• 1
  • 2
2014-06-09, 14:11
Medlem
Denna ruta kommer varje gng vid start. Jag har ingen aning om det r ngot program som orsakar det och isf vilket. Hur fr jag bort det? Jag har frskt leta p ntet, men jag fattar noll. r inge haj p massa ord.

http://www.ladda-upp.se/bilder/sfwfrpxretinbt/
Citera
2014-06-09, 14:16
Medlem
Irrelevantnames avatar
Tryck Windows flagga + R. Skriv msconfig titta p autostart. se om det finns ngot dr som gr under samma namn som rutan ger dig. Allts inte RunDLL utan skvgen.

Alternativt g till skvgen C:\Users\Molly.. osv och ta bort mappen newnext
Citera
2014-06-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Tryck Windows flagga + R. Skriv msconfig titta p autostart. se om det finns ngot dr som gr under samma namn som rutan ger dig. Allts inte RunDLL utan skvgen.

Alternativt g till skvgen C:\Users\Molly.. osv och ta bort mappen newnext

Jag testade bda och hittade inget. :/ Nr jag gick genom hrddisken s fanns det inte ''AppData'' ngonstans. Nr jag skte genom autostart s fanns det inget som matchade namnet. :/
Citera
2014-06-09, 14:36
Medlem
Korbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvetingenting
Jag testade bda och hittade inget. :/ Nr jag gick genom hrddisken s fanns det inte ''AppData'' ngonstans. Nr jag skte genom autostart s fanns det inget som matchade namnet. :/

Det r ingen ide nr DU inte vet ngonting.

Googla p hur man hittar appdata. Du kanske mste visa dolda filer.

G till C

users

dittanvndarkonto

dr inne hittar du vad du sker.
Citera
2014-06-09, 14:36
Medlem
NiwRams avatar
Skriv %appdata% i skfltet eller kr s br mappen komma fram.
Citera
2014-06-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiwRam

Ja, nu kom den fram. r det bara att ta bort mappen som heter ''newnext.me''?
Citera
2014-06-09, 14:45
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ja. Sen kommer det antagligen finnas kvar fellnkade regedit-poster och drfr kommer du f upp samma meddelande igen, s anvnd CCLeaner fr att rensa din dator.

Rundll.exe anvnds f. fr att exekvera bibliotek(DLL-filer). Du br kunna se att rundll.exe finns i autostart om du kollar i CCLeaner, ta bort den posten med s slipper du besvret.
Citera
2014-06-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ja. Sen kommer det antagligen finnas kvar fellnkade regedit-poster och drfr kommer du f upp samma meddelande igen, s anvnd CCLeaner fr att rensa din dator.

Rundll.exe anvnds f. fr att exekvera bibliotek(DLL-filer). Du br kunna se att rundll.exe finns i autostart om du kollar i CCLeaner, ta bort den posten med s slipper du besvret.

Tack fr hjlpen!
Citera
2014-06-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiwRam

Tack!
Citera
2014-06-09, 14:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Mjligen inte eftersom den tillhr ngot program och frst mste du lista ut vilket och sen gra en ominstallation av det vilket kan lsa problemet .

Alternativt ta bort den och sen upptcka vilket program det tillhr p.g.a att det inte fungerar som det ska - men om du har tur s r den inte viktigt och gr att tas bort utan konsekvenser .
Citera
2014-06-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe

Suck! Skulle gra det sista du skrev, att ta bort posten som var i autostart. r jag rtt ifall jag r hr?
http://www.ladda-upp.se/bilder/dxrzoorbduprd/
Citera
2014-06-09, 15:26
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Suck! Skulle gra det sista du skrev, att ta bort posten som var i autostart. r jag rtt ifall jag r hr?
http://www.ladda-upp.se/bilder/dxrzoorbduprd/
Yes, det r helt rtt stlle.

Kan du hitta ngon post som innehller "rundll" eller "newnext.me" i skvgen("Fil") dr i CCLeaner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in