2014-06-14, 21:12
Medlem
Kardnialvokals avatar
Berny påstår att hon sålt telefonsex till gamla "vårdare"

Citat:
Ja alltså det finns några personer som jag kan få en hel del av [pengar, min anm,]. Två av dom är gamla vårdkontakter/ vårdpersonal som jag hållit kontakten med och därav menar jag "att dom känner mig".

Till Hyper:

Förstår inte riktigt hur du resonerar. Du tror ju på B när hon säger att hon blivit våldtagen. Hur kan du rekommendera henne att försörja sig på telefonsex? Gud vad det märks att du är snubbe. Bara snubbar tror på allvar på Den Lyckliga Horan och bara en snubbe skulle rekommendera ett offer för sexualiserat våld att sälja sig själv *facepalm*
Citera
2014-06-14, 21:32
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Förstår inte riktigt hur du resonerar.

Det har du aldrig gjort så en djupare konversation om detta är helt meninglös.
Citera
2014-06-14, 22:39
Medlem
sinfons avatar
1. Ett graviditetstest, alltså "en såndär sticka" kan aldrig visa falskt positivt. Aldrig. Det reagerar på ett hormon som bara finns i kroppen när man är gravid. Däremot kan det visa falsk negativt (att man är gravid fast det blivit minus).

2. Det är långa väntetider för abort på KK i Malmö. Vi snackar 2-3 veckor som bäst. För medicinsk abort är det kortare, men då måste det vara innan vecka 9 och det kan hon omöjligt ha varit. Som Kardnialvokal säger så måste hon ha behövt tvåstegsabort, och då är väntetiden ännu längre. Hemskt för de som bestämt sig förstås, men det finns helt enkelt inte resurser.
Även om hon nu å något magisk sätt sluppit vänta, så finns det fan inte en chans att någon som tvångsmässigt rapporterar allt från sin prislista som hora till vilken färg hon har på gardinerna denna vecka kunnat låta bli att säga ett ord om den fruktansvärda upplevelse ett sådant ingrepp måste vara. Hon hade aldrig missat en chans att berätta om hur det påminde henne om övergreppen, hur blödningen efteråt (ofta som en rejäl och utdragen mens) gav henne ångest osv. osv. Hon fick ju panik bara av att tänka på gynundersökningen har jag för mig?

3. De hade aldrig utfört en abort på någon som är påverkad. Aldrig.
Citera
2014-06-14, 22:51
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hon klarar ju inte av att laga mat och sist hon skulle till kvinnokliniken med Miia fick hon ju "panik" och avbokade. Och nu skulle hon tagit sig dit utan att säga ett ord till någon och göra en abort?

Hon klarade inte ens av att ringa dit, det gjorde personalen på boendet. Vilket hon blev arg över (eftersom hon ljög...). Men nu har hon plötsligt tagit tag i allt själv. Ja käre tid, det är ett mirakel!
Citera
2014-06-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Från mitt perspektiv så gör Berny inte många medvetna/"aktiva" beslut/val (delvis pga det jag skrev i min förra post). "Impulser" passar helt klart som ord när jag analyserar hennes val och beslut i livet sedan ganska lång tid tillbaka. Sen varför hon inte gör positiva val och beslut.. tja.. jag har ju en känsla utav att hon på en EN nivå gett upp den vägen i livet (kanske som en följd utav att när hon i det förflutna försökte göra rätt så satte "ödet" stopp för det.. men det är endast en spekulation från min sida).

Jag köper det inte.

Hur länge "varar" en impuls kan man ju fråga sig då? Berny har tagit många beslut som inte genomförs just då, utan innebär väntetid, tex att skaffa hund ett flertal gånger, att träffa människor som inte är bra för hennes situation och att begå brott. Så att alltid avfärda henne som psykiskt sjuk i ALLA situationer är att mongolidförklara henne. Berny är många saker, men hon är inte dum. Hon är bara jävligt ansvarslös. Mycket p.g.a. att folk som tex du alltid ursäktar och rättfärdigar hennes beteende och gullar sönder henne när hon väljer att fucka upp. Ni som ständigt försvarar henne reflekterar nog aldrig över hur mycket skada det egentligen gör i det långa loppet.

Berny är inte ständigt bortrövad av sina problem, men hon uppför sig så för att folk omkring henne alltid skyller på att hon är sjuk.
Citera
2014-06-14, 23:34
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Ni som ständigt försvarar henne reflekterar nog aldrig över hur mycket skada det egentligen gör i det långa loppet. .

Åter igen. Du har missat min negativa kritik i det förflutna.
Citera
2014-06-14, 23:36
Medlem
Citat:
Åter igen. Du har missat min negativa kritik i det förflutna.

Återigen missar du ungefär 90% av vad du själv skriver.
Citera
2014-06-14, 23:40
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Återigen missar du ungefär 90% av vad du själv skriver.

Ett vettigt råd. Läs igenom alla mina kommentarer sedan ca 6-12 månader tillbaka på Bernys blogg så hittar du (förr eller senare) den kritiken jag syftar på.
Citera
2014-06-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ett vettigt råd. Läs igenom alla mina kommentarer sedan ca 6-12 månader tillbaka på Bernys blogg så hittar du (förr eller senare) den kritiken jag syftar på.

Läs dina egna inlägg här, så kommer ljuset.
Citera
2014-06-14, 23:49
Medlem
Nej, nu är det fotboll!

Orka med Bernys patetiska fanclub. Ring henne så slipper jag se svamlet här!
Citera
2014-06-15, 01:00
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Det är Berny, inget förvånar oss längre för inget är heligt för henne, inte ens det hon påstår vara heligt för henne är det. Så som barn och djur. Ändå ska hon ha en hund som hon missköter (tack och lov för Miia!) och ändå kan hon inte ens se till att ha preventivmedel när hon prostituerar sig och håller på. Hur svårt är det att gå och ta en p-spruta så är hon good to go för ett år? Då kan dom ju vaccinera henne också när dom ändå är igång... Hon har ju varit sprutnarkoman så det är väl ingen biggie. Eller för all del p-piller, hon har ju ändå aldrig haft problem med att poppa piller. Kondomer verkar då inte vara någon prio, men hon har ju redan hep c så hur farligt kan lite könssjukdomar vara på en skala? Usch jag vill inte ens veta hur många torskar hon haft oskyddat sex med. Det är Berny i ett nötskal det.

Haha vad intressant att Bernys frågestund handlar om precis det jag skrev om ovan.

Berny - "Jag tar visst hand om Theus"
Jahaaaa, det är därför du röker i sängen? Bitch please. Hur går det med att bli hundinstruktör Berny?? Du som är så aktiv och tar så väl hand om din hund har han vunnit något pris? Inte? Går du ens någon kurs med honom? Gör du över huvud taget någonting utöver de sedvanliga promenaderna? Tror jag sett ett inlägg där du är på en lätt utrustad agility bana i mörkret. Tala om för mig vilket händelserikt och uppfyllande liv han lever med sin psyksjuke hep c smittade fd hora, missbrukande husse i eran LSS lägenhet i centrala malmö. En promenad längs kanalen är väl så händelserikt som det blir för honom. En riktigt bra dag kanske han får leka med lite andra hundar. Berny, man väljer inte Collie för att ha dem som sällskapshund! Det är en hund som klarar av att arbeta från gryning till skymning men istället sitter han i en rökig LSS lägenhet med dig! Att du lägger ner nästan all vaken tid på honom är så uppenbart bullshit att jag vet inte var jag ska börja.

Och sen vill du att vi ska tro på att du har "killkompisar" som du har oskyddat sex med men du ser alltid till att använda skydd när du är med en torsk för du är en så ansvarsfull hora....eeeeh?? Du är ju uppenbarligen oförmögen till att ta ansvar. Jag har aldrig någonsin sett dig Berny faktiskt på allvar ta ansvar över något.

Hoppas dom tar Theus ifrån dig och spärrar in dig på rättspsyk där du hör hemma. Enligt vissa har du ju så mycket impulser att du varken vet ut eller in eller bak och fram. Hon har ju så mycket impulser att hon inte har kontroll över någonting hon är ju så omedveten, hon går på dissociativ, psykopatisk, antisocial autopilot psykos. Ungefär så sjuk är du enligt Hyperex iaf. Det är ju knappt hon kommer ihåg vad hon själv säger och gör. Säger hon och gör saker på riktigt? Existrerar hon i verkligheten hmmm.. jadu
Senast redigerad av Denosynlige 2014-06-15 kl. 01:04.
Citera
2014-06-15, 11:26
Medlem
Varför behöver hon skryta med att hon prostituerat sig? Känner hon verkligen att det är nödvändigt att ens börja måla upp ännu fler historier som förmodligen aldrig hänt? Äsch, det är nog bara en avledande manöver. hon är bra på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in