Citat:
Ursprungligen postat av
GrownUpAlphabet
Nu blev det tyst här....
Spider-girl, kaffebord, perfecthairline... hur går det för er?
Jag firade igår 1 månad som nikotinfri! Känns bra som tusan, och allting rullar på rätt fint. Visst tänker jag på snus varje dag, men absolut inte hela tiden, och riktigt sugen blir jag bara när jag dricker alkohol eller ställs inför något enormt stressande/krävande.... men hittills går det bra!
Efter några dagars tystnad så återvänder även jag till tråden.
Grattis till drygt en månad som nikotinfri
GrownUpAlphabet, bra jobbat!
Sj firade jag 6 veckor som snusfri i går. Tänker på snus vissa dagar men har knappt någon sug alls! Jag vågar inte ta någon seger i förskott, jag har misslyckats med att sluta så många gånger men denna gång skulle det kanske kunna gå vägen, enda gången som jag blev sugen denna vecka var när jag bytte in en trisslott i en spelbutik och såg en hel rad med kylskåp fyllda med snus, det var dock inte värre än att suget försvann när jag gick därifrån. Det verkar ha gått in i bakhuvudet att jag blir sugen bara för att jag är beroende, inte för att det är gott.
Nu till det trista...Ehm, jag vet inte hur öppet jag ska skriva om detta men har haft en förstoppning från helvetet som har plågat mig och jag tror att det är kopplat till att jag har slutat snusa. Helt fruktansvärt, i fem långa dagar satt jag på toaletten med gråten i halsen och försökte pressa ut skiten och det enda som kom ut var små harlortar! I går var jag så jävla trött att jag gick och köpte laxeringsmedel vilket intogs omedelbart när jag kom hem, och drack utöver det säkert 5 liter vatten. Utan att berätta några detaljer så mår jag mycket bättre i dag.