• 1
  • 2
2014-06-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Yes, det är helt rätt ställe.

Kan du hitta någon post som innehåller "rundll" eller "newnext.me" i sökvägen("Fil") där i CCLeaner?

Hittar ingenting. Det som finns på bilden är i princip allt som fanns.
Citera
2014-06-09, 15:34
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvetingenting
Hittar ingenting. Det som finns på bilden är i princip allt som fanns.
Och du hittar ingen sökväg till Appdata heller bland alla autostart-poster? Kan du klicka på "Spara som textfil" och sedan kopierar du hela innehåller i den textfilen och lägger upp på www.pastebin.com? Skulle kunna hjälpa dig bättre då.
Citera
2014-06-14, 22:53
Medlem
Citat:
Och du hittar ingen sökväg till Appdata heller bland alla autostart-poster? Kan du klicka på "Spara som textfil" och sedan kopierar du hela innehåller i den textfilen och lägger upp på www.pastebin.com? Skulle kunna hjälpa dig bättre då.

Sorry för sent svar, fick aldrig något mail.

Menar du så här? http://pastebin.com/R9PtSn3X
Annars kanske jag kan skicka hela textfilen?
Citera
2014-06-14, 23:01
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Sorry för sent svar, fick aldrig något mail.

Menar du så här? http://pastebin.com/R9PtSn3X
Annars kanske jag kan skicka hela textfilen?
Ser bra ut, tack.

Kod:
Ja	HKCU:Run	NextLive	Microsoft Corporation	Molly	C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe "C:\Users\Molly\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll",EntryPoint -m l
Den här ska du ta bort Och när du väl tagit bort den posten så ska du skanna med CCLeaner igen, samt registret. Starta sedan om datorn.
Citera
2014-06-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ser bra ut, tack.

Kod:
Ja	HKCU:Run	NextLive	Microsoft Corporation	Molly	C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe "C:\Users\Molly\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll",EntryPoint -m l
Den här ska du ta bort Och när du väl tagit bort den posten så ska du skanna med CCLeaner igen, samt registret. Starta sedan om datorn.

Tack så jättemycket! Tog bort posten och ska köra Ccleaner igen och efter det så startar jag om. Hör av mig snart hur det gick!

Asschyrre att du hjälper till!!!
Citera
2014-06-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ser bra ut, tack.

Kod:

Det funkade! Tack så jättemycket!

Får jag fråga om en sak till? ;D
Är detta virus?
http://www.ladda-upp.se/bilder/smudrqwmqtafvo/
Citera
2014-06-14, 23:45
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Asschyrre att du hjälper till!!!
No probs syster

Citat:
Är detta virus?
http://www.ladda-upp.se/bilder/smudrqwmqtafvo/
Det är det med all sannolikhet. Jag skulle rekommendera dig att skanna med adwcleaner.
Ta även bort:
Kod:
Ja	HKCU:Run	PriceMeterW		Molly	"C:\Users\Molly\AppData\Local\PriceMeter\pricemeterw.exe"
Citera
2014-06-14, 23:49
Medlem
Citat:
No probs syster

Det är det med all sannolikhet. Jag skulle rekommendera dig att skanna med adwcleaner.
Ta även bort:
Kod:
Ja	HKCU:Run	PriceMeterW		Molly	"C:\Users\Molly\AppData\Local\PriceMeter\pricemeterw.exe"

Tack så mycket! orkar inte starta om datorn igen, men det funkar säkert. Haha, något lat.
Citera
2014-06-14, 23:55
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Tack så mycket! orkar inte starta om datorn igen, men det funkar säkert. Haha, något lat.
Hehe, men ta bort posten ändå och skanna med adwcleaner. Du behöver inte starta om direkt efter utan kan vänta tills du är klar för dagen.
Citera
2014-06-14, 23:57
Medlem
Citat:
Hehe, men ta bort posten ändå och skanna med adwcleaner. Du behöver inte starta om direkt efter utan kan vänta tills du är klar för dagen.

Nu har datorn startat om och allt verka funka! Tack så jättemycket åter igen!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in