2014-06-13, 16:32
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Varför är det ingen som saboterar deras läger?
Skär sönder slå sönder, elda upp?

Ingen action, bara snack.
Eftersom de flesta inte vill göra sig skyldiga till skadegörelse eller mordbrand,dessutom är det svårt att klaga på hur de zigenaska invadörerna uppför illegala bosättningar när man själv begår grövre brott.
Vi har det moraliska och juridiska övertaget och bör i största möjliga utsträckning behålla det.
Senast redigerad av rojas 2014-06-13 kl. 16:37.
2014-06-13, 16:44
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

Vandalism och mordbrand är väl det absolut sämsta sättet att bli av med dem. Dokumentera istället.
2014-06-13, 17:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jävla idioter som förespråkar våld.

Dessa människor är en utsatt grupp som handlar rationellt i deras värld. Det är inte de romska tiggarna som individer som skall bekämpas utan systemet som gör att de tillåts bryta mot en massa lagar utan att myndigheterna vågar bry sig.

Att dokumentera förödelsen och pressa myndigheterna är det bästa.

Lösningen för romerna själva är givetvis att deras kultur förändras och att de blir en del av samhället istället för att leva en parasiterande livsstil. Detta kommer dock att ta mycket lång tid.
2014-06-13, 18:47
Medlem
EuropaForEuropeers avatar
hurt-åke, dom ska inte vara i Sverige överhuvudtaget, dessa parasiter ska åka tillbaka till sitt Rumänien eller så kan dom få bo hemma hos alla pk-svin i vårt land.
2014-06-13, 21:56
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuropaForEuropeer
hurt-åke, dom ska inte vara i Sverige överhuvudtaget, dessa parasiter ska åka tillbaka till sitt Rumänien eller så kan dom få bo hemma hos alla pk-svin i vårt land.

Håller med dig om att deras hemländer i första hand måste krävas ta ansvar för sina medborgare.

Jag tycker även att många av romerna själva kan krävas på stort ansvar för sin egen situation.
Icke desto mindre är det inte individerna som ska attackeras, förutom att de givetvis ska krävas följa svensk lag och inte tillåtas svina ner och upprätta illegala bosättningar.

Det finns inte bara två sätt: Att tillåta allt eller att vara barbarisk. Hur man än ser på det så stämmer pk-floskeln att det är människor det handlar om.
2014-06-13, 22:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Dessa människor är en utsatt grupp som handlar rationellt i deras värld. Det är inte de romska tiggarna som individer som skall bekämpas utan systemet som gör att de tillåts bryta mot en massa lagar utan att myndigheterna vågar bry sig.

Psykopaten och pedofilen handlar också "rationellt i [sin] värld"... och därför finns det en intressekonflikt/kulturkrock. Man måste avvisa hänsynslösa individer, hur "rationell" deras hänsynslöshet än må vara "i deras värld".
2014-06-14, 13:14
Medlem
boqpods avatar
Jag tänker inte stoltsera på något forum om vad jag gör. Det är min ensak.

Problemet är att gubbar i kostym inte kan göra något åt detta. Hur mycket klagomål som än kommer in så är det utredningar som måste göras, beslut som ska diskuteras, människors lika värde som behöver överses och så vidare.

Våra politiker har brun tunga och KAN inte fatta beslut som tar bort detta smuts från vår gatubild.
Då tappar de väljare, vilket deras liv går ut på att skaffa/behålla.

Alla människor ska få en chans, jag säger ingenting om det. Men den är förbrukad hos samtliga individer som denna tråden handlar om, så enkelt är det.
Hade det varit USA skulle det inte ta speciellt lång tid innan man fick en elpistol i nacken och sedan fick ta första flight tillbaka till eget land.
2014-06-15, 13:38
Medlem
Citat:
Jag tänker inte stoltsera på något forum om vad jag gör. Det är min ensak.

Problemet är att gubbar i kostym inte kan göra något åt detta. Hur mycket klagomål som än kommer in så är det utredningar som måste göras, beslut som ska diskuteras, människors lika värde som behöver överses och så vidare.

Våra politiker har brun tunga och KAN inte fatta beslut som tar bort detta smuts från vår gatubild.
Då tappar de väljare, vilket deras liv går ut på att skaffa/behålla.

Alla människor ska få en chans, jag säger ingenting om det. Men den är förbrukad hos samtliga individer som denna tråden handlar om, så enkelt är det.
Hade det varit USA skulle det inte ta speciellt lång tid innan man fick en elpistol i nacken och sedan fick ta första flight tillbaka till eget land.

En enkel lösning (i alla fall till stor del) borde vara att förbjuda tiggeri. Då finns ju liksom inget som direkt lockar zigenarna att komma till Sverige. Att de kommer hit för att söka jobb måste ju vara årets skämt. Vem vill anställa någon som inte kan något yrke eller något annat språk än sitt eget?
2014-06-15, 20:10
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Besökte lägret idag och det var ganska många tiggare hemma. Tog en del foton på våra eu gäster som inte uppskattade att jag var där. Utan att ha räknat jätte noga fick jag det till 20-25 kojor. Laddar upp ifall ngn är intresserad.

Kan tillägga att det ligger bajs/bajspapper överallt och massa brasor som brinner lite här och där. Skulle inte bli förvånad om en brand drar igång på den där kullen.
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2014-06-15 kl. 20:55.
2014-06-15, 21:06
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Besökte lägret idag och det var ganska många tiggare hemma. Tog en del foton på våra eu gäster som inte uppskattade att jag var där. Utan att ha räknat jätte noga fick jag det till 20-25 kojor. Laddar upp ifall ngn är intresserad.

Du får gärna ladda upp bilderna.
2014-06-15, 21:49
Bannlyst
Citat:

Bästa är väl sabotera deras fordon, t.ex hälla socker i tanken, då slår man ut deras infrastruktur, har de inga fordon så blir det svårare för maffian att jobba med tiggeri verksamheten.
2014-06-16, 05:28
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Du får gärna ladda upp bilderna.
Okej jag Får ta det ikväll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem