2015-05-05, 18:04
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Intresse finns,var god och ladda upp bilderna.Vad bra att herr Hovmöller erkänner att han ligger bakom bosättningarna,då vet vi vem avhysnings och saneringsnotan ska skickas till.

Okej här kommer lite före och efter bilder.

Gick inte in på området idag utan fotade bara från parkvägen. Jag kände inte för att vandra omkring i bajsleran och offra ett par schyssta skor igen.

http://share.pho.to/9Kgxn
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2015-05-05 kl. 18:08.
2015-05-05, 18:10
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Borde man inte kunna upprätta en polisanmälan mot dåren? Att vara direkt anstiftare av illegala bosättningar och indirekt orsaka massiv nedskräpning (kanske också miljöbrott) är ju inte lagligt. Han har i Expressen erkänt sin delaktighet. Hur är det med hans husvagnar, är de skattade?

Det finns säkert en hel del att hitta om denna Hovmöller ifall någon skulle ha ork att granska honom.

Här till exempel sitter han och poserar med en försvarligt stor mängd pengar som hans zigenartiggare har dragit in åt honom: http://d1.dn-static.se/UploadedImages/2015/2/17/fc00bd4c-37c9-45ad-a991-fc2d5cdc4a12/original.jpg?id=1231048
2015-05-05, 18:14
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker

Gick inte in på området idag utan fotade bara från parkvägen. Jag kände inte för att vandra omkring i bajsleran och offra ett par schyssta skor igen.

Tack återigen för ditt arbete med att dokumentera eländet.

Fy helvete, det vände sig i magen på mig när jag såg bilden på cykelbanan och avföringen som låg utsmetad fram till containern
2015-05-05, 18:38
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Tack återigen för ditt arbete med att dokumentera eländet.

Fy helvete, det vände sig i magen på mig när jag såg bilden på cykelbanan och avföringen som låg utsmetad fram till containern

Tack och kul att du uppskattar mitt "arbete".

Det kommer mer
2015-05-05, 18:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Ett (återigen) fantastiskt jobb av dej. Även om jag äcklas av bilderna tycker jag de är väldigt viktiga och bör spridas till så många som möjligt.
2015-05-05, 19:50
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ett (återigen) fantastiskt jobb av dej. Även om jag äcklas av bilderna tycker jag de är väldigt viktiga och bör spridas till så många som möjligt.

Tackar så mycket.

När ett läger vräks så har redan ett nytt växt fram någon annanstans i närområdet, så har det alltid varit och lär så förbli tills våra politiker börjar sköta sitt jobb.

Jag kommer att fortsätta med att dokumentera och visa hur våra politiker missköter sina arbeten. Räkna med falsk_mekaniker
2015-05-05, 20:05
Medlem
De här avhysningarna måste börja gälla ett större territorium än nu är fallet. Det blir patetiskt när tiggarna flyttar sitt pick och pack några meter bort och börjar bygga ett nytt läger.

Liknelsen med ohyra är obehaglig, men framstår med all önskvärd tydlighet som relevant. Så fort ohyran uppträder så måste den jagas bort så den inte sprider sig och man måste börja förebygga nya bosättningar i anslutning till gamla. Jag tror faktiskt att förbud och böter är rätt så effektivt här och om böterna ej betalas, ja, då är jag inte främmande för att "låsa in ohyrat". Hårt måste börja sättas mot hårt!
2015-05-05, 22:28
Medlem
pussyjuices avatar
Klockan 4 i eftermiddags stod fortfarande 4-5 husvagnar kvar på parkeringen vid skateparken och det va picknickparty på gräsmattan bakom..

Såg även ut som att nån husvagn/bil stod kvar vid hökarängen också.
2015-05-05, 22:46
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Tack och kul att du uppskattar mitt "arbete".

Det kommer mer

Bravo, finfina foton!

Skvaller från fiende,

Citat:
I dag sker massavhysningar av EU-migrantläger i Stockholmsområdet. Totalt är det åtta läger som berörs och ett par hundra EU-migranter som sätts i rörelse. Enligt staden är det dock bara 49 personer som ska avhysas och därmed ingen massavhysning, vilket har sin förklaring i att samtliga åtta läger har fått samma avhysningsbesked med samma namnlista (totalt 49 personer). Sju läger har alltså fått avhysningsbesked för personer som inte bor i deras läger. Detta är ett problem då många av EU-migranterna i vissa läger inte kan läsa och därmed kontrollera att uppgifterna stämmer. Enbart de personer som står på listan ska formellt sett kunna avhysas. Vår förhoppning är nu att avhysningarna sker rättssäkert. Vi har vår samordnare för HEM:s juridkgrupp på plats för att följa upp detta.

https://www.facebook.com/organisationhem?fref=nf

*En sak som gör en rosenrasande är han Hovmöller, (som många har nämt här tidigare)
det måste finnas en lösning att sätta dit spektaklet, lagligt!*
2015-05-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
*En sak som gör en rosenrasande är han Hovmöller, (som många har nämt här tidigare)
det måste finnas en lösning att sätta dit spektaklet, lagligt!*

Jag har börjat en liten kartläggning av honom i tråden "Invandrare som tigger". Fler får gärna bidra. En sån här person ska ha ögonen på sig.
Senast redigerad av Aristides 2015-05-05 kl. 22:58.
2015-05-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Högdalen är i full färd med att avyttras. Vissa HEN-feminister passade på att hoppa sönder några husvagnar i protest. Samtliga husvagnar som var kvar kommer flyttas, och förstöras.

Det lät som att man i samma veva kommer direktflytta de eventuella nya lägren som uppstått sen delgivningen kom...
Man kan ju bara hoppas att det är sant. Mejlat varenda kommunpolitiker i vantör samt exploateringskontoret om det och ifrågasatt om det är TIGGARNA SOM BESTÄMMER I KOMMUNEN NU! Lama tama hensvar tillbaka och det vanliga dravlet om utsatthet hemlöshet och bla bla bla. De knipsluga förbannade zigenaräcklen borde åtalas, betala skadestånd och utvisas.
2015-05-05, 23:09
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Jag har börjat en liten kartläggning av honom i tråden "Invandrare som tigger". Fler får gärna bidra. En sån här person ska ha ögonen på sig.

Tror inte denne Hovmöller håller för en närmare granskning. Man kan ju börja med att kolla upp alla bilar och husvagnar han påstår att han äger.

Citat:
Ursprungligen postat av wilmar
Man kan ju bara hoppas att det är sant. Mejlat varenda kommunpolitiker i vantör samt exploateringskontoret om det och ifrågasatt om det är TIGGARNA SOM BESTÄMMER I KOMMUNEN NU! Lama tama hensvar tillbaka och det vanliga dravlet om utsatthet hemlöshet och bla bla bla. De knipsluga förbannade zigenaräcklen borde åtalas, betala skadestånd och utvisas.

Politikerna har svikit det svenska folket i den här frågan. De är rädda och ynkliga och undfallande. Vad ska vi med dessa svaga politiker till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in