2014-06-14, 05:14
Medlem
Imponerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
EXTRA EXTRA!!! Read all about it!

Bernys blogg har fått ett nytt "fräscht" och "käckt" utseende!

Och med helt nya citat a la Berny style från "talanger" som Emelie Autumn!

Helt nytt bild material!

http://www.nattstad.se/bernyblue

Kan någon förklara bloggsajten Nattstad och vad denna står för?
Bernys ex flickvän bytte till Nattstad för att få en mer ordnad blogg, och nu Berny med samma layout ungefär.

Är Nattstad något mer hippt och inte lika mörkt helt enkelt?
Citera
2014-06-14, 06:30
Medlem
colafantacolafantas avatar
"Jag fick ta bort mina journalanteckningar efter tillsägelse."

Skriver bönan på bloggen.
Citera
2014-06-14, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Oj då, du har psykiatrisk kunskap om henne?

Berätta då gärna vad tösen lider av.
Hur kom du fram till att diagnoserna var felaktiga?
Vilka andra läkare var inblandade i diagnostiseringen?

Ptja, vad sägs om att Bönan själv erkänt att hon fejkade symptom och fortfarande gör det?
Du verkar ju ny i den här tråden så du kanske ska ta och läsa på lite?
Senast redigerad av colafantacolafanta 2014-06-14 kl. 06:35. Anledning: felstavning
Citera
2014-06-14, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
EXTRA EXTRA!!! Read all about it!

Bernys blogg har fått ett nytt "fräscht" och "käckt" utseende!

Och med helt nya citat a la Berny style från "talanger" som Emelie Autumn!

Helt nytt bild material!

http://www.nattstad.se/bernyblue

Hjälp, hon ser ut som en fyrtiofemårig fjortis.
Citera
2014-06-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Det menar jag verkligen inte, att man fejkar en diagnos utesluter inte att man är frisk, det i sig känns som ett sjukt beteende. Men vad jag menar är att Berny har skyllt så många saker, skrivit att hon förstört saker för flera tusen på grund av att röster sagt åt henne att göra det, och sedan visar hon sig aldrig hört några. På nåt sätt känns det då som att hon gjort många saker bara för att få stanna inom vården och förstört för att det ska vara ett kvitto hur sjuk hon är, trots att hon gjort det medvetet. DET tycker jag är förjävligt. Dessutom menade jag även Emma, som tydligen fått alla Bernys diagnoser, självskadebeteende osv. efter de har gjort slut, det känns inte särskilt äkta, jag är övertygad om att hon fejkar. Jag är övertygad om att Berny har haft det väldigt svårt och mått extremt dåligt i sitt liv, men att hon gör karriär på en diagnos hon medvetet låtsas att hon har är fan inte okej.

Bra skrivet.

Jag är också helt övertygad om att Emma fejkar. Det hela är bara bisarrt.
Citera
2014-06-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Samtidigt så klarar hon ju inte av att ta hand om sig själv. Om hon inte bott i en LSS-lägenhet hade hon troligtvis fortfarande varit hemlös pga sitt leverne och sina störningar. Eftersom hon vägrar göra sig av med den stackars hunden kan jag tycka det är bättre hon bor på ett boende hellre än gatan.

Du har en poäng.

Men lss är ju "nischat" för personer med uttalade problem av en viss sort, problem som Berny till stor del inte har. Dessutom så går det inte nämnvärt bättre för henne och hunden trots att hon har tak över huvudet och personal tillgänglig dygnet runt.
Citera
2014-06-14, 11:03
Medlem
Känslan är att Berny konstant måste fucka upp, nästan som ett tvång. En besatthet. Inte så mycket för att hon mår dåligt i stunden utan för att upprätthålla bilden av Världens trasigaste tjej. Berny är nog väldigt rädd för att om hon börjar bete sig vettigt kommer folk tappa intresset och sluta följa henne. Är det tyst för länge eller skandalfritt kommer det oftast en bomb.

Jag vet att man inte kan mäta lidande och tala om hur länge något ska göra ont, men det känns verkligen som om hon mjölkar ut det sista hela tiden ur några få hemska upplevelser i sitt liv. De som faktiskt har hänt.
Citera
2014-06-14, 11:25
Medlem
Hyperexiums avatar
Jag vidhåller fortfarande att Berny har en lätt variant utav Aspergers syndrom (och jag är inte ensam om att starkt anta detta.. jag har dessutom känt henne mycket väl i det förflutna). På tal om det som vissa pratade om här innan så måste ju allting ses i ljuset utav de (illegala) droger som Berny plockar i sig då och då. Hon gjorde ju ett erkännande ang heroin vid ett tillfälle där jag kommenterade vill jag minnas. Där beskrev hon att heroin gör henne absurt ego-trippad... något som händer mej också på morfin-preparat (dock aldrig testat heroin faktiskt). Sen sitter folk här och undrar VARFÖR hon beter sig konstigt allt emellanåt?! Vi kan här även lägga till konstanta förändringar i hennes medicinering från psykvården (i nutid, ja) så BORDE de flesta förstår varför Berny stundtals flippar ur med mera, mera mera!
Citera
2014-06-14, 12:42
Medlem
Gafflens avatar
Har ni tänkt på att alla bernyaner skriver på liknande vis, samma ton som blir sjukt aggressiv och gör personangrepp så fort dom får mothugg?

OnT: tänkte på en grej ang bernys liv.

Vad hände med Sub?

med tanke på hur många gånger hon sagt att hon skrivit boken ( en psykopats dotter ) så borde väl boken vara klar vid det här laget då hon skrivit på den i flera år och ganska ofta babblat om hur mycket hon skriver?
Citera
2014-06-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Har ni tänkt på att alla bernyaner skriver på liknande vis, samma ton som blir sjukt aggressiv och gör personangrepp så fort dom får mothugg?

Och konstigt nog ska de alltid undra hur föräldrarnas uppfostran har varit. Finns tydligen måååånga kassa föräldrar därute...

Berny tar aktiva beslut när hon ska knarka, festa, shoppa, supa, träffa nya människor, ha sex, skriva inlägg om diverse märkliga saker, vara aktiv på internet etc. Varför skulle hon då inte kunna ta beslut som är bra? Det är naturligtvis inte lika roligt och fodrar ju en del återhållsamhet.
Man gör henne en fet otjänst genom att ge henne frikortet till endast svinigt beteende, när hon uppenbarligen faktiskt är ganska driftig, påhittig och driven som person.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-14 kl. 13:08. Anledning: missade ett ord
Citera
2014-06-14, 13:15
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Berny tar aktiva beslut när hon ska knarka, festa, shoppa, supa, träffa nya människor, ha sex, skriva inlägg om diverse märkliga saker.. Varför skulle hon då inte kunna ta beslut som är bra?

Från mitt perspektiv så gör Berny inte många medvetna/"aktiva" beslut/val (delvis pga det jag skrev i min förra post). "Impulser" passar helt klart som ord när jag analyserar hennes val och beslut i livet sedan ganska lång tid tillbaka. Sen varför hon inte gör positiva val och beslut.. tja.. jag har ju en känsla utav att hon på en EN nivå gett upp den vägen i livet (kanske som en följd utav att när hon i det förflutna försökte göra rätt så satte "ödet" stopp för det.. men det är endast en spekulation från min sida).
Citera
2014-06-14, 13:21
Medlem
En annan sak; hon har skrivit mycket om sin "bedragarpersonlighet", men ska alltså då ha AS enligt vissa. Går det ihop?

Jag vet inte tillräckligt hur personer med AS är, om de kan bedra, ljuga, tolka och lura på ett så pass övertygande sätt. T ex när hon och hennes pojkvän lurade hotell och personer på pengar och saker när de var hemlösa. Det är väl ännu ett skäl som talar emot hennes påstådda AS.

Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in