• 1
  • 2
2014-06-09, 14:11
Medlem
Denna ruta kommer varje gång vid start. Jag har ingen aning om det är något program som orsakar det och isf vilket. Hur får jag bort det? Jag har försökt leta på nätet, men jag fattar noll. Är inge haj på massa ord.

http://www.ladda-upp.se/bilder/sfwfrpxretinbt/
Citera
2014-06-09, 14:16
Medlem
Irrelevantnames avatar
Tryck Windows flagga + R. Skriv msconfig titta på autostart. se om det finns något där som går under samma namn som rutan ger dig. Alltså inte RunDLL utan sökvägen.

Alternativt gå till sökvägen C:\Users\Molly.. osv och ta bort mappen newnext
Citera
2014-06-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Tryck Windows flagga + R. Skriv msconfig titta på autostart. se om det finns något där som går under samma namn som rutan ger dig. Alltså inte RunDLL utan sökvägen.

Alternativt gå till sökvägen C:\Users\Molly.. osv och ta bort mappen newnext

Jag testade båda och hittade inget. :/ När jag gick genom hårddisken så fanns det inte ''AppData'' någonstans. När jag sökte genom autostart så fanns det inget som matchade namnet. :/
Citera
2014-06-09, 14:36
Medlem
Korbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duvetingenting
Jag testade båda och hittade inget. :/ När jag gick genom hårddisken så fanns det inte ''AppData'' någonstans. När jag sökte genom autostart så fanns det inget som matchade namnet. :/

Det är ingen ide när DU inte vet någonting.

Googla på hur man hittar appdata. Du kanske måste visa dolda filer.

Gå till C

users

dittanvändarkonto

där inne hittar du vad du söker.
Citera
2014-06-09, 14:36
Medlem
NiwRams avatar
Skriv %appdata% i sökfältet eller kör så bör mappen komma fram.
Citera
2014-06-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiwRam

Ja, nu kom den fram. Är det bara att ta bort mappen som heter ''newnext.me''?
Citera
2014-06-09, 14:45
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ja. Sen kommer det antagligen finnas kvar fellänkade regedit-poster och därför kommer du få upp samma meddelande igen, så använd CCLeaner för att rensa din dator.

Rundll.exe används f.ö för att exekvera bibliotek(DLL-filer). Du bör kunna se att rundll.exe finns i autostart om du kollar i CCLeaner, ta bort den posten med så slipper du besväret.
Citera
2014-06-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ja. Sen kommer det antagligen finnas kvar fellänkade regedit-poster och därför kommer du få upp samma meddelande igen, så använd CCLeaner för att rensa din dator.

Rundll.exe används f.ö för att exekvera bibliotek(DLL-filer). Du bör kunna se att rundll.exe finns i autostart om du kollar i CCLeaner, ta bort den posten med så slipper du besväret.

Tack för hjälpen!
Citera
2014-06-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiwRam

Tack!
Citera
2014-06-09, 14:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Möjligen inte eftersom den tillhör något program och först måste du lista ut vilket och sen göra en ominstallation av det vilket kan lösa problemet .

Alternativt ta bort den och sen upptäcka vilket program det tillhör p.g.a att det inte fungerar som det ska - men om du har tur så är den inte viktigt och går att tas bort utan konsekvenser .
Citera
2014-06-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe

Suck! Skulle göra det sista du skrev, att ta bort posten som var i autostart. Är jag rätt ifall jag är här?
http://www.ladda-upp.se/bilder/dxrzoorbduprd/
Citera
2014-06-09, 15:26
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Suck! Skulle göra det sista du skrev, att ta bort posten som var i autostart. Är jag rätt ifall jag är här?
http://www.ladda-upp.se/bilder/dxrzoorbduprd/
Yes, det är helt rätt ställe.

Kan du hitta någon post som innehåller "rundll" eller "newnext.me" i sökvägen("Fil") där i CCLeaner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in