Citat:
Ursprungligen postat av
Perfecthairline
Jag känner inte igen mig men en gissning är att din kropp inte riktigt är i balans än? Du har ju reglerat ditt känsloliv med nikotin, nu ska kroppen "lära" sig att känna utan snus, det kan nog ta några veckor innan produktionen av alla ämnen kommer i gång, bland annat dopamin. Vissa, som jag, blir väldigt trötta, andra brukar ju få lite humörsvängningar.
Nu spekulerar jag dock vilt.

Tycker inte det är vilda spekulationer, utan helt rimligt tänkt

Visst är det så, varje gång jag blivit arg eller ledsen har jag matat in en prilla (eller flera på en gång!). Som nikotinist accepterar man inte riktigt att behöva ta itu med sina känslor utan att bara direkt dämpa dem kemiskt.
Nu ska jag behöva lära mig det efter 25 års bruk

Och dopamin, melatonin etc ska kroppen lära sig tillverka och tillföra själv. Hjärnan har ju "glömt" hur man gör för att skapa egna "må-bra-substanser" vilket kan förklara den svåra sömnbrist jag, och många andra, drabbats av de första 7-14 dagarna utan snus.
Och det gav ju mig nattlig ångest (också vanligt tydligen) som tråkigt nog hängt kvar, trots att dagarna gått bra och dag 24 har passerat.
Antagligen kommer man lära sig ett och annat om sig själv och sina känslor när man inte snusar mer! Och det är ju bra

Men idag har jag igen varit frestad att handla en dosa för att sova bättre.
But we will never surrender!- som Churchill (och Iron Maiden) sa