lngesedan vet jag inte om det har ngon pverkan i nulget. Jag tycker att min bensotolerans br vara lg, men jag tror att jag snabbt kan bygga upp den igen.

Visst r de hrliga, men tycker mig att halveringstiden borde vara lngre n vad som sgs.
Kkade 1 om dagen i 3 veckor tills i sndags, sedan slutade jag tvrt.
Upplevde ingen som helst abs de frsta 3 dagarna, men sedan i dag s knner jag att de klassiska abstinenssymptomen brjar komma.

Tycker att det r mrkligt eftersom mina xanoravtndingar (lngre halveringstid n broti) brukar komma efter c:a en och en halv dag.
Det hr liknar mer att kliva av iktro, dr avtndingen brukar komma smygande efter 4-5 dagar.

S, r det brotizolam, eller vem vet, kanske ngot helt annat med en lng halveringstid?
Citera
2014-06-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFolköl
Visst r de hrliga, men tycker mig att halveringstiden borde vara lngre n vad som sgs.
Kkade 1 om dagen i 3 veckor tills i sndags, sedan slutade jag tvrt.
Upplevde ingen som helst abs de frsta 3 dagarna, men sedan i dag s knner jag att de klassiska abstinenssymptomen brjar komma.

Tycker att det r mrkligt eftersom mina xanoravtndingar (lngre halveringstid n broti) brukar komma efter c:a en och en halv dag.
Det hr liknar mer att kliva av iktro, dr avtndingen brukar komma smygande efter 4-5 dagar.

S, r det brotizolam, eller vem vet, kanske ngot helt annat med en lng halveringstid?

Hller med dig. Halveringstiden verkar vara lngre n den info jag hittat om brotizolam. ven vid sm doser har jag upplevt dagenefter-effekt. Vilket jag inte borde med tanke p den relativt snabba halveringstiden. Avtndningen p xanor brukar vara snabb och brutal till skillnad mot dia- och klonazepam.

Men vad tycker du om effekten, pminner den om klonazepam? Tycker inte det sjlv. Brukade bli mer bng och f minnesluckor p k-zepam. Effekten pminner inte heller om diazepam. Smaken r speciell och pminner inte om ngon benso jag testat frrut.

Vilka utsttningssymtom har du upplevt? Har varit vldigt darrhnt idag, men inte mtt direkt dligt.
Senast redigerad av Kapten Haddock 2014-06-19 kl. 20:28.
Citera
2014-06-20, 08:40
Medlem
Har kombinerat brotizolam med fljande:

Oxykodon 20-25mg
Oxykodon 20-25mg + kodein 120-210 mg
Alkohol

Inte direkt kombo frutom med alkohol. Gav d framfrallt kad yrsel/obalans. Men inga konsigheter. Opiaterna har jag tagit p morgonen med dagenefter-effekt. Potentierar med kraftigt kad nodd/sedering. Riktigt njutbart.

Just det, alprazolam 1mg. Igen strre skillnad. Elvanse 70 mg hver eventuell trtthet dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in