2014-02-14, 21:53
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Stackars de hus som ligger lite längre upp på Tellusvägen. Jag har egna erfarenheter av dessa romer då jag ofta brukade motionera vid deras tidigare "hem" i Högdalen. De luktar avföring långt ifrån lägret pga att dessa skiter utomhus samt har en enorm förmåga att skräpa ner och verkligen grisa.

Senast förra veckan besökte jag kåkstaden i Högdalen i motionssyfte och knäppte samtidigt en del bilder på skjulen och husvagnarna. När jag kom hem och visade bilderna för min flickvän sa hon "Det där ser inte ens ut som Sverige"
2014-02-14, 22:29
Medlem
MariaBurgers avatar
Ni som förespråkar ökad invandring borde besöka det här lägret. Då får Ni en försmak av hur Sverige kommer att se ut inom 10-20 år om vår sanslösa invandringspolitik får fortsätta. Vi kommer inte att ha råd med fina asylförläggningar så länge till. Det blir allt sämre inkvarteringar och till slut kommer det att bli såna här kåkstäder. Dom som kommer att bo i dessa kåkstäder är de lågutbildade invandrare som lockas hit av dom ansvarslösa politikerna. Zigenare, negrer och andra som inte passar in i vårt samhälle. Folk som hatar att jobba, och/eller inte kan utföra något jobb i vårt samhälle. Folk som hellre stjäl och tigger eller begår brott för att försörja sig.
2014-02-15, 10:06
Medlem
RobertoSavianos avatar
Haha, Linje17, vilka JÄVLA IDIOTER de verkar vara. Självklart är de flesta av dem bosatta längs gröna linjen och erbjuder sin "solidaritet" och "hjälpsamma hand" till att flytta de här vidriga människorna till pendeltågslinjen istället.

Haha, jag hade blivit fullständigt tokig om jag bodde i Huddinge och det här skedde. Huddinge, tullinge, Tumba har fått ännu sämre rykte nu! Grattis!
2014-02-15, 13:25
Medlem
Hemleverans med matkassar

https://www.facebook.com/hogdalenmisar/photos/a.539532642812719.1073741829.530693260363324/545744652191518/?type=1&theater
2014-02-15, 14:33
Medlem
Inte så förvånande att de bara flyttade på sig lite. Det är så de har gjort i århundranden, trots allt kallas de för det resande folket.

Jag tror att vi svenskar får acceptera att det byggs upp kåkstäder av vedervärdig kvalitet, det går knappast att bygga fina bostäder till dem då de bara är här ett par månader i sänder för att bedriva sina verksamheter.. tiggeriet..

Det är en affärsverksamhet och kanske om ett par år och vi är mycket givmilda till dem, ger dem mycket pengar i sina muggar att de kommer satsa en del pengar på att bo bättre. Kanske t o m har råd att bo på hotell precis som andra turister.

Tyvärr, jag ser ingen lösning på det här. Tiggarna kommer att fortsätta resa hit och i ett allt större antal sålänge som deras affärsverksamhet lönar sig.
2014-02-15, 14:41
Medlem
SIAs avatar
Jag tycker det är extremt fint gjort att de hjälpte de vräkningshotade rumänerna o romerna att flytta. De är EU-medborgare och har samma rätt som du och jag.

Vad som är skamligt är hur rumänien (om det nu är därifrån alla de kommer) behandlar sina medborgare.. att man har det så jävla illa i sitt hemland att man heldre sitter o fryser i ett risigt o regnigt stockholm.. fy fan.
2014-02-15, 18:15
Medlem
vad endel inte verkar veta är att det har ploppat upp romläger lite här och där runt om i stockholm hur länge som helst, och sen blivit avhysta...men tiggeriet på gatorna har börjat dom sista åren
2014-02-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Ingen aning om vem som hjälpte romerna i fråga. Men tippar att det var andra romer med positioner högre upp i näringskedjan.

Kan ju mycket väl vara vänsterextrema, allt från revfront o afa till V-anhängare också
2014-02-16, 00:32
Medlem
Dessa nollor "hjälpte" dem.

https://www.facebook.com/hogdalenmisar
2014-02-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettkeps
Nu har det visat sig att de romer som bodde Högdalen har bosatt sig i Huddinge istället. Enligt tidningen Mitt I så fick dom hjälp att flytta dit, Mitt I. Nu är ju frågan vilka det var som hjälpte dom att flytta till Huddinge? Och varför skulle man vilja hjälpa dom med detta?
Enligt vissa ögonvittnen så använde dom sig av hyrlastbilar ifrån en bensinmack av norsk härkomst.
https://www.facebook.com/hogdalenmisar nu vet du
2014-02-16, 00:48
Medlem
Man kan undra varför SVT intervjuar dessa (https://www.facebook.com/hogdalenmisar) dumskallar gång på gång. Att ge dessa romer pengar gör att det kommer fler och fler och fler...
Ska hela Sverige bli en kåkstad.

När jag tänker på folk som har det fattigt och lever i misär, personer som har det värst i världen.
Inte fan tänker jag på rumänska romer. Jag tänker på svältande barn i Afrika, barnarbetare i Pakistan eller svält i Nordkorea.
2014-02-16, 01:08
Medlem
Har läst tråden men inte riktigt förstått var någonstans romerna byggt sitt nya läger i Huddinge?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in